Close
Logo

Meistä

Cubanfoodla - Tämä Suosittu Viini Arviot Ja Arvostelut, Ajatus Ainutlaatuisia Reseptejä, Tietoa Yhdistelmistä Uutisointi Ja Hyödyllisiä Oppaita.

Kulttuuri

Ilmastonmuutos uhkaa perinteisiä sadonkorjuukäytäntöjä. Kuinka yksi suuri viinitila selviää.

Viini on ennen kaikkea maataloustuote. Äärimmäiset ilmastot vaikuttavat siihen ja ilmastonmuutos , sekä luonnollinen että ihmisen aiheuttama, on vain kiihtymässä. Ongelma ei tietenkään ole vain kohonneissa lämpötiloissa. Savun haju , kuivuus, pakkaset, tulvat, rakeet ja runsaat sateet vaikuttavat kaikki viinitarhoihin. Näiden muutosten yhteisvaikutus viinintuotantoon käy ilmi ajan myötä.



Tällä viikolla istuin Steve Peckin kanssa keskustelemaan. Peck on viininvalmistuksen johtaja J. Lohrin viinitarhat ja viinit sisään Paso Robles Kaliforniassa, jossa hän valvoo koko valko- ja punaviinivalikoimaa.

Kuuntele, kun Peck selittää, kuinka hän määrittää, milloin on sadonkorjuun aika; sadonkorjuuprosessin monimutkaisuus; kuinka äärimmäiset säät vaikuttavat J. Lohrin satoon tänä vuonna; vaikuttaako ilmastonmuutos lopulta hänen viininvalmistustyyliinsä; ja mitä J. Lohr tekee ilmastonmuutoksen lieventämiseksi viinitarhoilla.



  Apple Podcast -logo
  Google Podcast -logo


Jakson transkriptio

Litteraatit luodaan käyttämällä puheentunnistusohjelmiston ja ihmisen transkriptioiden yhdistelmää, ja ne voivat sisältää virheitä. Tarkista vastaava ääni ennen lainaamista.

Kaiuttimet: Steve Peck, Jacy Topps

Jacy Topps 00:08

Hei ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Tarjoat juomakulttuuria ja ihmisiä, jotka ajavat sitä. Olen Jacy Topps. Tällä viikolla puhumme ilmastonmuutoksesta ja sen vaikutuksista satoon. Viini on ennen kaikkea maataloustuote. Joten äärimmäiset ilmastot muuttavat epäilemättä viinintuotantoa. Vuosien varrella olemme nähneet ennätyslämpötiloja lumimyrskyjä Napassa ja Sonomassa, metsäpaloja Pohjois-Amerikassa ja tulvia Australiassa Saksassa. Ilmastonmuutos, sekä luonnollinen että ihmisen aiheuttama, on hyvin totta. Ja sen vaikutus viinintuotantoon on tulossa yhä ilmeisemmäksi. Miten se sitten vaikuttaa viiniin? Istuin Steve Peckin kanssa keskustelemaan. Steve on viininvalmistuksen johtaja J. Lohr Vineyardsissa ja viinejä Paso Roblesissa, Kaliforniassa, missä hän valvoo koko J. Lohrin viinivalikoimaa. Kuuntele siis, kun Steve selittää, kuinka hän määrittää, milloin on aika korjata sadonkorjuuprosessi. kuinka äärimmäiset säät vaikuttavat heidän satoonsa tänä vuonna; vaikuttaako ilmastonmuutos lopulta heidän viininvalmistustyyliinsä ja mitä J. Lohr tekee ilmastonmuutoksen lieventämiseksi viinitarhoilla.

Jacy Topps 01:32

Jokainen lasi viiniä kertoo tarinan. Nämä tarinat paljastavat piilotetun historian, makuelämyksen ja intohimon, ja joskus ne paljastavat synkimmät toiveemme. Ja Wine Enthusiastin uusin podcast. Tunnettu toimittaja Ashley Smith käsittelee viinimaailman vatsaa. Kuulemme ihmisiltä, ​​jotka tietävät, mitä se tarkoittaa, kun rakkauden ja huolenpidon tuotteista tulee ahneuden, tuhopolton ja jopa murhien lähde. Jokainen jakso vie kuulijat viininvalmistuksen salaperäiseen ja historialliseen maailmaan ja rikoksiin, joista on sittemmin tullut Vinfamous. Tämä podcast sopii hyvin viinin ystävien, historian nörttien ja rikoshullujen kanssa. Joten nappaa lasillinen suosikkiviiniäsi ja seuraa podcastia, niin liity joukkoomme, kun tutkimme kaikkien aikojen järkyttävimpien tuulirikosten taustalla olevia käänteitä. Seuraa Vinfamousia Applessa, Spotifyssa tai missä tahansa kuuntelet ja muista seurata ohjelmaa, jotta et koskaan jää paitsi skandaalista. Uusia jaksoja ilmestyy joka toinen keskiviikko.

