Close
Logo

Meistä

Cubanfoodla - Tämä Suosittu Viini Arviot Ja Arvostelut, Ajatus Ainutlaatuisia Reseptejä, Tietoa Yhdistelmistä Uutisointi Ja Hyödyllisiä Oppaita.

Kulttuuri

Onko oikea tapa puhua viinistä?

Tämä on ensimmäinen kolmiosaisessa sarjassamme, jossa korostetaan joitain 2023 Future 40 Tastemakers . Viime vuosien aikana viiniteollisuus on alkanut ottaa huomioon monimuotoisuus- ja osallisuusongelmansa. Mutta osallistavamman viiniteollisuuden luominen alkaa tunnustamalla tapoja, joilla se voi sulkea ihmiset pois.



Mikä johtaa meidät vieraaksemme tällä viikolla. Alice Achayo perustettu Viinin lingvisti , konsulttiyritys, joka kouluttaa viinialan ammattilaisia ​​ja juomia sekä laajentaa heidän ajatteluaan ja puhumistaan ​​viinistä.

Kuuntele, kun Achayo selittää, kuinka hän pääsi alalle; miksi hän perusti Wine Linguistin, monimuotoisuuden tärkeys yhteisössä; ja kuinka viinin kielen laajentaminen auttaa juojia ymmärtämään sitä syvempään.



  Apple Podcast -logo
  Google Podcast -logo


Jakson transkriptio

Litteraatit luodaan käyttämällä puheentunnistusohjelmiston ja ihmisen transkriptioiden yhdistelmää, ja ne voivat sisältää virheitä. Tarkista vastaava ääni ennen lainaamista.

Kaiuttimet: Alice Achayo, Jacy Topps

Jacy Topps 00:08

Hei ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Tarjoat juomakulttuuria ja ihmisiä, jotka ajavat sitä. Olen Jacy Topps. Tämä on ensimmäinen kolmiosaisessa sarjassamme, jossa korostetaan tämän vuoden tulevaisuutta. 40 mauntekijää. Viime vuosien aikana viiniteollisuus on joutunut varautumaan monimuotoisuus- ja osallisuusongelmaansa. Ja osallistavamman toimialan luominen alkaa tunnustamalla tapoja, joilla se voi sulkea ihmiset pois. Mikä johtaa minut vieraaksemme tällä viikolla. Alice Achayo. Alice Achayo perusti The Wine Linguist -konsulttiyrityksen, joka on luotu kouluttamaan viinialan ammattilaisia ​​ja juojia laajentamaan heidän ajatteluaan ja puhumistaan ​​viinistä. Joten kuuntele, kun Alice selittää, kuinka hän pääsi alalle; miksi hän aloitti The Wine Linguistin; monimuotoisuuden merkitys yhteisössä ja kuinka viiniä ympäröivän kielen laajentaminen auttaa viininjuojia ymmärtämään sitä syvempään.

Jacy Topps 01:13

Ja nyt sana sponsoriltamme. Calling on Kalifornian viinien unelmakokoelma, joka tarjoaa selkeän valikoiman lajikkeita ja tyylejä, ja Best in Class Appalakkien viininvalmistaja James MacPhail antaa jokaiselle viinille selkeän allekirjoitusäänen. Hän tekee yhteistyötä tunnettujen perheviljelijöiden kanssa Chardonnayn, Pinot Noirin ja Cabernet Sauvignonin luomiseksi. Samalla kun kerätään yli seitsemänkymmentä 90 plus pisteitä prosessissa. Liity johonkin The Callingsista, täysin muokattavissa olevista viinikerhoista, niin pääset ensimmäistä kertaa uusiin julkaisuihin, erikoiskirjastojen vuosikertaan ja muuhun. Neljällä jäsenyysvaihtoehdolla on klubi jokaiselle rakastajalle, saat kolme lähetystä vuodessa tai kokeile tätä kuukausitilausta, joka toimittaa kolme pulloa kuukaudessa suoraan kotiovellesi. Saat lisätietoja ja pääsyn vierailemalla soittavan wine.comin backslash-harrastajan luona.

Jacy Topps 02:13

Hei, olen Jacy Topps. Vieraana tänään Alice Achayo, Alice on The Wine Linguist -yrityksen perustaja, yritys, joka keskittyy muuttamaan viinin kieltä ja kulttuuria saatavuuden lisäämiseksi. Hän on myös yksi tämän vuoden Wine Enthusiast Future 40 Tastemakers -listalla. Tervetuloa, Alice, olen niin iloinen, että voit liittyä joukkoomme tänään.

Alice Achayo 02:35

Kiitos paljon, Jacy, kiitos, että sain minut. Tämä on jännittävää. Mitä kuuluu?

Jacy Topps 02:42

Olen mahtava. Joten haluan aloittaa sanomalla onnittelut tulevaisuudesta. 40 makuntekijää.

Alice Achayo 02:49

Kiitos paljon. Joo, se on ollut villiä. Mutta joo, kiitos paljon.

Jacy Topps 02:56

Haluaisin siis mielelläni kuulla viinimatkastasi. Voitko kertoa meille vähän siitä, kuinka päädyit viiniin?

Alice Achayo 03:02

Varma. Joo, se ei todellakaan ole suoraviivainen matka. Mutta sanonpa todella, että ryhdyin viiniin usean vuoden ammattimaisen leivän leipomisen jälkeen, ja tunsin kehoni hieman väsyneen. Ja minä vain ajattelin, mitä muuta voin tehdä, että olisimme edelleen samoilla linjoilla samanlaisten ruokien kanssa; ravintola-ala ja minä olimme saaneet maistaa, miksi ei sanailua tarkoitettu. Opiskellessani yliopistossa suoritin siellä kansainvälisen juomakurssin ja tutustuin siihen, minkä tiedän nyt olevan viinimaailman jäävuoren huippu. Ja miksi tieto, mutta kun olin tässä elämäni vaiheessa, ajattelin, okei, kuten missä, mihin voin kääntyä? Muistan kuinka paljon nautin siitä yliopistossa ja ajattelin, että kyllä, sinä tulet tarvitsemaan viiniä tulevaisuudessa. Kun teet jotain vieraanvaraisuudella. Siinä vaiheessa olin haaveillut oman bistron avaamisesta jonakin päivänä. Ja siksi ajattelin vain, että sinun on tiedettävä viini bistroosi. Joten siirryin viiniin.

