Close
Logo

Meistä

Cubanfoodla - Tämä Suosittu Viini Arviot Ja Arvostelut, Ajatus Ainutlaatuisia Reseptejä, Tietoa Yhdistelmistä Uutisointi Ja Hyödyllisiä Oppaita.

Kulttuuri

Kuinka tehdä Chardonnay for Ages

Chardonnay on kiistatta yksi kiistanalaisimmista rypäleistä maailmassa. Voimaiset tyylit saavat yleensä eniten kritiikkiä: Jotkut rakastavat sen tuottamaa täyteläistä suutuntumaa malolaktinen käyminen , kun taas toiset uskovat, että rakenne häiritsee rypäleen todellista makua.



Molemmille leireille vetoavan Chardonnayn tyylin tuottaminen ei ole pieni saavutus. Samoin navigointi on yhä arvaamattomampaa säätä ja ilmastonmuutoksen eksistentiaalista ongelmaa. Miten nämä esteet huomioon ottaen luodaan Chardonnay, jolla on jatkuva makuprofiili vuodesta toiseen? Tämä oli haaste Cara Morrisonille, viinintekijälle Sonoma-Cutrerin viinitarhat .

Saatat pitää myös: Suuri Chardonnay-keskustelu: voita vai ei?

Morrison ihastui ensimmäisen kerran Sonoma-Cutrerin klassiseen Chardonnayyn vuosikymmeniä sitten. Tuolloin hän ei aikonut tehdä uraa viinialalla - hän oli alun perin lääketieteen opiskelija Kalifornian yliopistossa Davisissa. Silti hän huomasi varhain, että viininvalmistus sekoitti hänen tieteellisen uteliaisuutensa taiteeseen. Ajan myötä hän valitsi pivotin ja liittyi lopulta Sonoma-Cutrerin tiimiin. Siellä hän tasapainottaa innovaatioita perinteiden kanssa, mikä on auttanut häntä luomaan yhtenäisen viinin, jolla on kestävä vetovoima.



Kuuntele, kun Morrison kertoo, mitä hän toivoo, että useammat ihmiset tietäisivät Chardonnaystä; miten tiede ja taide voivat yhdistää erilaisia ​​viinityylejä; ja kuinka vanhan koulun viiniasut houkuttelevat uuden sukupolven juojia.

  Apple Podcast -logo
  Google Podcast -logo


Jakson transkriptio

Litteraatit luodaan käyttämällä puheentunnistusohjelmiston ja ihmisen transkriptioiden yhdistelmää, ja ne voivat sisältää virheitä. Tarkista vastaava ääni ennen lainaamista.

Kaiuttimet: Jacy Topps, Samantha Sette, Cara Morrison

Jacy Topps 00:08

Hei ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Tarjoat heille juomakulttuuria ja ihmisiä, jotka ajavat sitä. Olen Jacy Topps. Tällä viikolla puhumme Chardonnaystä. Chardonnay on kiistatta yksi väärinymmärretyistä rypäleistä. Ja hieman kiistanalaista, jos ollaan rehellisiä. Silti se on yksi suosituimmista viineistä Yhdysvalloissa. Samantha Sette digitaalisen web-tuottaja istuutui Cara Morrisonin kanssa keskustelemaan suositusta rypäleestä. Cara on Sonoma-Cutrerin viininvalmistuksen johtaja. Sonoma Valleyssa sijaitseva yli 40 vuotta sitten perustettu viinimerkki on kuuluisa Chardonnay-tuotannostaan. Kuuntele siis, kun Cara selittää, miksi hän vaihtoi lääketieteen pääaineensa opiskelemaan viininviljelyä ja enologiaa monien sadonkorjuuseen vaikuttavien tekijöiden vuoksi. Mitä hän toivoo, että useammat ihmiset tietäisivät Chardonnaystä ja kuinka klassiset Chardonnay-viinintekijät yrittävät tuoda nuorempia kuluttajia. Kutsumus on Kalifornian viinien unelmakokoelma, joka tarjoaa selkeän valikoiman lajikkeita, tyylejä ja luokkansa parhaita nimityksiä. Viinintekijä James McDowell antaa jokaiselle viinille selkeän, ainutlaatuisen äänen. Hän tekee yhteistyötä tunnettujen perheen viljelijöiden kanssa Chardonnayn, Pinot Noirin ja Cabernet Sauvignonin luomiseksi ja kerää samalla yli 70 yli 90 pistettä. Liity johonkin Callingin täysin muokattavissa olevista viinikerhoista, niin pääset ensimmäistä kertaa uusiin julkaisuihin, erikoiskirjastojen vuosikertaan ja muuhun. Neljällä jäsenyysvaihtoehdolla on klubi jokaiselle viinin ystävälle, saat kolme lähetystä vuodessa tai kokeile kuukausitilausta, joka toimittaa kolme pulloa kuukaudessa suoraan kotiovellesi. Saat lisätietoja ja pääsyn vierailemalla soittavan wine.comin backslash-harrastajan luona.

Samantha Sette 02:14

Hei kaikki ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Nimeni on Samantha Sette ja olen Wine Enthusiastin digitaalinen web-tuottaja. Ja tänään minulla on ilo puhua Cara Morrisonin, entisen Chardonnay-viinintekijän ja nykyisen Sonoma cutrerin viininvalmistusjohtajan kanssa. Niille, jotka eivät ole niin tuttuja, Sonoma cutrer sijaitsee yllättäen Kaliforniassa Sonoma Valley -merkki on ollut olemassa jo yli 40 vuotta, ja se on tunnettu Chardonnaysta. Jos olet uusi viinin parissa, saatat tunnistaa keltareunaisen etiketin, jonka valmistuksessa Cara on ollut johtavassa roolissa vuosien ajan. Mutta ennen kuin sukeltaamme Chardonnayta ympäröivään tieteeseen ja erilaisiin käsityksiin, Cara, haluatko kertoa hieman enemmän itsestäsi?

Cara Morrison 02:52

Varma. Olen siis Cara Morrison. Olen ollut täällä Sonoma cutrerillä valmistamassa Chardonnayta vuodesta 2005. Rakastan sitä todella ja rakastan viinin tekemistä täällä. Ja se on ilo. En tiedä mitä muuta sanoa, tiedätkö? Naimisissa ja kaksi lasta?

Samantha Sette 03:10

Kuulostaa unelmatyöltä. Odotitko koskaan, että päädyt tekemään Chardonnayta elantosi vuoksi?

Cara Morrison 03:16

Ei, ei, se ei ollut tarkoitus. No, kukaan ei tiedä, mitä he aikovat tehdä, kun he aloittavat, eikö niin. Tarkoitan, että minulla on poika, joka menee pian yliopistoon. Ja tiedätkö, hän ei tiedä, ja minä vain ajattelen, kuinka jännittävää se on? Vain mennäkseen tuntemattomaan. Ja tiedäthän, kun menin yliopistoon, olin valmistunut ja tiesin, että pidin tieteestä, mutta en tiennyt mitä tekisin sillä. Ja sitten löysin juuri viininvalmistuksen, jota en ole käynyt UC Davisissa, ja löysin viininvalmistuksen, ja se vain napsahti ja se osui niin joo, siinä olet, olet siinä.

