Close
Logo

Meistä

Cubanfoodla - Tämä Suosittu Viini Arviot Ja Arvostelut, Ajatus Ainutlaatuisia Reseptejä, Tietoa Yhdistelmistä Uutisointi Ja Hyödyllisiä Oppaita.

Kulttuuri

Miksi appelsiiniviiniä on yhtäkkiä kaikkialla?

Kaikesta huolimatta appelsiiniviini on ollut olemassa vuosisatoja, se on jäänyt arvoitukseksi monille juojille. Joten mikä tämä meripihkanvärinen viini on ja miten se valmistetaan? Ja miksi olemme nähneet sitä enemmän ja enemmän ravintoloiden ja baarien ruokalistoilla viime vuosien aikana?



Istuin Doreen Winklerin kanssa selvittääkseni. Winkler on sommelier, appelsiiniviinien asiantuntija ja perustaja Oranssi Glo , ainoa kivijalkaviinien vähittäiskauppa maailmassa, joka on omistettu yksinomaan tälle kategorialle.

Saatat pitää myös: 8 appelsiiniviiniä, joita rakastamme juuri nyt

Kuuntele, kun Winkler selittää appelsiiniviinin alkuperää ja kuinka antiikin tyyli syntyy. Hän myös pohtii, miksi hän inhoaa sen kutsumista trendikkääksi ja onko appelsiiniviini sama asia kuin luonnonviini. Lopuksi hän selvittää, miksi ravintolat lisäävät yhä enemmän appelsiiniviinejä viiniohjelmiinsa.



  Apple Podcast -logo
  Google Podcast -logo


Jakson transkriptio

Litteraatit luodaan käyttämällä puheentunnistusohjelmiston ja ihmisen transkriptioiden yhdistelmää, ja ne voivat sisältää virheitä. Tarkista vastaava ääni ennen lainaamista.

Kaiuttimet: Jacy Topps, Doreen Winkler

Jacy Topps 00:08

Hei ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Tarjoat juomakulttuuria ja ihmisiä, jotka ajavat sitä. Olen Jacy Topps. Tällä viikolla sukeltaamme appelsiiniviinien ihmeelliseen maailmaan. Joten mikä tämä meripihkan värinen viini on? Ja miten se tuotetaan? Ja miksi olemme nähneet viime vuosina yhä enemmän vaihtoehtoja ravintoloiden ja baarien ruokalistoilla? Istuin Doreen Winklerin kanssa selvittääkseni. Yli vuosikymmenen kokemuksella alalta. Doreen on sommelier, appelsiiniviinien asiantuntija ja Orange Glou -viinien vähittäiskaupan perustaja, joka on erikoistunut appelsiiniviineihin täällä New Yorkissa. Itse asiassa se on ainoa vähittäiskauppa maailmassa, joka on omistettu yksinomaan tälle kategorialle. Joten, kuuntele, kun Doreen selittää appelsiiniviinin alkuperää; kuinka vuosisatoja vanha tyyli tuotetaan; miksi hän vihaa sitä, että sitä kutsutaan trendikkääksi; Onko se sama asia kuin luonnollinen viini; ja miksi ravintolat lisäävät yhä enemmän pulloja viiniohjelmiinsa.

Jacy Topps 01:20

Jokainen lasi viiniä kertoo tarinan. Nämä tarinat paljastavat piilotettuja historiaa, makuja ja intohimoja. Ja joskus he purkavat synkimmät toiveemme. Ja Wine Enthusiastin uusin podcast Vinfamous Journalist Ashley käytti läpi viinimaailman vatsaa. Kuulemme ihmisiltä, ​​jotka tietävät, mitä se tarkoittaa, kun rakkauden ja huolenpidon tuotteista tulee ahneuden, syntimme ja jopa murhien lähde. Jokainen jakso vie kuulijat viininvalmistuksen salaperäiseen ja historialliseen maailmaan ja rikoksiin, joista on sittemmin tullut Vinfamous. Tämä podcast sopii hyvin viinin ystävien, historian nörttien ja rikoshullujen kanssa. Joten nappaa lasillinen suosikkiviiniäsi ja seuraa podcastia, niin liity mukaan, kun tutkimme kaikkien aikojen järkyttävimpien viinirikosten taustalla olevia käänteitä. Seuraa Vinfamousia Applessa, Spotifyssa tai missä tahansa kuuntelet ja muista seurata ohjelmaa, jotta et koskaan jää paitsi skandaalista. Uusia jaksoja ilmestyy joka toinen keskiviikko.