Jacy Topps 04:16

Tarkoitan, kuten viinillä ja ruoalla on varmasti hyvä suhde, etenkin leivän suhteen, eikö niin?

Alice Achayo 04:23

Kyllä, tarkoitan, että siihen liittyy käyminen. Sanon aina ihmisille, että pidän käymisistä asioista. Joten tiedäthän, hapanleipä ja viini. Ne ovat, ne ovat kaksi suosikkiasiaani. Joten se oli tavallaan melkein luonnollinen käänne minulle.

Jacy Topps 04:38

Joten missä vaiheessa päätit aloittaa The Wine Linguistin?

Alice Achayo 04:43

Varma. Aloitin Viinilingvistin viime vuonna viime vuoden tammikuun tienoilla 2022. Ja tässä vaiheessa olin ollut alalla noin kuusi vuotta, olin työskennellyt hienossa viiniliikkeessä alusta alkaen ja sitten olin kokki. jakelijalle Massachusettsissa ennen kuin lähden sieltä ja aloin todella omalle matkalleni, mutta joo, joten sanoisin, että viime vuosi alkoi todella kauniisti. Se on tällä hetkellä melko nuori yritys, mutta en välttämättä ole uusi alalla.

Jacy Topps 05:15

Okei, mikä se tarkalleen on? Onko se yritys, joka pitää, onko se koulutusta tai resursseja varten? Mikä viinilingvisti oikein on?

Alice Achayo 05:23

Joo, viinilingvisti on konsulttiyritys. Ja tavoitteenamme on kouluttaa viinialan ammattilaisia ​​ja viininjuojia, muuttaa ja laajentaa heidän ajatteluaan ja puhumistaan ​​viinistä. Haluamme siis todella muuttaa viiniä koskevaa kieltä ja kulttuuria edustamaan paremmin paljon monipuolisempaa väestörakennetta, jonka nyt näemme viinimaailmassa. Ja sen myötä haluamme myös yhdistää globaalin etelän ja sen diasporan kulttuurit ja keittiöt, en ole varma, tiedätkö, luulen tässä vaiheessa, että jos joku ei ole tietoinen, luulen, että heillä on päänsä. hiekka. Mutta et näe, et vieläkään näe, että globaali myynti ja sen kulttuuri sisällytetään viinin maailmaan. Ja mielestäni se on niin hukattu tilaisuus. Ja siksi osa työstämme varmistaa, että vahvistamme sen tyhjäksi. Ja lopuksi keskitämme viininviljelijöiden työn ja viinitarhojen tarinat. Ja kaikkien näiden kolmen asian on todella tarkoitus muuttaa sitä, miten ajattelemme viinistä tulevaisuudessa, niin että se on paljon kattavampi. Se edustaa paremmin nykyisten viininjuojien väestörakennetta. Ja kyse on todella keskittymisestä kokemuksiin ja ihmisten aistimuistoihin ja viinintekijöiden huijaamiseen heidän kertomaan tarinoitaan viinistä. Eikö?

Jacy Topps 06:44

Siis vau, ei hätää. Joten ensinnäkin, tarkoitan, että palaan vain sinua ympäröivään kieleen, tarkoitan, että päätit tulla sisään ja vain purkaa koko juttu, koska niin, kuten se, tarkoitan viiniä ympäröivällä kielellä. menee satojen vuosien taakse, eikö? Olettaisin, että se on kuin suuri yritys

Alice Achayo 07:08

Minusta se on hyvin yksinkertaista, eikö? Kerron aina ihmisille, että puhun useita viinikieliä, ja sitten he kysyvät, mitä se on. Haluan siis kertoa ihmisille, että minulla on oma viinikieleni, joka perustuu aisteihini. Ja sitten opin eurooppalaisen vinoviivan länsimaisen yhteiskunnan viinin kielen, joka on standardi viinin kielen pituudelle, jota meillä nyt on. Ja niin minä puhun niin. Ja minulle oli niin vaikea yrittää saada yhteyttä viiniin, kun minusta tuntui, että minun oli pakko puhua viinistä vain tästä näkökulmasta. Ja niin, tiedättekö, minä todella pidän viiniä ja ruokaa kahtena asiana, jotka ovat erittäin hyviä. Ensinnäkin ne kulkevat käsi kädessä, mutta myös siksi, että niillä on tämä loistava kyky tuoda ihmisiä eri taustoista yhteen. Ja kun olen viiniteollisuudessa ja näin, että tapa, jolla puhumme viinistä, kieli, jota käytämme puhuessamme viinistä, itse asiassa sulkee pois ihmiset sen sijaan, että tuo ihmisiä yhteen, minulla oli todellinen ongelma sen kanssa.

Olen kotoisin kulttuurista, jossa olemme, olemme hyvin yhteisökeskeisiä, me olemme, tiedäthän, erityisesti ruoka tuo meidät yhteen. Ja kuten sanoin, näen ruoan ja viinin olevan samanlaisia ​​tällä tavalla. Ja mitä enemmän halusin ryhtyä viiniin, tunsin myös tavallaan tätä, tätä intohimoa lähteä aina, kun minun piti katsoa viiniä tästä hyvin eurokeskeisestä näkökulmasta, koska ajattelin, että se sisältää todella paljon poissulkemista. ulos paljon ihmisiä. Ja yritän saada ihmiset yhteen. Ja niin minulle, tavallaan, miten voin muuttaa tämän, ja se oli todella mennä viinin kielen jälkeen ja sanoa: Meidän on muutettava tämä, meidän on saatava ja meidän on muutettava ajatteluamme. viiniä voidakseen tuoda enemmän ihmisiä pöytään.