Samantha Sette 03:52

Joo. Ja mikä mielestäsi inspiroi siirtymistä lääketieteen opiskelusta viinin opiskeluun? Huomaan kyllä, että tieteessä on paljon yhtäläisyyksiä. Tiedätkö, viininvalmistus on loppujen lopuksi tiedettä.

Cara Morrison 04:03

Ehdottomasti. Ja tiedätkö, teen kaiken elämässä. Suunnittelen kaiken. Ihmiset pilkkaavat minua, koska minulla on laskentataulukoita kaikesta. Mutta kun puhuin urastani, puhuin vakavasti jonkun kanssa, joka oli ylioppilas ja viininviljely ja enologia, ja ajattelin, että se kuulostaa niin mielenkiintoiselta. Ja kävin viininvalmistuskurssin johdannossa UC Davisissa. Se oli vasta vuosineljänneksen alussa, joten menin introtunnille ja rakastuin siihen ja kaaduin vakavasti professorin toimistoon ja pyysin vaihtamaan pääaineeni ja vaihdoin sen samana päivänä, enkä koskaan tee sitä. mitään sellaista. Mutta se oli minusta niin impulsiivista. Mutta se oli kuin tämä salama, ja luulin, että tiede ja taideminimi, josta siinä oli kyse, oli vain sitä, kuinka eri viinintekijät voivat ottaa saman viinin, samat rypäleet ja tehdä täysin erilaisia ​​viinejä tyylin perusteella. Ja sitten sen takana on fermentaatioiden tiede, ja ajattelin, että tämä on täydellinen, se oli hieno yhdistelmä tiedettä ja taidetta.

Samantha Sette 05:03

Kuulostaa siltä, ​​että todella kuuntelit sisuasi ja intuitiotasi, mikä on niin vaikeaa siihen aikaan elämästäsi. Olen varma, että kaikki tuntevat näin iästä riippumatta, kuuntelet tätä juuri nyt. Joten kiitos siitä täysin. Se on vaikea tehtävä. Ja olet oikeassa, että viininvalmistus ei ole vain tiedettä, luulen, että sanoin sen aiemmin. Mutta tässä on tämä taideelementti siinä, miten näet, että tiede ja taide todella näkyvät siinä, mitä teet?

Cara Morrison 05:29

Miten se näkyy siinä, mitä teen? Hyvin?

Samantha Sette 05:34

Voitko opastaa meidät tieteen ja taiteen osien läpi ja ehkä pitää siitä, missä ne yhdistyvät?

Cara Morrison 05:39

No, tarkoitan tietysti viininvalmistuksen tiedettä, koska tiedät, katsot rypäleen happamuutta ja tiiliä, sokeripitoisuutta. Kyse on siis valinnasta, mutta myös makuista. Joten voit analysoida kaiken kemian. Mutta sinun on silti käveltävä ulos viinitarhaan maistamaan sitä. Et voi vain katsoa numeroita sanoa kyllä, valitse se, koska voin katsoa joitain numeroita ajatella: Oi, aiomme ehdottomasti valita tämän. Ja ajoit ulos viinitarhaan, mene Oh, etkä ole vielä valmis. Ja siksi se yllättää sinut koko ajan. Joten sinun täytyy aina jotenkin tarkistaa, tarkistaa ja vahvistaa, että et voi vain katsoa paperia ja ei, joten taiteen osa on maistelua ja todella tunne siitä, mitä oi, tämä on meidän tyylimme? Jälleen, sitä ei voi kirjoittaa paperille? Tarkalleen. Sinun täytyy maistaa sitä tietääksesi sen. Joo. Joten se on, näin, näin se yhdistyy. Se on siis kaiken taustan tuntemista viinin edistymisen ymmärtämisessä. Ja tiedäthän, mitä kemia muuttaa, mutta myös tietäen, että miltä se tulee maistumaan, ja ajattelemalla taaksepäin, oi, 10 vuotta sitten se maistui tältä, tai meillä oli tällaisia ​​olosuhteita. Ja näin me teimme. Ja se toimi. Ja sellaisessa työssä.

Samantha Sette 06:50

Joo. Joten päivä viinitarhassa, jos maistelet rypäleitä ja arvioit, että hei, tämä on tyyli. Tuotko sen laboratorioon vai minne tahansa, missä työskentelet arvioidaksesi kemiaa? Onko olemassa kemiallisia komponentteja tai indikaattoreita, kuten: Hei, tämä on tyyli, tältä se näyttää.

Cara Morrison 07:07

Se kertoo vain, että pidät, sokeripitoisuus on happopitoisuutta, mikä antaa sinulle hyvät indikaattorit. Joten meillä on ihmisiä, jotka menevät ulos viinitarhoille kuin nyt olisi sadonkorjuun aika, ja heillä on ihmisiä, jotka menevät viinitarhoille hakemaan rypälenäytteitä ja tuomaan ne takaisin laboratorioon ja he saavat numerot. Ja sitten voisin katsoa numeroluetteloa. Ja voit nähdä joitain, jotka eivät selvästikään ole valmiita. Mutta sitten voit nähdä, että jotkut näistä ovat tulossa lähemmäksi. Joten tiedät, missä sinun täytyy todella tarkistaa ja nähdä. Joten se auttaa sinua ohjaamaan. Mutta lopulta valintakutsut tulevat mausta.

Samantha Sette 07:35

Ymmärsitkö? Ja eroaako tämä prosessi lajikkeesta toiseen? No, rypäleestä rypäleeseen.

Cara Morrison 07:42

Pohjimmiltaan se on kaikki sama, tiedäthän, näet, voit tehdä sen millä tahansa suitsella, katsot tiedät, makeus ja happamuus, tiedätkö, ne eivät ole kaikki samoja parametreja. Mutta jälleen kerran, maku riippuu joinakin vuosina, kuten tänä vuonna, eikö niin? Se on erittäin siisti vuosi. Tiedän, se on kuin kuuma ja muualla Yhdysvalloissa. Mutta se on erittäin siistiä. Kalifornian Sonoma Countyssa koko tämän kesän on ollut erittäin siistiä. Ja niin se on paljon tavallista myöhempi sato. Maut kehittyvät siis hitaasti. Mutta ne ovat myös sinun, ehkä meidän ei tarvitse saavuttaa samaa sokeripitoisuutta saadaksemme tavallisesti saamiamme makuja, joista haluamme. Joten se on tietoinen siitä, että joudumme kalibroimaan joka vuosi, että meidän ei tarvitse valita niin makeita tänä vuonna, koska maut kehittyvät viikossa ja poimitaan vähän aikaisemmin.

Samantha Sette 08:27

Se kuulostaa monelta tekijältä. Joo, luulisin erityisesti vuoden 2023 sadon kanssa. Millainen on tämä kylmä sää? Viitasit siihen lyhyesti, mutta haluaisin sukeltaa siihen hieman enemmän sen suhteen, kuinka tämä kylmempi sää vaikuttaa rypäleiden poimimiseen ja makuihin ja sokeriin, kuten mikä on ero sokeripitoisuuden, maku? Miten kaikki nämä tekijät yhdistyvät?

Cara Morrison 08:48

Voi poika.

Samantha Sette 08:50

Voimme saada voimme saada tieteen ja nörttiä.