Jacy Topps 02:43

Hei, olen Jacy Topps. Tänään keskustelemme sadosta ja ilmastonmuutoksesta. Vieraana on Steve Peck. Steve on viininvalmistuksen varatoimitusjohtaja J Lohr Vineyardsissa ja viinistä Paso Roblesissa. Tervetuloa Steve. Olen niin iloinen, että voit liittyä joukkoomme tänään.

Steve Peck 02:59

Kiitos, Jacy. Arvostan varmasti mahdollisuutta viettää aikaa kanssasi.

Jacy Topps 03:03

Sadonkorjuukausi alkoi siis kaikkialla pohjoisella pallonpuoliskolla ja viinimaailma on erittäin innostunut ja kiireinen.

Jacy Topps 03:11

Voisitko kuuntelijoillemme, jotka eivät ole täysin perehtyneet prosessiin, opastaa meidät nopeasti sadonkorjuun vaiheiden läpi, kuten sen, mitä siihen liittyy? Ja päätökset, jotka on tehtävä, koska se on niin todella tärkeä osa viininvalmistusta?

Steve Peck 03:25

Joo, joten J Lohr viljelemme kolmella Kalifornian alueella. Alkuperäinen alue on Montereyn alueella. Nykyään sitä kutsutaan Montereyn kuninkaalliseksi Seikoksi, se on tavallaan kuin Rodeo Drive. Tiedäthän, todella yksi Montereyn huippualueista, erittäin ihanteellinen ilmasto Chardonnay Pinot Noirille. Meillä on 30 hehtaarin viinitarha St. Alenassa ja Napa Valleyssa ja sitten itse asiassa 3000 hehtaaria Paso Roblesissa, joka on omistettu ensisijaisesti Cabernet Sauvignonille.

Steve Peck 04:00

Meillä on siis oma tiimi viinitarhojen johtajista ja viininviljelijöistä, jotka ovat työskennelleet ympäri vuoden, karsimisesta, kastelukäytäntöihin, versojen harvennukseen ja rypäleharvennukseen. Ja kun lähestymme sadonkorjuuta, tavoitteena on todellakin kerätä näytteitä, saada viinintekijämme tuntemaan, mukaan lukien minä, pellolle maistelemaan ja maustamaan optimaalista kypsyysastetta ennen kuin teemme poimintapäätöksemme. Saimme siis juuri tänään ensimmäisen näytteemme punaisista rypäleistä laboratorioimme täällä. Se on myöhäinen kausi ja vuosi 2023 on kuuma, kuten ilmasto oli kaikkialla Yhdysvaltojen sisäosissa ennätyslämpötiloilla ja jokainen osavaltio, Texas ja Colorado tulevat mieleen. Se itse asiassa luo tällaisen jättimäisen imevän äänen Tyynestä valtamerestä ja suihkuvirta tuo sen sisään