Jacy Topps 09:00

Joo, tarkoitan, olen samaa mieltä. Ja luulen, että me viinialalla olemme käyneet tätä keskustelua jo muutaman vuoden. Oikein, oikein. Minusta tuntuu, että olen samaa mieltä kanssasi. Pidän, mutta luulen, että se on teoriassa, että viini ja ruoka tuovat meidät yhteen. Tarkoitan, kuten pitääkin, mutta luulen, että kun alamme puhua teollisuudesta ja siitä, kuinka me alalla puhumme ja koulutamme, minusta tuntuu, että siinä se menee oikein, aivan kuten jokapäiväinen viinin kuluttaja, tietysti. se tuo ihmiset yhteen ja tuo ihmiset pöytään. Mutta mitä mieltä olet koulutuksesta, kuten ovat viiniteollisuus, kaikki sertifiointiohjelmat, jotka perustuvat pohjimmiltaan eurokeskiseen kieleen?

Alice Achayo 09:52

No, voit kuvitella, että pidän sitä ongelmallisena, eikö niin? Ja olen siis täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että kyllä, viiniviini tuo ihmisiä yhteen voi tuoda ihmisiä yhteen, mutta sinä et valitettavasti näe sitä niin paljon. Ja, ja missä näet, se on melkein kuin viiniteollisuudessa, jossa olemme kaikki viinialan ammattilaisia ​​ja me kaikki puhumme samaa kieltä, jota meidät on opetettu puhumaan. Ja niin se oli itse asiassa jotain, mitä ajattelin aiemmin, se on viini, viinikoulutus, ohjelmat, joita meillä on tällä hetkellä. Se on melkein kuin ne olisi suunniteltu viinialan ammattilaisille puhumaan keskenään. Mutta ei varsinaisesti puhua kuluttajille, koska siellä me kamppailemme, kuten meille, meille kaikille opetetaan, okei, tässä on karpalon ja aprikoosin sävyjä, tai blaa, blaa, blaa, kaikki nämä kaikki kuvailevat, oikein. Ja sitten onko meillä kokemusta noista muistiinpanoista tai ei, opetamme ne ulkoa. Ja käytämme niitä vain toistensa kanssa. Eikö? Minusta on aina todella hauskaa, kun olen työtapahtumissa, joissa olet, varsinkin maistajaisissa, joissa se on todella kuin teollisuuden maistelua, ja ja näet ihmisiä, he tekevät sitä, he ovat kuin, minä vain, tämä on vähentävä. Tämä on loppu, sinä vain ajattelet, voi luoja, meidän ei tarvitse puhua tätä kieltä koko ajan. Ja siirryn kysymykseesi siitä, mitä mieltä olen viinikoulutuksestamme, mielestäni se on ongelmallista, koska se ei todellakaan valmista viinialan ammattilaisia ​​puhumaan ja olemaan yhteydessä viinin kuluttajiin, se on melkein kuin se oli suunniteltu vain Wine, viinialan ammattilaisille puhumaan toisilleen, mutta ei tuomaan arkisia ihmisiä. Ja, ja se on ongelmallista. Ja sitten myös sen sisällä, koska kieli on niin tiukkaa, se ei myöskään varsinaisesti liitä siihen mitään muuta kulttuuria ja kieltä. Oikein. Joten yksi suurimmista maailmanlaajuisista ohjelmista, ja se on melko pitkälti asetettu, standardi on WSJ. T, kun katsot kieltä, jolla puhut viinistä, se on, etkö olisi samaa mieltä? Se on erittäin rajoitettu, eikö? Joo, se ei tee siitä, etteikö se ylitä sitä, mitä siellä on. Ja miten me sitten voimme eri kulttuureista tulevien viinialan ammattilaisten olla osa kieltä, jos heille opetettu ei ole mitään, johon he voivat samaistua, eikä heillä ole edes mitään. se heidän maissaan tai kulttuurissaan. Joten nyt heidän on pakko opetella ulkoa nämä asiat, eikä heillä ole niihin oikeastaan ​​mitään henkilökohtaista suhdetta. Ja se on mielestäni vain traagista.

Jacy Topps 12:30

Rakastan sitä, miten periaatteessa esität asian, koulutusjärjestelmät on tavallaan opetettu meille puhumaan toisillemme eikä puhumaan kuluttajalle. Joten olemme kuin suuttelemista, kuten, tiedäthän, hienoa kieltä ja tapaa ja kaikkea tätä puhua toisillemme. Eikö? Kun kuluttaja on kuin, mistä, mistä puhut?

Alice Achayo 12:56

Kuten, en ymmärrä sitä, eikö niin. Ja se on niin pelottava asia. Koska tiedäthän, me voimme teeskennellä, että haluamme vain tuulialan ammattilaisia, mutta emme edes tiedä puolia niistä asioista, joita sanomme tai muut ihmiset sanovat meille muina ammattilaisina, eikö niin, mutta me vain menemme sen mukaan. . Ja se on mielestäni naurettavaa, koska kuluttajat ajattelevat, että olemme, meillä täytyy vain olla maailman upein paletti. Ja me vain tiedämme kaikki nämä hienot sanat. Ja sinä vain ajattelet, mies, me kaikki vain sanomme samanlaisia ​​asioita. Olemme opetelleet ulkoa viinirypäleiden allekirjoitukset, eikö niin? Me vain rukoilemme tätä ja sanoisimme täsmälleen samat asiat. Ja tiedättekö, mielestäni se on todella surullista. Ja niin, tiedäthän, se on paljon vielä suurempi, kuten tämä kysymys on melko ladattu. Jos et välitä minusta, voit vain pysyä siinä hetken.