Cara Morrison 08:54

Joten siellä on sokerit, vain kehitys, tiedäthän, vain sokereiden kehittyminen ajan myötä, ja aurinko on yksi parhaista tekijöistä, jotka auttavat sinua tässä. Ja tänä vuonna emme vain ole saaneet aurinkoa ja lämpöä kuten tavallisesti. Ja niin happamuus on, että jäämme, mikä saattaa olla todella hienoa. Tänä vuonna meillä on siis todella mahtavia luonnollisia happamuksia, ja siinä on myös punaisia ​​ja valkoisia, rypäleissä on jonkinlaista fenolista tanniinista luonnetta. Joten mitä vähemmän oikeita ne ovat, joskus se on liian vahvaa tanniinia ja vihreyttä. Kuten minkä tahansa kypsymättömän hedelmän, voit maistaa sen oikein, tiedätkö, sinulla on omena tai jopa happamat viinirypäleet, tiedätkö, että huh, tämä ei ole valmis. Joten joskus se ei johdu vain happamuudesta, se on kuin tanniinikarvaus, ja siksi yrität nähdä sen puuttumisen tai erityisesti Chardonnayn. Ja punaisena, haluat, että ne ovat hieman pehmeämpiä eivätkä kovareunaisia. Joten kyllä, monet eri tekijät tulevat yhteen, ja juuri sitä sinä katsot ja maistelet. Mennään myöhemmin tänään Pinotin viinitarhalle katsomaan, ovatko he valmiita poimimaan. Ja toivomme, että ne ovat kehittyneet tällä viime viikolla ja ehkä ensi viikolla, ne ovat valmiita. Niin

Samantha Sette 10:11

Se on jännittävää. Nyt onnea siihen. Tiedän, että siitä tulee hienoa. Ja mielelläni panostan Chardonnayhin, koska korjatkaa jos olen väärässä, mutta asiantuntemuksesi on tavallaan siellä. Siitä viinitarha tunnetaan. Ja se on myös erittäin kuuma aihe, josta ihmiset keskustelevat pitävätkö he Chardonnaystä? Ja ihmisillä on erittäin vahvat mielipiteet Chardonnaystä. Joten joo, luulisin… hyvä paikka aloittaa voisi olla, tiedäthän, monet jäävät välittömästi poissa Chardonnaystä, koska heidän mielestään se on liian voitainen kokeilematta sitä. Ja kuulostaa siltä, ​​että jos se vaihtelee vuodesta toiseen, näin ei ehkä ole. Joten mitä mieltä olet siitä, että vain sellaiset ihmiset ajattelevat, että se on liian voitaista.

Cara Morrison 10:55

Se on laaja linjaus. Siellä on paljon Chardonnayta. Ja tiedättehän, kun aloitin bisnestä 90-luvun lopulla, kyse oli supervoista Chardonnaysista. Ja syy siihen, miksi todella rakastan Sonoma Cutrer Chardonnaya, on se, että maistin sitä ensimmäisen kerran. Vuonna 1999 en muistanut ja luulin, että tämä on Chardonnay, koska se ei ollut liian tammimainen. Se ei ollut supervoinen ja siinä oli vain todella mahtava hapokkuus, siinä oli tammea, mutta se kehui hedelmää, antoi sille suutuntuman koostumuksen ja mukavia aromeja, mutta ei ylivoimaista. Ja siksi minä, maistin Sonoma Cutreria, rakastuin siihen. Ja sain työpaikan pari vuotta myöhemmin, mikä on hienoa. Joten minun täytyy tehdä viini, jota rakastan, tällä tyylillä. Ja siksi yritämme olla johdonmukaisia ​​tyylissämme. Emme siis ole koskaan painostaneet voita, vaan me itse asiassa, miten saat voitaiset hahmot tästä mallimaitohappokäymisestä, jonka muutat omenahapon maitohapoksi. Joten omenahappoa on vihreissä omenoissa ja erittäin kovaa ja tiivistä. ja maitohappoja, kuten jogurtissa, ja se on kermainen ja pyöreä ja täyteläinen. Ja osa tämän malolaktisen käymisen sivureaktiota on voin aromit. Joten mutta voit saada bakteerin, joka suorittaa käymisen, voit saada bakteereja, jotka tuottavat paljon voimaista aromia. Ja saat joitain, jotka eivät tee paljoakaan voimaista aromia. Ja siksi varmistamme vain, että saamme sellaisia, jotka eivät tee tuota voinaromia. Ja niin saamme kermaisen suutuntuman ja koostumuksen ilman voitaista aromia. Joten, kyllä, jotkut Chardonnayst todella painavat sitä voinen kirjekuorta. Mutta kuten kaikki muukin, sinun on tutkittava ja katsottava, mitä siellä on. Ja tiedän, että se on vaikeaa, katsot vain pulloa, etkä voi tietää, tuleeko siitä voita vai ei. Ja niin, mutta se on hieno asia, jonka voit maistaa ja kokeilla. Ja siksi on hienoa, että kaikissa näissä ravintoloissa on lasillinen. Joten voit kokeilla erilaisia ​​ja nähdä, mistä pidit niistä paremmin tyyliisi.

Samantha Sette 13:06

Joo, ja tarkoitan, rakastan sitä. Ja luulisin pähkinänkuoressa, siltä varalta, että kukaan kuulijoistamme ei ole kovin perehtynyt tällaisiin kemikaaleihin ja ajatuksiin, tämä malolaktinen konversio-käyminen aiheuttaa voinen maun, jossa kyllä, se on eräänlainen tuote ja se tekee En tiedä oikeaa sanaa, oikeaa terminologiaa

Cara Morrison 13:27

Se on sivutuote, joka taas voi tietyillä tavoilla valmistaa viiniä kuin monta kertaa hana, mutta Chardonnay ja tynnyri ja teet tämän patukan, jossa ne tuijottavat sakaa. Ja se myös auttaa syömään diasetyyliä, joka on voin komponentti. Joten on keinoja lieventää sitä. Joten se ei ole niin ylivoimaista, vaan se valtaa viinin etkä saa hedelmiä. Ja näin se taide tulee taas tieteen mukana. Joten se tarkastelee näitä kahta asiaa yhdessä.

Samantha Sette 13:54

Ehdottomasti. Ja mainitsit myös, kuinka Sonoma Cutrerin viini ei ole Chardonnay ole juurikaan muuttunut. Se on ollut melko johdonmukaista vuodesta toiseen. Ja se on tavallaan sen tunnusmerkki. Se on perinne, mutta miten löytää erityisesti nyt viininvalmistajan johtaja, jolla on niin historiallinen läsnäolo? Kuinka tasapainotat uutuuden ja perinteen? Koska tiedän myös, että Sonoma Cutrer on kasvanut vain Chardonnayn tuotannosta niin monipuoliseksi portfolioksi. Ja oletko siis harhautunut pois tuosta tyylistä, varsinkin kun olet ollut siellä niin kauan?