Steve Peck 04:59

Paljon enemmän kylmää ilmaa merestä. Joten, rannikkokaistale Santa Barbarasta Paso Roblesiin, Montereyyn, Sonoma Napaan. Se on itse asiassa johtanut kylmimpään kasvukauteen, joka meillä on ollut sitten vuoden 1999. Joten koko osavaltio odottaa saavansa jälleen normaalia myöhemmän sadon, koska valtamerestä vedetään kylmempää ilmaa. Okei, palataanpa hetkeksi, kun sanoit poimivasi rypäleitä siihen kypsyyteen asti. Miten viinintekijät voivat? Miten määrität sen täydellisen kypsyyden? Totta, niin taas on analyysin taso, että etsimme rypäleistä tiettyä makeusastetta tai sokeritasoa, mikä johtaa siihen, kuinka paljon alkoholia on viinissä. Mutta tiedätkö, J. Lohrin kaltainen tuotemerkki menisi seuraavalle tasolle, joka on todella maun kypsyyttä. Ja haluamme viipyä viiniköynnöksellä sopivan maun kehittämiseksi. Klassinen olisi siis huiluristeyksemme, ratakävely, jossa jos saamme sokerin, juuri sinne, missä sen pitäisi olla, jos hedelmä vielä maistuu ruohoiselta ja vihreältä, siinä on jotain vihreää pippuria. Mutta se ei ole kehittänyt joitakin tiedostoja, mikä on eräänlainen passionhedelmä-aromi, jonka tarvitsemme antaaksemme hedelmille ylimääräistä roikkumisaikaa viiniköynnöksessä saavuttaakseen. Joten se on klassinen, jossa minä ja Christian Barnhouse tai valkoviinien viinintekijä olimme todella partiossa kehittääksemme passionhedelmätuoksuja Sauvignon Blancissa Chardonnaylle, etsimme siirtymistä vihreästä omenasta ehkä enemmän persikkaiseen. tai nektariinityyppinen makuprofiili. Ja punaiset viinirypäleet, tiimimme ja minä mukaan lukien olemme kehittäneet todella mielenkiintoisen näkökulman, eli maistelemme rypäleitä rusinasta, joka on noin 1. elokuuta, jolloin viinirypäleet muuttuvat vihreistä punaisiksi, aloimme maista siinä vaiheessa negatiivisia makuja, joihin sisältyisi vihreä paprikan aromi. Ja jos siis saamme mukavan hedelmäisen makuprofiilin 1. elokuuta, tiedämme, että olemme valmiit kausiin. Jos saamme tuon vihreän paprikan maun, nälkäämme viiniköynnökset kaikesta kastelusta. Ja annamme ne kuivaussyklin läpi yrittääksemme puristaa hieman vihreää paprikan makua. Mutta kun tulee punaisten rypäleiden viimeinen sadonkorjuupäivä, tekniikat ovat melko mielenkiintoisia, pokaamme muutaman rypäleen suuhumme, pureskelemme ne ja syljemme sen ulos. Ja jos mehu tulee suustani, vihreää tai vaaleanpunaista, se tarkoittaa, että se ei ole valmis. Jos ulos tuleva mehu on mukavan tummanpunaista, se tarkoittaa, että niiden kuorien väri on valmis rullaamaan. Ja meillä tulee olemaan todella helppoa aikaa fermentorissa, koska voimme tietää, että nuo viinirypäleet luovuttavat värin mehuun erittäin helposti. Ja että meidän ei tarvitse ylikuormittaa viiniä saadaksemme värin ja mikä ajaisi makuprofiilimme tanniiniseksi uutetun makuprofiilin sijaan.

Jacy Topps 08:21

Pidän siitä, miten kuvailet, että vain tiedät; teillä on viininmaistajaisia ​​viinitarhoissa, laitat sen sisään ja syljet sen ulos. Kuinka viiniarvostelijat tekevät sen samalla tavalla?

Steve Peck 08:33

Joo, joo, se ei ole se ei ole kaunis prosessi. Tiedätkö, osa tuota prosessia saattaa etsiä siemenen värin kehittymistä. Joten jos siemenet ovat edelleen valkoisia ja täyteläisiä, niillä on taipumus antaa katkera makuprofiili. Jos heillä on tämä mukava, ruskea paahteinen ilme. He tekevät viinejä todella pehmeillä ja helposti lähestyttävillä tanniineilla.

Jacy Topps 09:04

No, olen iloinen, että otit esille version, koska sanoit, että on tyypillisesti elokuun alku ilmastonmuutoksen myötä. Vaikuttiko se vähän vai ei? Onko yleensä elokuun ensimmäinen viikko?