Jacy Topps 13:45

Varma. Tietysti,

Alice Achayo 13:46

Olen kunnossa. En halua ottaa valtaa täällä. Mutta tiedättekö, yksi niistä asioista, joita minä ajattelen, kyllä, kieli, tuulikasvatus, se on ongelmallinen ja sillä kielellä, jota se käyttää. Ja luulen, että sen lisäksi, mitä juuri sanoimme, se on myös rajoitettua, kun puhutaan ilmastonmuutoksesta, aivan, kun uudet alueet tuottavat nyt lajikkeita, joita he eivät koskaan ennen olleet. Ja alueilla, joille tein niitä, ilmaus on nyt muuttunut, koska se on nyt muuttunut, olipa sitten kylmempää tai lämmennyt. Ja nyt aiotteko kertoa minulle, että Pinot Noirissa pitäisi aina olla nämä nuotit? Oikein, oikein, kun se tulee, lämpimämmästä ilmastosta, viileämmästä ilmastosta, uudesta ilmastosta, erilaisesta ilmaisusta tai viinintekijästä, joka ottaa erilaisen lähestymistavan Pinot Noirin valmistukseen. Ja nyt sanomme, että no, Pinot Noirin pitäisi aina osua näihin merkkeihin. Se on jälleen hyvin rajallinen tapa tarkastella sitä. Ja luulen, että ilmastonmuutoksen aikana kielen täytyy muuttua kuvastamaan sitä, mikä on nyt mahdollista ja mikä ei ole mahdollista. Onko siinä järkeä?

Jacy Topps 14:58

Se on kuin, tule täysin, mikä on täydellistä. Rakastan sitä näkökulmaa. Sillä kuten me teemme, kuten maailma muuttuu, myös kielemme muuttuu. Tarkoitan, oikein. Oikeus on täysin järkevää. Tarkoitan siis, kuinka pääsemme sen yli, kuten yrityksesi on enemmän konsulttiyritys? Ovatko ihmiset vastaanottavaisempia näille muutoksille?

Alice Achayo 15:21

No, mielestäni sinun täytyy, sinun täytyy olla tarkempi, mitkä ihmiset, tuulialan ammattilaiset, kun kuluttajat, koulutuksesta vastaavat, tiedät,

Jacy Topps 15:32

Joo, kaikki edellä mainitut. Eikö?

Alice Achayo 15:35

No, voin minä voin vastata Sanon, sanoisin, että viinin kuluttajat ovat valmiita puhumaan heille viinistä tavalla, joka on suhteellista tai merkityksellistä, sen sijaan, että istuisimme korkealla heidän yläpuolellaan ja kertoisimme. miten heidän pitäisi kokea viini, mitä heidän pitäisi haistaa, maistaa ja kaikkea muuta, mikä on hölynpölyä. Jälleen viini, viinin kieli todella perustuu aistinvaraiseen referenssipisteeseemme. Joten miten kasvoin ja ja kasveilla, hedelmillä, koostumuksilla ja tuoksuilla, joiden kanssa kasvoin, on suuri merkitys aiemmin mainitsemassani, henkilökohtaisessa viinikielessäni, joka on muuten tärkein, jokaisen omalla kielellämme. Viini on tärkein riippumatta siitä, mitä joku muu sanoo sinulle, sinun pitäisi haistaa. Se mitä haistat on sinun ja yksin sinun. Ja niin vain, luulen, että viinin kuluttajat haluavat meidän löytävän mielekkäämpiä tapoja puhua heille viinistä. Joten sen sijaan, että puhumme nuotteista, miksi emme alkaisi puhua siitä, mistä viinit ovat peräisin viininviljelijöiden tarinoista ja millainen oli vuosi, mitä tapahtuu. Tiedätkö, siellä on enemmän inhimillistä yhteyttä, kun alamme tuoda maahan maaekosysteemejä ja ihmisiä, että kaikki tämä tapahtuu viinin tekemisessä. Joten en halua puhua okei, sinun pitäisi saada muistiinpanoja, tiedäthän, mustista kirsikoista ja karpaloista ja metsistä, kaikista näistä asioista, vaan pikemminkin siitä, mistä annan sinulle tämän viinin kontekstin. Ja sitten puhutaan siitä, mitä koet, eikö niin. Ja tiedän, että sinä, istuit seminaarissani IPNC:ssä. Joten ehkä voit tehdä vähän siitä, miltä se tuntui. Mutta näin minä johdin maisteluani. Ei ole tarkoitus istua siellä kertomassa, mitä sinun pitäisi saada, vaan antaa sinulle tausta, jota olisin halunnut tehdä enemmän, mutta antaa sinulle viinin taustan, viinin kontekstin, eikö sen tarinan, ja kaikki se. Ja sitten käymme läpi ja käytämme omia aistimuistojamme puhuaksemme sitten tästä viinistä. Joten uskon, että viinin kuluttajat arvostavat sitä. Luulen, että sitä he etsivät. Luulen, että se on myös tapa, jolla saamme enemmän ihmisiä nauttimaan viinistä sen sijaan, että viininkuluttajat sanovat: 'Tiedätkö mitä, kuten tämä on, tämä ei vain ole, se on liian vaativaa. Tunnen olevani sopimaton. Ja sitten, mitä tulee viinialan ammattilaisiin, luulen, että se kysyy minulta, että se, mitä yritän tehdä täällä, ei ole suosituin asia, eikö niin? Kuten, he ovat kuin, kuka sinä olet? Kuten aiemmin sanoit? Tämä kieli on ollut olemassa jo pitkään, kuka minä olen, mutta tulen sanomaan: Hei, meidän on muutettava tämä. Ja sitten se on myös, okei, miten voimme muuttaa sitä? Ja minä sanon, en väitä, että minulla on kaikki vastaukset, mutta minulla on melko hyvä käsitys siitä, mikä ei ole toiminut ja mikä ei toimi. Oikein. Älä siis tee sitä. Älkäämme jatkako samaa. Joo, joten luulen, että viinialan ammattilaisten on vaikeampi kääntää mielensä sellaiseksi, että okei. Se on melkein kuin vallan luovuttamista. Luulen, että siltä se tuntuu, kun yhtäkkiä sinä viinialan ammattilaisena, kuten, et voi enää pitää hallussaan tätä valtaa kertoa kuluttajille, miten, milloin, mitä, miksi heidän pitäisi kuluttaa viiniä, tai yhtäkkiä kerron heille, että sen ei pitäisi olla sinun roolisi. Ja se ei ole hauska asia kuulla. Eikö? Ja sitten tietysti viinikoulutus. No, en tiedä mitä he tuntevat minua kohtaan. Mutta voisin taas kuvitella, että se ei ole suosittu asia, eikö niin. Mutta mielestäni meidän on toimialana todella, todella muuttuva, koska meillä ei ole kukoistavaa alaa, jos emme käy katsomassa, miten puhumme miksi. Ja niin unohda mitä teen. Ajattele tämän teollisuuden vaurautta, jos emme muuta tapaa, jolla puhumme miksi. Ja siitä on todisteita. Tarkoitan, luulen, että parin kuukauden välein ilmestyy uusi artikkeli: 'Oi, miksi milleniaalit eivät juo viiniä, miksi ihmiset valitsevat alkoholittomuuden, kaikki nämä asiat, ja siellä on niin paljon Se liittyy hyvin paljon siihen, miten viiniä pidetään. Joo.