Cara Morrison 14:26

Ei, se on eräänlainen pääohjeemme on pysyä tässä Chardonnayn tyylissä. Ja siksi minä työskentelen täällä. Minä pidän niistä. Joten varmistamme, että pidämme siitä kiinni. Teemme pystymaistajaisia, yleensä kesällä ja pystymaisteluissa tai kun maistat samantyyppisiä sekoituksia, kuten Russian River Ranch Chardonnay, ja maistamme viimeiset 10 vuotta valmistettua Russian River Ranch a Chardonnayta, joten kuten 2021-20 2011 ja maistelet 10 vuoden pystysuoraan ja katso miten ja varmista, että tyyli tietysti ikääntyy, joten se ei ole aina sama, mutta voit tavallaan saada tunteen tyylistä. Ja varmistamme, että emme poikkea. Joten teemme näitä vertikaaleja vain pitääksemme meidät kurissa, ettemme poikkea tyylistä tai siitä, miten asiat ovat muuttuneet. Aina on vähän vintagea vintagein vaihtelua. Tiedätkö, luontoäiti antaa sinulle sen, mitä sinulla on, ja parhaan voit tehdä. Mutta yritämme pitää sen yhdessä. Joten yritämme pysyä samassa tyylissä vuodesta toiseen, yhtenäisyys on ehdottomasti yksi Sonoma-leikkurin Chardonnayn suurimmista tunnusmerkeistä.

Samantha Sette 15:31

Ja onko tiimisi kenties kehittynyt ollenkaan, tai viinit yleisesti ja joukkueen näyttäminen vuonna 2005.

Cara Morrison 15:39

Yritämme jälleen pysyä johdonmukaisina, mutta olemme aina, olemme aina, katsomme aina uusia asioita. Joten kuten vuonna 2000, hyvin vuonna 1999, he itse asiassa alkoivat tehdä kierrekorkkikokeita, testata kierrekorkkeja ja korkkia ja laittaneet kaikkein varallisimmat korkealaatuiset viinit kierrekorkkiin. Koska korkit, kuten monet teistä saattavat tietää, korkit ovat luonnontuote, ja se voi toisinaan antaa makua, jota et vain halua viiniisi. Huolimatta siitä, kuinka paljon yrität puhdistaa korkkeja, se on luonnollista. Joten aloimme leikkiä kierrekorkilla, koska se oli, voit taata, että se on viini, jonka laitat pulloon, eikä se muutu korkin takia. Ja niin vuonna 2007 vaihdoimme kierrekorkkiin yli puolessa viinistämme. Ja itse asiassa, tämä vuosi tulee olemaan 100-prosenttinen kierrekorkki sirpaleillemme ja pinoillemme vuodelle 2022. Olemme siis innoissamme siitä, että tällaista kehitystä tapahtuu vuosien testaamisen ja kokeilun aikana ja katsoessamme, että vaihto on hyvä tehdä.

Samantha Sette 16:41

Se on valtava. Joo. Mitä etuja sanoisit sen lisäksi, että tuodaan tuon kierrekorkin maun, sillä eroaako se erilaisten lajikkeiden osalta?

Cara Morrison 16:52

Olemme testanneet sen hyvin, meillä on pohjimmiltaan Chard ja Pinot, joten testasimme Chardonnaylla ja sitten testasimme testaamalla ja Pinotilla ja olimme tyytyväisiä tuloksiin, heillä on, että korkki kierrekorkissa on vanhentunut eri tavalla vuosien varrella. . Mutta kaiken kaikkiaan kierrekorkki säilyttää enemmän aromeja ja makuja, se vain vanhenee hitaammin ja kierrekorkki kuin korkki, koska sisään pääsee vähemmän ilmaa. Joten olemme olleet vain tyytyväisiä kierrekorkkiin ja tarkoitamme myös sitä, kuinka monta tuotetta siellä on. pakota kuluttaja käyttämään erityistä työkalua sen avaamiseksi päästäkseen käsiksi tuotteeseesi. Sisäänpääsyn este on todellakin, että korkkiruuvi on oltava koko ajan.

Samantha Sette 17:33

Voi, se on kamppailua. Muutin äskettäin ja minulla oli pullo viiniä. Se ei ollut kierrekorkki eikä minulla ollut korkkiruuvia. En voinut avata sitä. Yritin kaikkea, mitä yritin ripustaa Yritin kaikkia Yritin kaikkia temppuja ja se ei toiminut, oli aika. Se on kuin hienoa kehitystä. Se on todella jännittävää. Minusta kuulostaa siltä, ​​että se rikkoo myös tätä esteettömyyselementtiä, koska useimmat ihmiset eivät luultavasti ajattele, että korkkiruuvi ei lisää saavutettavuutta. Mutta se tekee siitä helposti lähestyttävämmän, koska viini voi olla vaikea asia, jonka kanssa ihmiset kamppailevat. Ja kierrekorkissa on jotain, joka tuntuu minusta paljon ystävällisemmältä.

Cara Morrison 18:11

Oi, ehdottomasti. Tarkoitan, vanhempani ovat jääneet eläkkeelle ja muuttaneet eläkeläisyhteisöön, ja kaikki heidän ystävänsä haluavat vain saada kierrekorkin nyt, koska se on vain helpompaa ja korkkiruuvit vaikeaa heille. Ja niin se on kuin koko ikäryhmä. Se on vain ystävällisempi

Samantha Sette 18:28

Se on totta. Ja halusin kysyä, jos tiedät jotain, viininvalmistajana tai Sonoma-leikkurin, onko teillä jotain, mitä te kaikki teette houkutellaksenne tätä seuraavan sukupolven juomia? Koska se on aihe, jota me kaikki ajattelemme, kuinka aiomme saavuttaa seuraavan sukupolven? Pitävätkö he Chardonnaystä? Mitkä ovat heidän mieltymyksensä? Ja olen utelias ajatuksesi juuri tuosta alasta yleisesti ottaen, mitä Z-sukupolvi ajattelee Chardonnaystäsi?

Cara Morrison 18:54

Me kaikki haluaisimme tietää, mikä tuo taikaluoti on. Pelaamme Chardonnayn kanssa purkissa. Joten aivan kuten aloimme tehdä kierrekorkkeja ennen kuin monet ihmiset tekivät, päätimme hypätä purkkiviinien luokkaan nähdäksemme sen olevan täysin erilainen. Tiedätkö, numero yksi asia, jonka olen oppinut, on, että alumiinitölkit eivät ole lasia ja kuulostaa niin ilmeiseltä. Alumiini reagoi täysin eri tavalla viinin kanssa, jolloin lasi on niin hermostunut, että se ei vain anna makua tai ominaisuudet eivät päästä ilmaa sisään ja se on täydellinen viinille. Joten meidän on vain selvitettävä nämä alumiinitölkit viiniä varten, ja ne kehittyvät ajan myötä, ja tiedämme, että olemme kehittäneet tyylin, joka sopii Chardonnay-tölkkeihin, joten enemmän kuin ruostumaton teräs vähemmän tynnyriä ja vähän. hieman terävämpi tyyli. Joten kyllä, se on hieman erilainen eläin. Mutta joo, tuomme sen esiin. Vain noin vuosi tai kaksi sitten lanseerasimme Chardonnayn purkkeen

Jacy Topps 20:05

Ja nyt sana sponsoriltamme. Mistä löydät parhaat lahjat erittäin alhaisilla hinnoilla, joista kaikki rakastavat Total Wineä ja paljon muuta. Valittavana on niin monia mahtavia pulloja, joten löydät varmasti jokaiselle jotakin listaltasi, olipa kyseessä Cabernet siskollesi, kuohuviini työtoverille tai yksitynnyrillinen bourbon isälle. Ja jos tarvitset apua, kysy neuvoa joltain heidän ystävälliseltä oppaaltaan. Yli 30 vuoden alhaisimpien hintojen ansiosta löydät aina sen, mitä rakastat, ja pidät siitä, mitä löydät Total Winestä ja paljon muuta. Väkeviä alkoholijuomia ei myydä Virginiassa ja Pohjois-Carolinassa. Juo vastuullisesti, ole 21.