Steve Peck 09:18

Eikö? Käytä siis termiä ilmastonmuutos, ja se on oikea termi. Tiedäthän, tiedäthän, 10 vuotta sitten olisimme puhuneet ilmaston lämpenemisestä, lämpenemisestä puhuneet te tiedätte, että te tiedätte, että Yhdysvaltojen kuuma sisäpuoli on tavallaan johtunut kylmempään rannikkokaistaleeseen Kaliforniassa. Ja niin kyllä, se voi vaihdella, ehkä plus tai miinus 10 päivää, jos meillä on ollut kuiva talvi, viiniköynnökset yleensä lähtevät lepotilasta hieman aikaisemmin silmujen puhkeamista, joten aikaisintaan on St. Patty's Day. ja viimeisin on vähän aprillipäivän jälkeen. Joten sinulla on tapana suojautua. Tiedät enemmän siitä, tiedäthän maaliskuun puolivälissä, kuivana talvena. Ja uudestaan ​​ja uudestaan, ehkä huhtikuun ensimmäiselle viikolle kosteammalla talvella, kuten meillä oli vuonna 2023. Joten, tiedätkö, koko kasvukauden aloituspiste on sellainen, ja se tulee pelata läpi kukinta-ajan, joka tapahtuu tyypillisesti toukokuussa, useimmat ihmiset eivät todellakaan ajattele viiniköynnöksiä kukkiva kasvi. Mutta todellakin siinä on nämä pienet pienet kukat. Ja aivan kuten kirsikankukka, ihannetapauksessa jokainen kukka muuttuu hedelmäpalaksi rypäleeksi tai kirsikaksi. Ja niin, niin, että prosessi on yleensä plus tai miinus 15. toukokuuta. Ja sitten taas, se haudutus, jolla mennään näistä kovista, happamista, vihreistä marjoista, pehmeisiin, värillisiin ja makeisiin marjoihin, tiedäthän. , missä tahansa esimerkiksi heinäkuun 25. päivästä elokuun 8. päivään, jossain tuona aikana. Ja tänä vuonna se on hyvä, olemme tuon spektrin myöhäisellä puolella. Okei, mitä tulee rypäleiden kypsyyteen ja kypsymiseen, millainen sää vaikuttaa, onko se liiallinen lämpö, ​​liiallinen kosteus vai pakkanen, kuten mikä hidastaa kypsymistä tai mikä nopeuttaa kypsymistä. Oikein. Joten siellä on tällainen Goldilocks-lämpöalue, esimerkiksi noin 70 - noin 85 Fahrenheit-astetta. Ja niin, joten mitä useamman tunnin vuorokaudesta vietät siinä pienessä lämpötilaikkunassa, tyypillisesti, sitä korkeampi värin kehitys on, kestää noin kaksi viikkoa säteiden alkamisesta, jotta kaikki viinirypäleet alkavat. muuttua vihreästä punaiseksi. Ja jos meillä on mukava kohtalainen lämpötilaikkuna, ei ole väliä, tiedätkö, että päivän korkein lämpötila voi olla 90 tai 95 tai jopa 100, kunhan sinulla on paljon tunteja, päiväsaikoja tuossa 770-85 -Fahrenheit-asteen ikkuna. Olemme siis palanneet ja katsoneet tietueitamme vuosien varrella. Ja sitten kun meillä on kahden viikon jakso, jossa taulukot muuttuvat vihreistä punaisiksi, jos meillä on enemmän tunteja siinä mukavassa lauhkeassa lämpötilavyöhykkeessä, näemme väriräjähdyksen. rypäleiden ja kahden kuukauden kuluttua tuottamiemme viinien kehitystä. Okei, sanoitko, että Pasossa oli tänä vuonna kuumempaa vai oliko se lämpimämpää? kylmempää? Se on kylmempää. Itse asiassa se on kylmempää. Pasossa ja uudelleen useimmat Kalifornian viininviljelyalueet ovat itse asiassa kylmempiä vuonna 2023 kuin normaalisti. Vau, se on niin mielenkiintoista. Kyllä se todella on. Ja jälleen kerran, tuo termi ilmastonmuutos on parempi kuvaaja kuin ilmaston lämpeneminen. Koska onko niin kuuma, se on, tarkoitan, että jäätiköt sulavat, ne säätelevät säännöllisiä lämpölämpötiloja, metsäpalot Kanadassa ja Kalliovuorilla, saat tuon yleisen lämmön sisään, tiedäthän, Yhdysvaltojen sisätilat ovat itse asiassa voi vetää kylmempää ilmaa Tyyneltämereltä ja Kalifornian rannikolla olevalle maa-alueelle, joka on ehkä 20 tai 35 mailin päässä Tyynestämerestä Santa Barbarasta Mendocinoon asti.