Jacy Topps 19:48

No, kyllä, sitä on todella vaikea kuulla, koska se on koko järjestelmä, eikö niin? Se on järjestelmä, joka luotiin Luulen, että viini itse luotiin, miten kuvailit sitä, jotta voimme nauttia ja jakaa sen ihmisten kanssa. Mutta mielestäni teollisuudesta tuli näitä portinvartijoita ja se halusi pitää ihmiset poissa. Joten he loivat tämän järjestelmän, joka piti ihmiset poissa. Joten nyt se on periaatteessa järjestelmän purkaminen ja lisää ihmisten tuominen sisään. Ja se tulee olemaan vaikeaa. Mutta luulen, että monet viinialan ammattilaiset, tarkoitan, rakastamme käsityötä, rakastamme sitä, mitä teemme, ja haluamme saada lisää ihmisiä mukaan. Joten luulen, että se on ehkä vain niille, jotka haluavat mennä. saada todistus ja pohjimmiltaan muodollinen koulutus, se on hienoa. Mutta tiedä vain, että sinun täytyy tehdä tutkimusta, kun saat todistuksen ja kuinka pidät puhumisesta kuluttajien kanssa, eri tavalla kuin se, millainen koulu sinua opettaa, kunnes nämä ohjelmat oppivat laajentamaan kieltään. , Mielestäni,

Alice Achayo 21:01

Oikein. Asiani on, jos yksi sertifiointiohjelma ei muuta tapaa, jolla he puhuvat viinistä, niin miten ne toimivat viinialan ammattilaisina? Tiedät mitä tarkoitan? Jos olet, jos et valmistele meitä pystymään tekemään työmme, paras viikonloppu? Ja mikä on tarkoituksesi? Ja mielestäni se on yksi asia, meidän on tavallaan työnnettävä takaisin. Kuten heidän ei välttämättä pitäisi hallita viinialan ammattilaisia, mielestäni se näyttää toimivan käsi kädessä, eikö niin? Opetat meille, että olet erikoistunut tuulen kieleen ja kaikkeen, miksi uudet opettajat valmistavat meitä tälle alalle, me menemme tekemään asioitamme. Ja jos tarkastelet alaa ja kuinka se pärjää alalla, etkä tunnista puutteita, et siis muuta lähestymistapaasi siihen, mikä pettää meidät viinialan ammattilaisina, mikä on tarkoituksesi? Siinä minulla on kysymys. Oikein. Ja niin mielestäni meidän on tavallaan katsottava sitä. Mutta en, en, sen ei ollut tarkoitus kuulostaa aiemmin siltä, ​​että kaikki viinialan ammattilaiset eivät pidä työstäni, uskon, että monet meistä haluavat muuttaa tätä alaa, koska rakastamme sitä todella paljon. Eikö? Rakastamme ihmisten tuomista yhteen ja viinin taikuuden jakamista. Ja siksi uskon, että meidän on vain vaikea selvittää sitä. Okei, miten voimme muuttaa tämän meille opetetun asian sellaiseksi, kuin meille on opetettu puhumaan miksi ja miten muutamme sen? Ja mielestäni se on yksinkertaisempaa. Todella? Yksilötasolla. Se on todella yksinkertaista. Kuten, miksi rakastat viiniä? Mikä viinissä kiihottaa sinua ennen kielenkäyttöä ja mitä haluaisit ihmisten tietävän viinistä? Jos puhuisit ystävillesi viinistä ja sinulla olisi pullo, johon olit aivan rakastunut? Mitä tuossa viinissä on, josta haluat puhua hänen kanssaan? Toivottavasti et ole kuin, oi mies, se ei vain ollut kimppuja, nuotia ja tuoksua. Toivottavasti sinulla on enemmän sanottavaa, eikö, ja anna heidän sitten kokea se, ei niin kuin haluat heidän kokevan viinin, vaan kokea sen itse. Ja ehkä he eivät pidä siitä. Mutta ehkä he pitävät siitä yksinkertaisesti siksi, että he rakastavat nähdä ilosi, jonka saat siitä, koska se on myös asia. Ja siksi olen sitä mieltä, että jokaiselle ammattilaiselle se on todella kuin valinta, joka sinun on tehtävä, kuten, en aio kertoa sinulle, että okei, jos et muuta tapaasi, jolla puhut siitä, miksi imet, et rakasta. En sano sitä ollenkaan. Uskon, että nautimme viinistä todella paljon ja rakastamme kaikkea, mitä sen mukana tulee. Miten jatkamme? Tai miten voimme siirtyä tilaan, jossa tuomme lisää ihmisiä, emmekä vain sano lisää ihmisiä yleisellä termillä, vaan haluan nähdä enemmän monimuotoisuutta viinialalla. Haluan nähdä viininjuojien väestörakenteen heijastuvan itse alaan, sillä näin voimme saada heidät tuntemaan olevansa osa sitä.