Samantha Sette 20:50

Vähän viittasit tähän. Joten Chardonnayn purkkien tuottaminen kuulostaa siltä, ​​että viininvalmistusprosessissa on joitain eroja. Toit esille ruostumattoman teräksen ja mikä se rapeampi oli? Sinä sanoit

Cara Morrison 21:00

Se oli rapeampi, luulisin, että se ei vain ole liikaa happamempaa, vaan vain raikkaan happamuuden vuoksi. Ja myös siksi, että se on ruostumatonta terästä tuossa tynnyrissä, joten et saa niin paljon sitä kermaista luonnetta tynnyrin vanhentamisesta, mikä antaa meille kermaisuutta suutuntumassa, jossa jos se on ruostumatonta terästä, se on hieman tiukempi ja suutuntuma tekee sen

Samantha Sette 21:20

Milloin sanoit terävämpi? Luulin, että tarkoitit biologista genomieditoria. Olin kuin vau, haluaisin tietää enemmän tästä tölkkiviinistä

Cara Morrison 21:33

Ei, ei, emme ole niin edistyneitä.

Samantha Sette 21:36

Kuin hapan. Okei, nyt ollaan samoilla linjoilla

Cara Morrison 21:40

Olen iloinen, että pyysit, kuten selvennystä.

Samantha Sette 21:44

Tietysti se on jännittävää. Ja okei, siinä on järkeä.

Cara Morrison 21:48

Mainitsen myös, että Chardonnay-säilykettämme kutsutaan yksinkertaisesti leikkuriksi, olisin välinpitämätön jättää mainitsematta sitä. Se ei siis ole Sonoma-leikkuri, vaan yksinkertaisesti Sonoma Cutrerin leikkuri. Joten se on hieman eri merkkinen, ja ne ovat hauskoja kissoja, kuten tölkeissä on nämä keltaiset ja valkoiset raidat ja vain vähän hauskempi ja mielenkiintoisempi. Niin nuorempi. Joten yritämme kiinnittää nuoremman sukupolven huomion tällä.

Samantha Sette 22:13

Ehdottomasti. Kuten sanoit, olemme kaikki. Ja sen myötä ajattelen, kuten tiedät, henkilökohtaisesti, ajattelen viiniä yleisesti. Tiedätkö mitä, miksi ovat? Miksi emme saa lisää ihmisiä viinin pariin, mutta erityisesti Chardonnayn? Mitä toivoisit ihmisten tietävän Chardonnaystä, erityisesti niiden, jotka ovat jotenkin peloissaan siitä ja joilla on vahvat mielipiteensä?

Cara Morrison 22:34

Mielestäni kyse on avoimen mielen säilyttämisestä. Tarkoitan, että kaiken viinien maistelussa pitäisi olla avoin mieli. Ja niin monet ihmiset sanovat ei, en pidä sellaisesta. Ja he vain sulkivat sen. Ja niin monet ihmiset tekevät niin. Ja sinun täytyy vain sanoa, oi, kokeillaan. Tarkoitan, että vain koska en pitänyt siitä 10 vuotta sitten, tyyli olisi voinut muuttua tai… makuni olisi voinut muuttua. On niin monia tekijöitä. Ja sinun täytyy vain sanoa: Joo, kokeillaan sitä. Se kuulostaa fantastiselta. Tarkoitan, että aina kun olen ravintolassa ja he juovat viiniä, en edes tiedä, miten se lausutaan luettelossa. Se on ensimmäinen, joka haluaa tilata. Kuten, en edes tiedä mitä se on. Minun täytyy kokeilla sitä. Ja mielestäni kaikkien pitäisi tehdä niin, kuten 'Oi, olen kuullut siitä Chardonnaystä vuosia, etenkin juhlissa. Tiedätkö, kaikki nämä viinit ovat pöydässä ja voit kokeilla erilaisia. Tai taidan käydä monissa juhlissa, joissa on paljon viininviljelijöitä. Joten kaikkialla on vain erilaisia ​​viinejä. Ja niin, minun ei tarvitse yrittää sitä uudelleen. Katsotaan mitä sen kanssa tapahtuu. Kyse on siis vain avoimen mielen pitämisestä, positiivisuudesta ja uusien asioiden kokeilemisesta. Niin

Samantha Sette 23:42

Rakastan sitä, että se tuntuu erittäin tuoreelta näkökulmalta, etenkin kun tulee perinteiseen Chardonnayhyn. Ja huomasin, että vietit 40-vuotispäivää, ja he tekivät yhteistyötä muutaman muun viininvalmistajan kanssa tämän sekoituksen luomiseksi. Voitko kertoa lisää tästä kokemuksesta? Koska mielestäni se esittelee ajatusta kokeilla uusia asioita ja olla hieman innovatiivinen samalla kun pitää kiinni perinteistä.

Cara Morrison 24:03

Kyllä, no tämä. Tämä oli todella hauskaa. Joten 40-vuotisjuhla Chardonnay toimme takaisin, joten periaatteessa olen viininvalmistuksen Sonoma-yhteistyötuolin ja kolmen edellisen kirjaston neljäs johtaja ja he lähtivät eläkkeelle jäätyään. Ja niin tällä kertaa he olivat pääviinintekijä. Soitimme Terry Adamsille ja Bill Benetille, jotka olivat edellinen johtaja viininvalmistuksessa vuosien ajan, ja toimme heidät takaisin maistamaan Chardonnayta kanssamme ja tekemään sekoituksen, jotta meillä oli erilaisia ​​komponentteja eri viinitarhoilta ja laitoimme ne yhteen Billin ja Terry ja se oli todella erikoista koota se sekoitus ihmisten kanssa, jotka käyvät Benetti, joka perusti brändin vuonna 1981 ja sitten Terry Adams, joka oli täällä noin 30 vuotta ja sitten Mick ja minä maistelemassa kaikkia viinejä yhdessä ja tekemässä tuon sekoituksen. . Niin ja sitten se, mikä siinä oli todella erikoista, on se, että he maistivat viiniä. Ja meillä on kuten les Pierre -viinitarhamme ja cutrer -viinitarhamme ja vinehill-viinitarhamme. Ja he sanoivat: Juuri näin muistan sen maistaneen, kun teimme sen. Joten se oli valtava kohteliaisuus, että olimme pitäneet heidän aloittamassaan tyylissä. Ja siksi se on loistava sekoitus, jonka kokoamme ja laitamme sen esiin. Ja sitten heti Philbinin pullotuksen jälkeen Eddie oli 90-luvun puolivälissä. No, kun maistelimme hänen kanssaan, hän tulee meille, oi, en voi enää maistaa makua ja viinin makua. Ja hän on kuin, no, tässä on blaa, blaa, blaa. Koska täysin terävä leikkaus leikkasi kaiken. Ja viini ja erittäin oivaltava. Niin hän oli, se on hieno kaveri. Mutta valitettavasti hän kuoli heti pullotuksen jälkeen. Ja siksi olemme omistaneet 40-vuotispäivämme hänelle. Joten hän on perustajaviinintekijä, hän aloitti kaikki tyylit.