Jacy Topps 13:43

Ja nyt sana sponsoriltamme. Vietä viikonloppu tutkimalla tuntemattomia rypäleiden polkuja. Sijaitsee vain minuuttien länteen Portlandista, Oregonin kuuluisassa Willamette Valley -kokemuksessa ja poikkeuksellisen intiimissä viinimaailmassa ja Walton Valleyssä. paljastaa yli 30 maailmanluokan viinitilaa ilman väkijoukkoja. Maistele kymmeniä erilaisia ​​lajikkeita, jotka kaikki on kasvatettu ja tuotettu Tyynenmeren luoteisosassa. Tutustu Tualatin Valleyyn osoitteessa Tualatin Valley tual@invalley.org.

Jacy Topps 14:26

Tiedän, että viininviljelijät pohjimmiltaan korjaavat rypäleet, sillä kuten valkoiset rypäleet korjataan aikaisemmin kevyemmille viineille ja punaiset rypäleet korjataan hieman myöhemmin. Onko ilmastonmuutoksen vuoksi merkittävämpää vaihtelua ja sadonkorjuuajoja tämän vuoden kylmemmän sään vuoksi?

Steve Peck 14:51

Kyllä, emme kasvata valkoisia rypäleitä samalla alueella kuin punaisia ​​rypäleitämme. Joten saat tietää, että kasvatamme Chardonnayta. Ja Samuel Blanc Montereyn viileässä ilmastossa aluksi. Satomme noille rypäleille on siis suunnilleen samaan aikaan kuin kypsytämme Cabernet'tä Paso Roblesissa tuolla lämpimällä alueella. Tiedäthän, että ilmastonmuutoksen vaikutus on todellinen, uskomme siihen täysin. Joissain tapauksissa, esimerkiksi vuonna 2022, meillä oli ennätyslämpötiloja syyskuun ensimmäisellä viikolla, ja lämpötilat nousivat ennennäkemättömään 105, jopa 110 asteeseen paikoin Montereyn viinitarhojamme. Siinä tapauksessa luulisi, että viinirypäleet kypsyvät todella nopeasti, mutta se ei itse asiassa toimi niin, rypäleen lehdet tai melkein minkä tahansa kasvin lehdet, tiedätkö, sinulla on sellainen kiiltävä puoli, joka on päin. aurinko. Ja sitten lehden takapuoli on tavallaan tämä sumea puoli ja tuo takapuoli tai niitä kutsutaan kivenhakkaajiksi tai stomataiksi. Joten pohjimmiltaan kuin hikihuokoset, ja kun lämpötila on 105 astetta, nuo huokoset sulkeutuvat ja viiniköynnökset vain lepäävät. Ja niin näemme itse asiassa tauon kypsymiskehityksessämme, kun näemme lämpötiloja 100 asteen pohjoispuolella ja viiniköynnösten ikään kuin lukittuisi. He lopettivat fotosyntetisoinnin ja siirtyvät tavallaan selviytymistilaan. Joten se on todella mielenkiintoista, luulisi, että kuuma sää vain ajaisi asiat kypsymään, mutta se ei todellisuudessa toimi niin. Jälleen, olet sen ulkopuolella, sinulla ei ole tarpeeksi tunteja sillä todella suloisella Goldilocks-alueella 70-85 astetta, ja viiniköynnökset ovat itse asiassa sellaisia ​​tai eivät niin tuottavia kuumalla säällä. Se on niin kiehtovaa. Joo, se ei ole intuitiivista. Se ei ole intuitiivinen tiede. Joo. Ja niin sanoit, että sinulla on istutettu hehtaareja eri alueilla Kaliforniassa. Pitääkö tämä paikkansa? Aivan, Paso Robles de la areen 3000 eekkerillä punaisia ​​rypäleitä on myös noin 1000 eekkeriä, joita omistamme ja viljelemme Montereyn kuninkaallisella Seikon alueella, ja sitten hieman yli 30 hehtaaria Pratt Avenuella St. Alena Napan laaksossa.

Jacy Topps 17:26

Joten olen kiinnostunut tietämään Napa Valley Acresista, koska tiedät, Napassa oli paljon lunta Napassa ja Sonomassa oli paljon lunta tänä talvena. Oikein. Joo. Teki tuon. Ei, tarkoitan, että sinulla oli paljon enemmän kuin New Yorkissa. Olen täällä New Yorkissa. Se oli hullua. Vaikuttaako se viinitarhoihin ollenkaan?