Jacy Topps 24:07

Jokainen lasi viiniä kertoo tarinan. Nämä tarinat paljastavat piilotetun historian, makuelämyksen ja intohimon, ja joskus ne paljastavat synkimmät toiveemme. Ja Wine Enthusiastin uusin podcast. Tunnettu toimittaja Ashley Smith käsittelee viinimaailman vatsaa. Kuulemme ihmisiltä, ​​jotka tietävät, mitä se tarkoittaa, kun rakkauden ja huolenpidon tuotteista tulee rotujen, tuhopoltojen ja jopa murhien lähde. Jokainen jakso vie kuulijat viininvalmistuksen salaperäiseen ja historialliseen maailmaan ja rikoksiin, joista on sittemmin tullut Vinfamous. Tämä podcast sopii hyvin viinin ystävien, historian nörttien ja rikoshullujen kanssa. Joten nappaa lasillinen suosikkiviiniäsi ja seuraa podcastia liittyäksesi meihin, kun syvennymme kaikkien aikojen alhaisten laskujen takana oleviin käänteisiin, järkyttäviin tuulirikoksiin, seuraa Vinfamousia Applessa, Spotifyssa tai missä tahansa kuunteletkin ja muista seurata Ohjelmassa, jotta et koskaan jää paitsi skandaalista, uusia jaksoja ilmestyy joka toinen keskiviikko.

Jacy Topps 25:16

Haluan puhua siitä, kun tapasitte ensimmäisen kerran. Joten kyllä, kuulijoillemme, hieman taustaa varten, tapasin Alicen IPNC:ssä, joka on kansainvälinen Pinot Noir -juhla Oregonissa, aiemmin tänä kesänä, ja hän piti seminaarin viinikielestä. Ja olin luokassa, ja me maistimme Pinot Noiria. Joten erityyppisistä Pinot Noirista, ja hän halusi meidän puhuvan siitä, mitä maistamme ja haistamme ja käytämme kieltämme. No, joku käytti metsiä, en edes tiedä oliko se Alice vai joku muu luokassa. Ja minä huusin ja sanoin: Vihaan metsäpohjaa. Minusta tuo termi on niin mahdoton saavuttaa. Ja, tiedätkö, taisin puhua parisuhteista ja olen kuin, tiedätkö, kukaan ei halua yhdistää lihapullia metsäpohjaan, kuten mitä se tarkoittaa? Ja niin joku sanoi, oi, joo, entä rosmariini? Ja minä sanon, että joo, se on parempi. Se on parempi, se on täysin saatavilla. Ja silloin se oli ainakin niin, että ei minulle. Ja minä sanoin: Ai niin. Joten näkemykseni saavutettavuudesta tarkoittaa vain amerikkalaisia ​​ja amerikkalaisten kokemuksia, ihmisiä, jotka ovat syntyneet ja kasvaneet Yhdysvalloissa, enkä ajatellut maailmanlaajuisesti. Joten minua tarkastettiin näkemyksessäni, että oi, tämä on hänelle helpommin saatavilla, koska se ei ole hyväksyttävää. Ja niin ainakin sinä pohjimmiltaan jatkoit tarkennuksia ja puhumista, kuten millaista metsää? Voitko puhua siitä?

Alice Achayo 27:02

Joo, ehdottomasti. Ja luulen, että se on tavallaan todella sitä, että viinin kielen kauneus, jos sallimme sen, on se, että jos annamme ihmisten jakaa aistillisen vertailupisteensä, niin alamme laajentaa omaa kieltämme, omaa saavutettavuuttamme, oikein, viinialan ammattilaisina, varsinkin kun kuuntelemme muiden ihmisten kuvaavan samaa viiniä omalla kielellään, opimme siitä tai opimme lisää heistä ja heidän kulttuuristaan. Ja tämä on inhimillinen yhteys, jota haluaisin nähdä enemmän yhdellä kielellä. Mutta kun palataan metsäpohjaan, sitä käytetään melko usein. Ja niinpä tarkoitin sitä, että minulle on hyvin tuttua nuo nuotit, joita yritämme sanoa, että tämän viinin olemassaolo oli, kun me käärimme sen yhdeksi kuvaajaksi, jota heidän ydintään tutkimme. Mutta haluan mennä pidemmälle. Aina kun olin, kun kuulen ihmisten sanovan, ydin, olen aina kuin mikä metsä? Onko se? Eikö? Koska asia on, että kaikki metsät tuoksuvat eri tavalla. Ja sitten se, mihin aikaan vuodesta? Onko tämä metsä? Kuten, maalaa minulle kuva? Niin olemme mekin, ja sitten luulen, että tässä nimenomaisessa tapauksessa me, menimme sisään, oli joku, joka oli myös tulossa Bostonin alueelta. Ja niin he tiesivät, että kerroin heille, että juoksen tällä polulla koko ajan, ja juoksen ne kaikki neljä vuodenaikaa. Ja niin tiedän miltä se tuoksuu joka vuodenaika, eikö niin? Kun se muuttuu, tiedän miltä lattia haisee. Ja niin, sanoin, onko se Medfordin neljäs kerros? Kuten tämä, tämä luonnonsuojelualue, jonka läpi kuljen koko ajan. Vai tiedätkö, kuin metsä Italiassa? Onko se Pohjois-Italiassa, missä se on todella alppimaisempaa? Ja tuoksuuko se sitten eri tavalla? Ja niin, melkeinpä ajattelen, että jos haluamme, en välitä siitä, että ihmiset käyttävät maistelua, mutta anna minulle konteksti, Paint me a Picture about it. Koska sekin itsessään on enemmän tarinankerrontaa kuin vain sanomista ja eteenpäin siirtymistä, eikö niin? Joten sinun ei ehkä tarvitse sinua ehkä et näe mitä sanon, kun sanon kurssimateriaalia, mutta jos maalaan kuvan sinulle, toivottavasti keskustelu on paljon hauskempaa. Eikö? Joten, mutta joo, mielestäni viinikieltä taas sanomme eurokeskiseksi, koska se on hyvin eurokeskistä, mutta siihen lisäten, se on kuin, jos olet täällä Yhdysvalloissa ja olet kasvanut Yhdysvallat, ja puhut tuulesta ja se on myös eräänlainen yleinen laaja aistinvarainen referenssipisteesi, eikö niin? Olet syönyt samanlaisia ​​ruokia, mutta voisin myös sanoa, että täällä Pacific Northwest vs New England, olemme myös syöneet erilaisia ​​ruokia, joten ne ovat jopa maan sisällä, niissä on jo eroja. Joten luulen vain, että meidän ei tarvitse tehdä viiniä. Viini Lane oli niin lopullinen, oikea. Luulen, että se on siinä, se on todella esillä, jolloin ihmiset voivat jakaa, mitä he todella saavat nenäänsä, ja kertoa meille tarinan sen takana. Ja niinpä luulen, että jos muistatte, kysyin istunnossa periaatteessa kaikilta, että aina kun joku sanoi jonkun huomautuksen, etten ymmärtänyt, mitä se tavallaan tarkoitti, pyytäisin heitä tarkentamaan, eikö niin? Kerro lisää siitä, miksi hankit sen. Ja tiedäthän, muistan, että eräs nainen sanoi: Voi, ymmärrän, minulla on todella vahva henki. Ja minä sanoin: Millainen henki? Ja sitten he muuttuivat kuin, itse asiassa, tämä rommi, jota tuotetaan täällä, tiedäthän, tämän meren rannalla, ja hän ajatteli hyvin erityistä teemaa. Mutta jos hän vain sanoi, että tässä on säveliä, kuten kuumia alkoholijuomia, se ei todellakaan kuvaa viiniä. Mutta hänellä oli mielessään koko kohtaus. Ja yritin saada hänet kertomaan meille, mitä nuo muistiinpanot olivat. Ja sitten hän oli todella mahtava. En ole koskaan ollut siellä, mistä hän puhui, mutta pystyin, voisin alkaa nähdä, mitä hän yritti sanoa. Oikein. Niin