Jacy Topps 02:30

Hei, olen Jacy Topps, tulostustoimittaja täällä Wine Enthusiastissa. Vieraani tänään on Doreen Winkler, joka työskentelee viinialalla yli vuosikymmenen ajan. Durian on sommelier, appelsiiniviinien asiantuntija ja Orange Glou -viinien vähittäiskaupan perustaja, joka on erikoistunut appelsiiniviineihin täällä New Yorkissa. Tervetuloa Doreen, olen niin iloinen, että voit liittyä joukkoomme tänään.

Doreen Winkler 02:55

Kiitos, Jacy! Olen niin iloinen saadessani olla täällä.

Jacy Topps 02:58

Okei, hypätään heti sisään. Aiheemme tulee olemaan appelsiiniviini, ja sinä olet asiantuntija. Mikä on appelsiiniviini? Ja mistä se sai alkunsa?

Doreen Winkler 03:10

Appelsiiniviini on valmistettu valkoisista rypäleistä. He käyttävät rypäleitä, kuoria, varsia ja istuimia. Joten kun sinulla on valkoviiniä, paina vain valkoisia rypäleitä. Mutta kun teet appelsiiniviiniä, käytät kaikkia rypäleen ohittamia tuotteita.

Jacy Topps 03:29

Selvyyden vuoksi, appelsiiniviinissä ei ole appelsiineja?

Doreen Winkler 03:37

Yksikään appelsiini ei ole vahingoittunut prosessissa.

Jacy Topps 03:41

Tarkoitan, tiedätkö, se ei ole hauska kysymys. Mutta se ei ole kenenkään pilkkaaminen. Mutta tiedän, että minulla on ollut ihmisiä, kun olen yrittänyt selittää appelsiiniviiniä, kuten oi, onko appelsiineja ja millaisia ​​appelsiineja, ja siksi haluan vain tehdä selväksi, että appelsiiniviiniä ei tehdä appelsiineista.

Doreen Winkler 03:57

Saan tämän kysymyksen joka päivä. Tiimini sanoo aina, että jos he saavat 1 dollarin joka kerta, heiltä kysytään, että he olisivat rikkaita. Joten ymmärrän täysin.

Jacy Topps 04:11

Joten mikä on taustasi appelsiiniviinien kanssa? Kuten kuinka pääsit viinialalle ja aloitit appelsiiniviinin opiskelun?

Doreen Winkler 04:19

Olen siis sommelier. Olen kotoisin Saksasta. Olin yksi nuorimmista sommeliereista. Ensimmäinen työpaikkani sommelierina oli 22-vuotias. Ja kyllä, tein todella perinteistä sommelier-uraa, tiedäthän, työskentelin kaikkien Bordeaux'n ja Burgundin viinien ja samppanjojen ja kaikkien näiden maailman johtavien viinien kanssa. Ja sitten jokin on todella muuttunut, missä olin kuin, sain enemmän koulutusta siitä, miten omani tehtiin. Todellakin, koska sinäkin olet sommelier ja tiedät monia asioita alueista ja yksittäisistä viineistä. Mutta kukaan ei oikeastaan ​​puhu siitä, kuinka nämä viinit valmistetaan ja kuinka paljon lisäaineita niissä on ja miksi maistaa joka ikinen vuosi, hyvin samankaltaisia ​​ja niin edelleen. Ja juoksin luonnonviiniä. Ja tuolloin se oli kirjaimellisesti 10 vuotta sitten täällä New Yorkissa. Siellä oli monia ravintoloita, jotka olivat tavallaan mielenkiintoisia. Mutta he eivät halunneet mennä täyteen. Ja sitten tapasin kokin th

työskenteli Nomassa Tanskassa. Ja hän halusi palkata minut ja halusi täyden luonnollisen viinilistan. Ja siitä kaikki alkoi. Olin yhdistänyt 19 ruokalajin menun tässä ravintolassa. Ja minä vain todella näin, kuinka hyvin appelsiiniviinipäärynät ovat erittäin monipuolisia. Ja pakkomielle appelsiiniviiniin alkoi todellakin sieltä. Se oli 10 vuotta sitten, kyllä. Ja siitä lähtien olen tavallaan etsinyt ja alkanut etsiä ravintoloita, joissa on appelsiiniviinejä, mutta niitä ei ollut niin paljon. Ja aloin luoda omaa pientä työpaikkaani, joka on kuin sommelier kiinnikkeellä. Niinpä työskentelin monien pienten ravintoloiden kanssa kaupungissa ja Hamptonsissa, mutta pidätin ja heidän viiniohjelmiaan sekä heidän henkilöstön koulutusta ja kaikkea sinne kuuluvaa, sitten numeroita. Ja laitoin paljon appelsiiniviinejä näille listoille, ja se oli todella kuin ajamista ja minusta tuntui, että tiedät, voin todella kouluttaa sitä. Ja voin saada joukkueen mukaan ja saada heidät erittäin innostumaan.