Steve Peck 17:52

Tiedätkö, se on lepotilan aikana. Joten tiedäthän, se tekee mukavaa valokuvajournalismia. Mutta minä, tiedätkö, visiiri, tiedätkö, ne ovat mukavasti piilossa talviunta varten. Ja vaikka saammekin viinitarhoissa lumen kaltaisen poikkeavuuden, se ei todellakaan järkytä applecaria niin kauan kuin viiniköynnökset ovat lepotilassa. Joten, mutta se on kaunista katsottavaa.

Jacy Topps 18:19

Sanoit siis, että korjaat sadon hieman myöhemmin tänä vuonna? Kuinka paljon myöhemmin aiot korjata sadon

Steve Peck 18:28

Meillä ei ole tarpeeksi ennustetta, että saamme sadonkorjuun päätökseen 10. marraskuuta viime vuonna, olimme valmis 20. lokakuuta mennessä. Laske siis, että se on 20 päivää tai niin eri kolme viikkoa, kolme viikkoa eri. Emme siis ole poimineet yhtään rypälettä. Joten sanoimme, että Mike Tyson sanoi, että kaikilla on suunnitelma, kunnes heitä lyödään naamaan. Mutta tiedätkö, me olemme, olemme, tiedätkö, elämme aina toivossa, että tästä tulee kaikkien aikojen paras kuva. Mitään ei ole tapahtunut toistaiseksi ja 2023 estäisi sen. Mutta, tiedäthän, taas, tiedäthän, sijoituksen tiedät, jos lokakuu on märkä tai meillä on pakkaset tai helleaaltoja.

Steve Peck 19:18

meidän on mukautettava suunnitelmaamme ja todella työstettävä taikuuttamme viinitilalla, jotta tiedät, että otat keskilaatuisia rypäleitä ja hyödynnämme siitä mieluummin kuin, tiedätkö, joitain niistä, joitain hienoja vuosikertoja, kuten 2021 Meillä oli suuri sarja vuosikertoja vuonna 2012 2013 2014, missä tiedät, viinit tehtiin juuri viinitarhassa, ne olivat vain kauniita läpi elämänsä, missä tiedät, että meillä olisi muuta vaikeampaa kuin se on 22 olla yksi niistä, joissa puhuimme siitä, että se on viininviljelijöiden vuosikerta. Joten se on todella siinä vaiheessa, tiedäthän, viinintekijän on käytettävä sekoitustaitojaan, jotta sinä todella mukautat viinityyliä saadaksesi todella jotain, josta ihmiset pitävät?

Jacy Topps 20:06

Joo, se oli ehdottomasti seuraava kysymykseni. Jos sinun on valittava, tiedäthän, aikaisemmin tai myöhemmin, tai kun valitset, se ei ole perimmäinen kypsyystaso, jota tarvitsit. Miten se on vaikuttanut käymisprosessiin? Onko enemmän sokeria vähemmän happamuutta? Tai päinvastoin?