Jacy Topps 31:02

Joo, tarkoitan, mieleni oli sekaisin. Kun olet niin, itse asiassa, tiedät, olet täysin oikeassa. Se, että en usko, että metsäpohja on saavutettavissa, ei tarkoita, etteikö se olisi muiden ihmisten ulottuvilla. Ja minä vain ajattelin omassa esikatselussani, että siinä se oli, tarkoitan, että luokkasi oli mahtava. Seminaarisi oli upea.

Alice Achayo 31:34

Kiitos. Se on vain, se on vain, meidän on vain laajennettava toiminta-aluettamme, mutta emme voi tehdä sitä. Ilman muita ihmisiä ympärillämme. Tiedätkö, et voi istua tyhjiössä ja sanoa: Selvä, aion laajentaa viinikieltäni. Kuinka aiot tehdä sen, jos et ole vuorovaikutuksessa muiden kanssa, joilla on erilaiset aistit. Ja sinä olet ja sitten et myöskään sisällytä muita kulttuureja ja ruokia kielellesi, eikö niin. Joten on todella vaikeaa laajentaa sitä, jos et itse asiassa mene pidemmälle kuin jo on. Joten luulen, että näin on, minun asiani on se, että viinin kielen muuttamisen ei tarvitse olla niin pelottavaa, kuin luulen, että jotkut ihmiset ajattelevat sen olevan. Haluan vain tuoda enemmän inhimillistä yhteyttä viinin kieleen, eikö niin? Tuodaan mukaan globaalin etelän ja diasporan kulttuurit ja keittiöt, tuodaan mukaan viinintekijät ja heidän maansa tarina, ja kaikki viininvalmistukseen liittyvä työ, tuoda lisää ihmisiä erilaisista taustoista kertomaan tarinoitaan. että voimme laajentaa tätä kieltä niin, että sinä voit sanoa rosmariinia ja minä voin sanoa jotain muuta. Ja kuvailimme juuri samaa linjaa. Ja se on okei. Se on tavoitteeni, visioni tälle toimialalle. Joten mielestäni se on yksinkertainen mielessäni.

Jacy Topps 32:57

Niin, kuten teoriassa, jos aina Kumbaya? Joo, ei, olen samaa mieltä. Pidän sanoistasi, koska se on kuin poistaisi ajatusta siitä, että Pinot Noir voi tuoksua kirsikoille, mutta se voi myös haistaa jotain muuta kuin kirsikoita, eikö niin? Jos haistat kirsikoita, se ei ole mitään. Se ei ole väärin. Oikein. Mutta jos haistat jotain muuta, se on oikein. Voit myös olla oikeassa. Se on sinun oikeutesi.

Alice Achayo 33:26

Oikein. Kuten jos en olisi kasvanut kirsikoiden kanssa, mutta sinä kasvat, minulla saattaa olla eri sana samanlaiselle nuotille tai koko kohtaus mielessäni sitä varten. Ja mielestäni haluan nähdä sen olevan enemmän normaalia. Ja luulen, että minulle, kuten olin viiniammattilainen, se ei tarkoita niin paljon, mutta sen tekeminen tarkoittaa, että meillä ei ole työpaikkoja, eikö niin? Saamme vasta vähän siitä, miten teemme tämän työn, eikö niin? Poistumme kuljettajan paikalta ja olemme elämysten välittäjiä, koska sitä viini on loppujen lopuksi. Viini on kokemus. Ja miten luomme ihmisille merkityksellisen kokemuksen, se ei välttämättä kerro heille, miten kokea, vaan pikemminkin antaa heille tilaa tuntea, että he voivat olla tekemisissä toistensa kanssa ilman pelkoa siitä, että he sanovat väärin tai että heillä ei ole kohonnutta kitalaki. tai edistynyt kitalaki? Miten luomme kokemuksen missä

Viininjuojit erilaisista taustoista, erilaisista viinimatkoista tai erilaisista kokemuksista pitävätkö pöytäjuomat samana viininä ja heillä on uskomaton kokemus? Se on kysymys, jonka jätän. Tämä on avoin kysymys viinialan ammattilaisille, jonka todella kysyn.