Samantha Sette 25:53

Tuo on kaunista. Ja sen täytyy olla vähän hullua hyvällä tavalla nähdä yritys ja viini. En halua sanoa muutosta, koska se on ollut niin johdonmukaista, mutta kehittyy ajan myötä ja kasvaa. Koska te kaikki olette niin hyvin tunnettuja. Tarkoitan, olen melko uusi viinimaailmassa. Ja tunnistan etiketin ja sanoin: Oh, vau, puhun hänelle. Tuo on hullua. Ja sen myötä oikeutetut onnittelut viininvalmistuksen johtajana toimimisesta. Haluaisin nyt kuulla, kuinka roolisi ja vaikutuksesi Sonoma Cutrerissa muuttuivat tuon siirtymän myötä? Onko sinulla jotain, johon olet tähtäimessäsi tai haluatko vain vaikuttaa siihen, missä olet?

Cara Morrison 26:29

No, luulen, että haluan vaikutukseni tehdä viinistä yhtä yhtenäistä kuin olemme olleet. Ja niin olen ollut täällä vuodesta 2005. Ja Mick Schroeder, edellinen johtaja, viininvalmistus ja Terry, työskentelin heidän molempien kanssa. Ja he antoivat minulle aina melko vapaan käden. Ja jos sanoin tämän, kokeile tätä. Joten tehdään tämä. Ja he sanoivat: No, joo, kokeile vähän sitä uutta hiivaa tai niitä uusia tynnyreitä tai tätä uutta. Ja minusta tuntuu, että minulla on aina ollut vaikutusta ja olen aina ollut osa tiimiä. Ja niin näen vain enemmän samaa tapahtuvan. Se on vain, luulen, että minun ei tarvitse enää kysyä lupaa.

Samantha Sette 27:09

Totta, ja se alkaa saada meidät vihdoin maalaamaan kuvaa siitä, että vaikka viini on Chardonnayssa johdonmukaista ja tiedät mitä saa vuosi vuodelta, kulissien takana oleva puuhastelu vaihtelee. On niin monia tekijöitä, jotka eivät vaikuta pelkästään ympäristöön, vaan mainitsit hiivan, tynnyrit, ja kaikki nuo tekijät tuottavat saman asian. Mutta monet ihmiset eivät tiedä, mitä kulissien takana tapahtuu. Ne ovat kuin pullo kanelia. Toki tiedän mitä saan. Mutta kuvassa on muutakin.

Cara Morrison 27:38

Tiedätkö, heidän ei tarvitse tietää enempää, tarkoitan, että he ovat iloisia saadessaan lukea sitä tietämättä mitään, se on hyvä. Mutta on hienoa, että ihmiset ovat niin uteliaita ja haluavat tietää, miten viiniä valmistetaan. Minä vain löydän sen. Niin mielenkiintoista, koska eivät kaikki, jotka vain sinä tunnet, joskus kun olen lentokoneessa, istut siellä ja jos joku, jota et tunne, ja he ajattelevat: Mitä sinä teet? Ja onko se loukkaavaa? Tekeekö mieli puhua vai ei? Joskus viininviljelijät ja minä vietimme kuin seuraavat kolme tuntia selittääksemme, miksi tämä henkilö… ihmiset voivat kysyä niin monia kysymyksiä. Joskus tuntuu, että olen laboratoriossa töissä. On hassua, kuinka ihmiset ovat niin kiinnostuneita viininvalmistusprosessista. Ja kulissien takana on niin monia asioita, ja niitä tapahtuu tynnyrien käytössä. Ja taas, koska yritämme tehdä viinistämme johdonmukaista, mutta luontoäiti antaa meille erilaisia ​​rypäleitä joka vuosi. Pohjimmiltaan se ei ole aivan sama, tiedäthän, viljaa tai jotain, kun teet väkeviä alkoholijuomia ja niillä on tietyt parametrit ja voit sopia, että saamme näitä rypäleitä joka vuosi en tiedä miten aiomme tehdä tee nämä rypäleet täsmälleen kuten teemme joka vuosi, joten sinun on tinkkeroitava siellä, toivot saavasi ne joka vuosi samassa kypsässä. Mutta jälleen kerran, sää on sää, sen kanssa on pakko toimia. Joten se tuo haasteen ja siksi pidän siitä haasteesta joka vuosi, se on uusi palapeli koota, tiedäthän, minä teen Wordle- ja yhteyksieni pulmapelini saman asian, tiedäthän, joka vuosi saan uuden kynän, joten teen tiimi

Samantha Sette 29:17

Ja millaista se on? Aion vetää typerän vertauksen, millaista sesongin ulkopuolella on? Tiedät kuin olisit urheilija ja viininvalmistus on urheilulajisi ja juuri nyt sinulla on kausi kuin olisi sadonkorjuukausi. Mitä sen jälkeen tapahtuu, kuten alkaisitko valmistautua heti seuraavaan vuoteen?

Cara Morrison 29:32

Voi ei, olet edelleen tekemisissä jälkivaikutusten kanssa. Tiedät, että kaikki viinit ja tynnyrit ovat käymistilassa tai niin sitten katsot okei, mitä meillä on ja onko meidän sekoitettava enemmän saadaksemme enemmän suutuntumaa ja rakennetta. antaa sen tehdä niin, että se tietää milloin tehdä jotain ja olla tekemättä jotain joskus joskus ajattelen viininvalmistusta ikääntymisprosessin aikana. Kutsun sitä tavallaan lastenhoitajaksi, lapset voivat hyvin. Sinun ei tarvitse puuttua asiaan. Mutta lapset tappelevat, sinun täytyy tehdä jotain ja auttaa heitä. Ja niin se on sama asia, jos tiedät, että ne ovat hienoja, voit vain antaa sen olla, tiedäthän, sekoittaa silloin tällöin, jatkaa maistelua ja varmistaa, että kaikki on hyvin. Ja joskus se saattaa vain tarvita hieman enemmän virhettä tai jotain. Minä en tiedä. Joka tapauksessa, joten maistat vain kauden aikana. Joten kyllä, siellä on muutakin tekemistä. Pullotamme. Se on valtava osa prosessia. Asia ei ole aivan kuten puhutaan. Mutta kyllä, siellä on paljon pullotusta, joka on tärkeä osa, joka ei päätyisi asiakkaille. Niin. Ja luulisimme, että aloimme valmistautumaan kesällä, alamme suunnitella seuraavaa vierasta.

Samantha Sette 30:38

Ja luulen, että lähden tästä pienestä urheiluvertailusta, mitä minulla on täällä, mitä on voitto? Mikä on sadon voitto? Tiedätkö, ei ole pokaalia, ei ole mestaruusotteluita. Mikä on satokauden voitto?