Steve Peck 20:28

Joo, no, ensimmäinen asia, jonka teemme, on, että jokainen viinitarha ei ole vain täysin yhtenäinen. Joten jos meillä on viinitarha, jossa on pieniä kukkuloita ja laaksoja, kuten J Lohr, tai lähetämme tiimimme sinne poimimaan rinnettä erikseen ja antamaan pienen laaksossa hedelmät laaksossa, jotka eivät ole lämpöstressiä, tiedäthän, on aikaa viiniköynnöksellä saavuttaa täydellinen kypsyys. Sen hienoa sanaa kutsutaan differentiaalisatoa. Joten se on ehdottomasti pelikirjamme alussa. Mutta olet oikeassa, mitä tulee viinitilalle, hedelmiä, jotka ovat altistuneet liian suurelle kuumuudelle, näemme korkeampia alkoholeja ja viinien happamuutta, viinit ovat itse asiassa aika ihania siinä mielessä, että ensimmäisen kuuden kuukauden aikana viinitila, mutta niillä ei aina ole niin raikkautta tai rakennetta, että ne olisivat todella ystävällisiä. Joten me taas sopeudumme, tiedäthän, yksi niistä asioista, joita voisit tehdä, jos koko vuosikerta vaikuttaa tällä tavalla, voisit sanoa: Okei, no, ehkä 18 kuukautta on normaali aikamme ja tynnyrimme. Sen sijaan 14 kuukautta, ota nämä viinit pois tynnyreistä ja pulloon säilyttääksesi tuoreuden, se olisi meille tavallinen ohjekirja kuumaan kuumaan vuosikertaan. Okei, mitä Jay Lord tekee viinitarhoilla ilmastonmuutoksen lieventämiseksi tai siihen sopeutumiseksi? Pari asiaa. perusrunkojen valinta on iso asia, jos sinulla on joitakin kuivuutta sietävämpiä perusrunkoja kuin toiset, voit tehdä päätöksen vain kerran, eikö niin? Se on mitä tiedät, tiedät, se on istutuspäätös. Olemme myös mukauttaneet sitä useille viinitarhoillemme, joissa voit kuvitella viiniköynnösrivin, ja siellä on pieni kasteluletku, joka kulkee paalujen pohjaa pitkin. Ja sinulla olisi vähän vettä tai jokaisessa viiniköynnöksessä, olemme menneet sinne, missä meillä on todellisuudessa useimmissa tapauksissa kaksi letkua. Joten taas, jos hedelmät rinteessä kyseisessä rivissä tarvitsevat vettä, voimme vain kastella ne viiniköynnökset, jotka tarvitsevat vettä, eivät koko riviä. Oletetaan siis, että tiedät, että jotkut viiniköynnöksistä ovat alhaalla, matalammalla, raskaammalla maaperällä, ne ovat hyviä, meidän ei tarvitse kastella jokaista viiniköynnöstä siinä rivissä. Eli tämä on yksi esimerkki. Meillä on toinen, jossa viinirypäleet kasvavat luonnollisesti pystyssä. Mutta siellä on tyypillisesti ristikkovarsi ja langat, jotka säleiköt pitävät, tiedäthän, pitävät nuo versot tuossa yläasennossa, olemme menneet näihin, missä ne ovat noin kaksi jalkaa pitkiä ja ulkonevat etelään. viiniköynnösrivin puolella ja ehkä vain kuusi tuumaa pohjoispuolella. Joten se toimii melkein kuin pesäpallohatun reuna, johon olemme tavallaan kallistaneet viiniköynnösarkkitehtuuria luodaksemme hieman enemmän varjoa esimerkiksi viiniköynnöksen aurinkoiselle puolelle, etelään päin olevalle puolelle. viiniköynnös, aivan kuten tiedät, taloni, varmasti. Tarkoitan, minä tiedän, että minulla on kuisti tässä talon eteläpuolella, ja minulla on pohjoispuolella, tiedäthän, kuumana iltapäivänä. me istumme perheen kanssa talon varjoisalla puolella, eikö niin? Emme tiedä, emme istu siellä paahtavan auringon alla. Joten, mutta ja niin olemme tavallaan mukauttaneet ristikkoarkkitehtuuria hieman vastaamaan sitä.

Jacy Topps 23:55

Okei, melkein jokaisella viinitilalla on oma tyylinsä, ja tiedän, että Jay Lauralla on oma tyylinsä. Luuletko, että ilmastonmuutos vaikuttaa viime kädessä viininvalmistustyyliisi? Ajatteletko ehkä 1015:tä 20 vuoden kuluttua? Sovittaisitko uutta viininvalmistustyyliä, uutta J. Lohr -tyyliä?