Jacy Topps 34:44

Joo, ja mielestäni se on kuin jatkoa, koska siitä tulee villi vastaus. Toki me kaikki voimme selvittää sen. Kuten jokainen alue tai vastaava, tarkoitan jopa media, kuten täällä Wine Enthusiastissa, etsimme jatkuvasti tapoja parantaa viinikokemusta.

Alice Achayo 35:06

Eikö? Joo, se ei ole välttämättä helppoa työtä. Oikein. Mutta en usko, että se on niin monimutkainen, kuin annamme sen näyttää, koska viini ei ole monimutkaista. Se on maataloustuote. Joo. Ne ovat mahtavia. Joten meidän on vain astuttava hieman syvemmälle, maahan. Ja se on viinin alkuperä. Menimme vain vähän. Olemme kaukana siitä, mitä viini on, ja ajattelen joskus, että kun puhumme siitä ja mitä näet jonkin alan näkökulman, ajattelet vain, puhummeko edelleen viinistä? Kuten, mitä me saimme? Kuten, puhuin edelleen samoista asioista täällä, tiedäthän, joten sanoisin vain, että haluaisin palauttaa viinin sen alkuperään. Ja tiedäthän, ja käytä inhimillistä yhteyttä tuodaksesi lisää ihmisiä pöytään. Koska se on kokemus, johon kaikilla pitäisi olla pääsy.

Jacy Topps 36:16

Minulla on vain yksi viimeinen kysymys sinulle, Alice. Varma. Mitä sinä juot? Mitä sinun lasissasi on näinä päivinä?

Alice Achayo 36:24

Olen siis juonut Oregonian viiniä, koska aioin sanoa täsmälleen. Joten tiedäthän, olen öh, hassuinta on kuitenkin se, etten ole juonut Pinot Noiria. Se on Pinot Noirin maa. Mutta mitä toivottavasti tämän rakkauden loppuun mennessä jaan ihmisten kanssa, ovat kaikki muut ei-Pinot Noir -viinit, joita tuotetaan laaksossa. Ja siitä olen siis todella nauttinut. Tiedätkö, minulla on ollut pari lemmikkieläintä, jotka ovat todella mahtavia. Yksi todella hämmästytti minut vain siksi, että se oli niin nautinnollista. Kaikki Chardonnay-lemmikkinaat maalta? Ja sitten löysin sen Pinot Gris Muscat Riesling -sekoituksen toissapäivänä nimeltä Limited Edition. Se oli hauskaa. Sitä minä kutsun päänraapimeksi, se oli yksi niistä viineistä, joita se vain kehittyi, ja ostin vain paljon ja olin todella rakastunut tapaan, koska muistan vain ajatteleneeni, että on tällaisia ​​​​ihmeitä, että sinun mieti miksi pidät tästä? Joten, mutta joo, yleensä pidän siitä, että pidän valkoisista sekoituksista. Kyllä. Ja sitten lisäsin vain tämän, ja löysin toisen, jota kutsutaan myös nimellä Big Salt. Pidin vain etiketistä, jonka takana ei ollut ei, ikään kuin siinä ei olisi mitään siitä, mitä sekoitus tulee olemaan. Mutta olen valtava fani kokeilla vain uutta viiniä, jota en ole koskaan ennen nauttinut, ja siksi olin kuin iso suola. Okei hyvä. Pidän nimestä, kuten tarroista, hyvin yksinkertaisista. Vein sen kotiin. Ja kun avasin sen, muistan ajattelevani miestä, ikään kuin tässä täytyy olla Muscatin kaltaista tai mukavuutta. Ja niin menin netistä katsomaan sitä. Ja aivan varmasti, se oli kiemurtelevaa. Muscat. Ja sitten oli vielä yksi asia. Joten se oli kaunista, se on minun kujani. valkoisista sekoituksista. Oikein. Voi herkullista. Joo, kaikki tämä on tehty täällä laaksossa. Joten tiedäthän, sitä siemailen näinä päivinä. Se on vain löytää kaikki muut lajikkeet, joista emme oikeastaan ​​puhu paljon, ja ne tulevat

Jacy Topps 38:35

pois

Alice Achayo 38:36

Pois syrjäytyneeltä polulta. Joo, joo, hyvää on ollut.

Jacy Topps 38:41

Alice Achayo. Kiitos paljon liittymisestäni. On ollut ilo jutella kanssasi.

Alice Achayo 38:46

Kiitos paljon, että sain minut, Jacy, toivon, että sinulla on upea päivä.

Jacy Topps 38:55

Miksi viini tuo ihmiset yhteen heidän eroistaan ​​huolimatta. Sanat ovat erittäin voimakkaita. Ja viinissä käyttämämme kieli voi auttaa tuomaan enemmän ihmisiä pöytään, tai niitä voidaan käyttää poissulkemisvälineinä. Uskon, että mitä monipuolisempi ala, sitä mielenkiintoisempi viini. Mitkä ovat ajatuksesi? Jos pidit tämän päivän jaksosta, haluaisimme lukea arvostelusi ja kuulla mielipiteesi. Voit lähettää meille sähköpostilla kommenttejasi ja kysymyksiäsi podcasteissa osoitteessa wine enthusiast.net. Ja hei, miksi et kertoisi viiniä rakastaville ystävillesi, että he vierailevat ja muistat, että voit tilata tämän podcastin Applesta, Googlesta, Spotifysta ja missä tahansa muualla, missä kuuntelet podcasteja. Voit myös mennä osoitteeseen wine enthusiast.com backslash podcast. Lisää jaksoja ja transkriptioita. Olen Jacy Topps. Kiitos kuuntelemisesta.