Cara Morrison 30:49

Mikä on voitto? Tarkoitan, se ei ole koskaan välitöntä. No okei. Se on välitön, kaikki viinirypäleet ovat sisällä, olet kuin, vau, okei. Ei tappioita. Joten voitimme siellä. Mutta se on, tiedätkö, meillä oli juuri tapahtuma joidenkin klubin jäsenten kanssa. Ja he vain sanoivat, kuinka paljon he rakastavat viinejä ja vuodesta toiseen ja tekevät hienoa työtä. Ja se on vain tuuli siellä, kun ihmiset rakastavat viiniäsi ja kiittävät sinua siitä. Ja se, että se myy ja ihmiset juovat sitä. Tarkoitan, se on voitto siellä. Ihmiset nauttivat viinistä. Joten tiedätkö, en tarvitse viinipisteitä tai selkään taputtelua. On vain mukava nähdä ihmisten nauttivan siitä ja pitävän hauskaa.

Samantha Sette 31:29

Ehdottomasti. Ja se on eräänlainen kulttisuosikki. Tiedätkö, se on tunnistettavissa. Se on tuttua. Ja taas, minä olen nuorempi juomari. Ja tiedän monia ihmisiä, jotka tuovat mukanaan pullon Sonoma cutrer Chardonnayta, ja he sanovat, että tämä on hyvää. Ja olen niin, kiitos. Tiedän.

Cara Morrison 31:46

Katso, se on voitto, jos voin, voinko puhua viininvalmistustiimistä

Samantha Sette 31:52

Kyllä, haluaisimme kuulla

Cara Morrison 31:54

Joten nyt muutosten myötä meillä on naispuolinen viininvalmistustiimi?

Samantha Sette 31:58

Oh, se on valtava.

Cara Morrison 31:59

Joo. Joten tiedät, olen ollut täällä vuodesta 2005. Chardonnaytä tekemässä. Meillä on Zidanelia Arcidiacono, joka on tehnyt Pinot vuodesta 2015. Ja nyt hän on ylennetty vanhemmaksi viinintekijäksi. Joten hän tekee myös sirpaleen ja valvoo Pinotia. Ja sitten meillä on Sam Parsa, joka on liittynyt joukkueeseen. Ja hän oli täällä harjoittelijana vuosina 2015 ja 16. Ja sitten toimme hänet takaisin juuri tänä kesänä kolmanneksi viinintekijäksi. Eikä tarkoituksemme ollut, että meillä olisi naispuolinen viininvalmistustiimi. Se vain tavallaan tapahtui. Olemme siis todella innoissamme tästäkin.

Samantha Sette 32:39

Joo. Mikä on mielestäsi yksi niistä, joiden tiedän, että tämä ei ollut tarkoituksellista. Mutta näetkö eroja nykyisestä verrattuna menneisyyteen ja miten toimit ja mitä teet, ja vain arvelen energian huoneessa, kun teet viiniä?

Cara Morrison 32:53

No, olemme paljon juttelevampia. Erittäin hyvä viestintä. Ja luulen, että olen huomannut, että koska meillä on myös johtajamme viinitarhat, on naaras, mikä on melko harvinaista. Hän johtaa 50 hengen tiimiä. Hän on ainoa nainen, jonka hän jättää, mikä on todella siistiä. Joten viestintä tiimiemme välillä ja toistensa sisällä on aivan uskomatonta. Ja se on yksi asia, jonka olen huomannut. Tarkoitan, että kaikki naiset eivät ole superkommunikatiivisia, mutta lähdemme yleiseen stereotypiaan. Joten, mutta olemme erittäin hyviä. Ja tulemme kaikki hyvin toimeen. Ja, ja teimme aina myös Mickin kanssa. Hän oli todella hienoa kommunikoida puhua, mutta meidän, se ei saa hieman äänekkäämpää. Kolme meistä. Mutta se on erittäin hauskaa. Ja mielestäni se on hienoa, koska itse asiassa Zidanelia oli myös harjoittelija täällä seitsemänä. Ja sitten hän palasi vuonna 2015 viininvalmistajana. Tuntuu siis myös hyvältä. Jälleen kerran, mitä olet puhunut siitä, mitä voitto on, se on voittajia, ihmiset haluavat tulla takaisin ja työskennellä kanssasi. Ja se kertoo paljon ja merkitsee paljon. Ja se auttaa vain rakentamaan tätä ryhmätyötä. Koska tulemme kaikki toimeen ja voimme luottaa toisiimme. Luulen, että se on iso asia, että meillä on paljon luottamusta. Joten se on hienoa.

Samantha Sette 34:09

Joo, ja haluaisin tietää, jos joku kuuntelee naisia, jotka haluavat päästä viiniin? Sen täytyy olla hieman vaikeampaa objektiivisesti katsoen, ja onko sinulla neuvoja tai viisauden sanoja ja ikään kuin vastaamaan näihin haasteisiin? Ja miten pääset perille?

Cara Morrison 34:23

No, tein sen paljon kauemmin kuin ihmiset nyt. Toivottavasti se ei ole niin vaikeaa. Minun on sanottava, että en vain koskaan nähnyt sitä esteenä. Se ei vain ole koskaan tullut mieleeni. Koska joskus tietämättömyys on hyvästä. Ja aina kun saan mieleni johonkin, teen sen ja tiedäthän, joskus ihmiset sanovat asioita, kuten 'Oi, tynnyrit ovat suurempia kuin sinä tai kuinka voit tehdä tämän?' Koska olet niin pieni, ovat erilaisia ​​​​asioita ja sinä vain naurat sille ja jatkat eteenpäin, ja tavallaan se on enemmän kuin näytän, se saa sinut päättäväisemmäksi tekemään sen ja päättäväisemmin saada se toimimaan. Joten sinun on vain pakko, kunhan se on jotain, mitä todella haluat, ja jatkat työskentelyä sen eteen, se saa myös oikeat ihmiset, satun työskentelemään todella upeiden mentoreiden kanssa vuosien varrella. Ja ne ovat erittäin rohkaisevia minusta. Näin on silloin, kun valitset työsi. Tiedätkö, et ole, he eivät vain haasta sinua, vaan sinä haastattelet heitä ja varmistat, että he ovat ihmisiä, joiden kanssa voit työskennellä. Ja siitä on hyötyä urallesi. Ja se on vähän suunnittelua, vähän onnea. Joten mielestäni sinun täytyy vain jatkaa rullaamista sen kanssa. Ja jos se ei toimi, etsi se muualta

Samantha Sette 35:39

Rakastan tuota. Joo, viininvalmistus voi olla. Se on niin siisti ala. Ja kenelle tahansa, joka haluaa päästä siihen, se on kuin, kuinka teet sen? Miten rypäleistä tehdään viiniä? Ja siellä on monta askelmaa. Ja varsinkin naisena, tiedäthän, että se voimaannuttamisnäkökohta, jota rakastan ja johon kosket, on kriittinen. Ja jalkasi saaminen eteenpäin ovella, mutta eteenpäin siirtyminen eteenpäin ja perille pääseminen. No, Cara, en halua unohtaa tätä kysymystä, koska kysymme tätä jokaisessa jaksossa, mutta annan sinulle pienen varoituksen. Joten et voi sanoa Sonoma cutrer Chardonnay, mutta mitä sinun lasissasi on? Kysymme jokaisen jakson lopussa Mitä juot? Mitä rakastat juuri nyt? Onko jokin viini, josta olet todella innoissasi? Ja haluaisin kuulla, mitä lasissasi on.