Steve Peck 24:17

No, olemme varmasti avoimia sinulle, kun tarkastelemme muita lajikkeita, jotka voivat tukea brändiämme. Cabernet francs ja esimerkiksi tiedät, maku profiilit paljon kuin Cabernet Sauvignon. Mutta tiedämme, että jotkin lajikkeet vaativat enemmän vettä kuin toiset vain luonnollisesti. Puhumme esimerkiksi Serajista Rhônen laaksosta. Puhuimme siitä, että se on eräänlainen suurten taistelujen Hummer. Toisin sanoen se on kaasunsyöjä. Serato kulkee sen läpi vain auraa vettä ja Cabernet Francia kutsumme Priukseksi, jonka tiedät tarkoittavan sitä, että se on todella taloudellinen. Ja me tiedämme, joten olemme itse asiassa vähitellen laajentaneet Cabernet Franc -istutuksiamme ja löydämme sille lisää käyttöä. Hedelmät sekoittuvat Cabernet Sauvignon -ohjelmaamme joko 5 %:ssa. määriä. Mutta arvostamme kokemustamme tämän lajikkeen kasvattamisesta ja tukeutuisimme siihen, jos tiedät, ilmastonmuutos jatkuu. Ja meillä on kokemusta Cabernet Francista ja tiedämme, että sen avulla voimme säästää vettä, se ei vaadi niin paljon kastelua viinitarhassa ja se tulee olemaan hieman lämpöä sietävämpi näille. , tiedätkö, viinitarhoissa näkevämme kuumempi lämpötila. Mutta jälleen kerran, tämä rannikkokaistale, jossa pastoraalit makaavat, se ei ehkä näytä, että täällä kuumenee, saattaa käydä niin, että tulemme taas viileämmäksi sen vedon takia, jonka Yhdysvaltojen sisätilat ovat luoneet meille. vetää lisää kylmää ilmaa pois Tyyneltä valtamereltä. Joten se ei ole täysin intuitiivista, kuten luulisi.

Jacy Topps 26:12

Joo. Steve, minulla on sinulle vielä yksi kysymys. Huh huh. Kun kaikki viinirypäleet on puristettu ja kaikki on säiliössä, käymis- ja sadonkorjuukausi on ohi. Ja sinulle se on ollut menestys. Mitä lasissasi on? Mitä sinä juot?

Steve Peck 26:29

No, nostan jo hattuani innostuneelle Cabernet Francille. Tiedätkö, meillä on myös muutamia Rhone-lajikkeita täällä J loressa, jotka voivat olla todella virkistäviä. Meillä on uudenlainen luksus-ikoninen julkaisu nimeltä JLo tai signature Cabernet Sauvignon. Joten jos haluan todella hemmotella itseäni ja sallia itseni vain tuntea oloni hyväksi kaikesta kovasta työstä, olen käyttänyt kuvaamassasi tilanteessa tavallaan taisteltua sadonkorjuutaisteluun. Olen, tiedätkö, herännyt aikaisin ja seurannut sitä erittäin valppaana satoamme viininvalmistuksessamme, ja haluan todella palkita itseni. Se pullo, jonka aion vetää esiin, on vankila tai allekirjoitus Cabernet. Kyllä, ja tiedän, että te ansaitsette sen. Kaikki kova työ.

Jacy Topps 27:22

Joo, kiitos paljon kun liityit joukkoomme. On ollut ilo jutella kanssasi. Se oli ilo. Kiitos. Toivotan teille oikein hyvää ja terveellistä sadonkorjuuta.

Steve Peck 27:33

Okei, ja kiitos, Jacy ja minä todella arvostamme mahdollisuutta jälleen puhua kanssasi.

Jacy Topps 27:44

Tarina ilmastonmuutoksesta ei ole vain yksi kohonneista lämpötiloista, vaan siellä on savuhaju, kuivuus, halla, tulvat, rakeet ja runsaat sateet. Ne kaikki vaikuttavat viinitarhoihin. Ilmastonmuutos on hyvin todellinen, ja se vain kiihtyy. Varma. Tekniikan edistys ja parempi tieteellinen ymmärrys rypäleiden viljelystä auttavat varmasti viininviljelijöitä sopeutumaan ilmastonmuutokseen. Mutta viime kädessä meidän kaikkien tehtävänä on auttaa lieventämään sitä. Mitkä ovat ajatuksesi? Jos pidät tämän päivän jaksosta, luemme mielellämme arvostelujasi ja kuulemme mielipiteesi. Voit lähettää meille kommenttisi ja kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen podcasts @ wine enthusiast.net. Ja hei, miksi et kertoisi viiniä rakastaville ystävillesi, että he vierailevat ja muistat, että voit tilata tämän podcastin Applesta, Googlesta, Spotifysta ja missä tahansa muualla, missä kuuntelet podcasteja. Voit myös mennä osoitteeseen wine enthusiast.com backslash podcast. Lisää jaksoja ja transkriptioita. Olen Jacy Topps. Kiitos kuuntelemisesta.