Cara Morrison 36:22

Mitä lasissani on? Voi poika, se on sadonkorjuumehua. on lasissani. Greippimehu. Minulla on aina ollut. Kesällä minulla on pehmeä paikka ruusuviineille. Ja olen niin iloinen, että ruusut ovat vihdoin murtuneet. Tarkoitan koko 2000-luvun. Sanoimme jatkuvasti, että Rose selviää. Ja kaikki tekisivät jostain syystä, ettei se menisi kaupaksi, koska kaikki ajattelivat valkoisia Zin-päiviä ja ajattelivat, että se tulee olemaan makeaa. Ja niin vihdoin tuli läpi eräänlainen uudempi sukupolvi, jolla ei ollut kaikkia ruusuja ja joka piti poskipunaviinistä 80- ja 90-luvun valkoisen sinin päivistä. Joten rakastan vain sitä, että kuivia ruusuja on ulkona ja voimme päästä niihin käsiksi, ja siellä on niin monia erilaisia ​​tyyppejä ja kauppoja on monenlaisia, ja kyllä, minä vain uskon, että ruusut sopivat hyvin yhteen kesän ja kuuman sään kanssa. . Joten taidan mennä tähän, jos en juo Sonoma-leikkuri Chardonnayta.

Samantha Sette 37:31

Se on niin mielenkiintoista. Minusta tuntuu, että olen kasvanut ihmisten ympärillä, missä Rose on se juttu. Tiedätkö, kuten Rose, se oli viiniä. Kukaan ei juonut puna- tai valkoviiniä. Se oli Rose. En koskaan tiennyt sitä. Se ei todellakaan ollut iso asia. Vain pari vuosikymmentä taaksepäin. Tuo on hullua.

Cara Morrison 37:46

No, se oli iso valkoinen Zin Shutter Home. Takaisin päivällä. Joo. Ja sitten mutta sitten se oli. Joo. Kaikki vain olettivat, että jos se on vaaleanpunaista, se on makeaa. En aio koskea siihen. Ja niin se oli niin hienoa. Kun voisimme vaihtaa sen painikkeen ja mennä kuivaamaan ruusuja. Se oli vain niin, että on toinen voitto

Samantha Sette 38:12

Yksi asia, jota rakastan yhdessä puussa, on se, että tunnen olevani todistajakollektiivi. Se ei ole vain viinitarhakohtaista. Se on kaikille, se on kaikille. Se on hyvin yhteistyökykyinen, iloinen, tiedätkö, yhteinen intohimo, jonka tunnen

Cara Morrison 38:24

Sen tiedät, ja hienoa viiniteollisuudessa on, että olemme niin ystävällisiä toisillemme. Kävimme kaikki yhdessä yliopistossa, työskentelimme viinitilalla yhdessä työharjoittelun aikana, näemme toisemme messuilla, siellä on vain niin, että kaikki tuntevat toisensa viinissä ja osallistuvat siihen. Se on niin pieni toimiala ja teemme yhteistyötä. Joten teemme kaupparyhmiä, kuten minä loin tämän ryhmän nimeltä Charda nörtit jonkin aikaa. Ja kokoonnuimme yhteen ja keskustelimme vain Chardonnaysta ja nörtti Chardonnay -jutuista viininvalmistuksen osasta ja jaoimme kokeita ja asioita, joita teemme viinitilalla ja jaoimme vain tietoa. Se on erittäin yhteistyökykyistä koko toimialalla.

Samantha Sette 39:06

Se kuulostaa siltä erityisesti lännessä Kaliforniassa, missä kaikki on keskittynyt tänne.

Cara Morrison 39:12

Tarkalleen. Mutta jopa pienet alueet, jotka tiedät, ne todella kokoontuvat yhteen. Työskentelin sadonkorjuussa Long Islandilla, New Yorkissa, kauan sitten, ja tiedäthän, he kokoontuivat yhteen ja tekivät samanlaisia ​​asioita, koska se on vähän ja he yrittivät edistää sisällä ja jakaa ideoita ja kaikkialla, missä teet niin, kuten mitä siellä tapahtuu. Kuten jokaisen sadonkorjuun alussa, alat soittaa ystävillesi. Saatko tämän? Näetkö sinäkin tämän? Ja mitä meidän pitäisi mielestäsi tehdä tälle? Mitkä ovat ideasi? Joten pomppaatteko aina ideoita toisillenne? Ja mieheni on viininvalmistaja. Joten minulla on kuin talon konsultti toistensa kotikonsulteille. Joten mahtavat päivälliskeskustelut eivät mahdu viinin juomiseen ja että alamme vain puhua siitä ja erilaisista ideoista.

Samantha Sette 39:56

No, onko sinulla viimeisiä sanoja, jonka haluan avata pöydällä kaikella, jonka haluat jakaa, olipa kyse sitten viinistä, Chardonnaystä, joka on viini, tai itsestäsi ja matkastasi, kaikesta, mitä haluat jakaa Wine Enthusiast -kuuntelijoille .

Cara Morrison 40:10

Voi poika, minun olisi pitänyt säästää jotain. Joo, taidan vain sanoa, että se vain nauttii ja rakastaa viiniä ja kokeilee uusia asioita. Tarkoitan, että viinin hauskinta on löytö. Ja tiedäthän, että eri viinitiloihin ja maistelutiloihin käyminen ja heidän tarjoamansa näkeminen on erittäin hauskaa tai vain maistaa erilaisia ​​viinejä, joista et ole koskaan kuullut. Sonoma Cutrer Chardonnayta kannattaa tietysti kokeilla lasin ääressä, kun voit, mutta myös tutkiminen ja sen näkeminen on yksi hauskimmista osista.

Samantha Sette 40:48

Tietää ehdottomasti mistä pidät, mutta olla avoin sille, mitä muualla on tarjolla, ja ottaa sellainen kokemus. Rakastan sitä ehdottomasti. Ja Cara, sinulla on ollut ilo puhua kiitollisuuden ilmauksena. Olen varma, että kuulijamme ajattelevat samoin. Ja sen myötä on ollut hienoa keskustella kanssasi tänään.

Cara Morrison 41:05

Kiitos, Sam, kanssasi on myös ollut mukava jutella.

Jacy Topps 41:13

Mikään viini ei inspiroi yhtä paljon vahvoja mielipiteitä kuin Chardonnay to Oak tai ei Oak, Mallow tai no mellow. Kuten useimmat viinirypäleet, Chardonnay ilmaisee itseään eri tavalla terroirista ja hyödyllisyydestä riippuen. Koska niin monia Chardonnay-tuottajia kaikkialla maailmassa, tyylejä on loputtomasti. Joten ehkä meidän viininjuojien pitäisi yrittää pitää mieli avoimena. Mitkä ovat ajatuksesi? Jos pidät tämän päivän jaksosta, haluaisimme lukea arvostelusi ja kuulla mielipiteesi. Voit lähettää meille kommenttisi ja kysymyksesi sähköpostitse Wine Enthusiastin podcastissa. dotnet Hei, miksi et kertoisi viiniä rakastaville ystävillesi, että he vierailevat ja muistat, että voit tilata tämän podcastin Applesta, Googlesta, Spotifysta ja missä tahansa muualla, joka kuuntelee podcasteja. Voit myös mennä osoitteeseen wine enthusiast.com kenoviiva-podcast nähdäksesi lisää jaksoja ja transkriptioita. Olen JC-toppeja. Kiitos kuuntelemisesta