Doreen Winkler 06:38

Ja olin hyvin onnellinen pitkään, kun minulla oli kaikki nämä pidikkeet. Ja työskennellä eri ravintoloiden kanssa. Se on vain mahtavaa. Kuten erilaisten käsitteiden yhdistäminen ja niiden hiominen. Halusin tehdä jotain, joka on henkilökohtaisempaa itselleni. Ja niin perustin Orange Glou -viiniklubin.

Jacy Topps 07:00

Vau. Okei,

Jacy Topps 07:01

Ja siitä kerhosta tuli kauppa. Oikea?

Doreen Winkler 07:02

se kaikki on kokonaisuutta. Ja kyllä, viinikerho lähti nousuun. Pandemiassa aloitin syksyllä 2019. Ja se oli niin yksinäistä. Vain viiniklubi, sinun ei pitäisi pitää, se ei ole ainutlaatuinen. Se on todella kuin sitoumus. Ja kyllä, pandemian aikana menetin kaikki pidikkeet, mikä oli hyvin pelottavaa, koska pidikkeitä oli neljä. Vuokrani maksettiin. Se meni todella hyvin. Ja kyllä, yhtäkkiä, kuin seisoisit siellä, olet kuin, oi. ut Laitoin kaikki unssi, mitä minulla oli tähän viiniklubiin. Ja mielestäni viiniklubini on hyvin, hyvin rehellinen. Eikä siinä ole täyteaineita. Ja se on todella kuin pieni vauvani, pieni rakkausprojektini. Niin sanoakseni. Ja tähän päivään asti se menee erittäin hyvin.

Jacy Topps 07:59

Ja se kerho muuttui myymäläksi, oikein.

Doreen Winkler 08:04

Oikea. Joten kun kasvat joskus, tapaan liittyy ongelmia, ja kyllä, teimme myös paljon ponnahdusikkunoita. Tuntuu kuin olisin vain elänyt villejä unelmiani tällä tavalla. Halusin tämän henkilökohtaisen appelsiiniviiniklubin. Kukaan ei ole tehnyt oranssia kerhoa tuolloin. Sanoin jopa, että ihmisten pitäisi todella tehdä appelsiiniviiniklubi olisi siistiä. Ja sitten olin kuin, mutta kenen pitäisi tehdä se. Tarkoitan, että tiedät, miksi et anna itsellesi sellaista luottamusta. Ja sitten se oli viiniklubi. Ja sitten ihmiset pyysivät yksittäistapausta, ja he pyysivät lähettämään ihmisille lahjoja ja muuta. Ja se kasvoi. Ja sitten teimme, kuten sanoin, ponnahdusikkunoita, joissa haluaisimme ravintolaan 25 erilaista viiniä. Ja kuten vain tarjoile niitä puoli lasia ja se oli kuin se oli hullua. Meillä oli appelsiiniviiniä, magnumeja, olimme pomppimassa LA:ssa, olimme kaikkialla. Ja oli niin hauskaa järjestää näitä juhlia. Sitten seura kasvatti tilausruuvia ja sitten oli ongelmia toiminnassamme niiden myymälöiden kanssa, joita käytimme tilausten täyttämiseen. Ja heillä kaikilla oli joitain ongelmia, ja sitten meillä oli ongelmia sen takia. Emme puutu siihen liikaa. Minun piti tehdä päätös, haluanko jatkaa tätä oranssia elämää vai haluanko jatkaa konsultointia, jossa olen onnistunut erittäin hyvin. Ja koska meillä oli jo tämä kerros, se ei ollut niin pelottavaa kuin minulla oli jo pesä, koska klubin rahaa tulee sisään, tiedäthän, että voin järjestää enemmän tapahtumia kaupassa ja teen niitä myös paikan päällä. Nyt teemme niitä käytännössä Ja samoin, ja ajattelin vain, että tiedätkö, se ei ole niin pelottavaa. Mutta tiedätkö, olen iloinen, etten tiedä, mitä tiedän nyt.

Jacy Topps 10:10

Okei, no, palataanpa hetkeksi. Joten aloitit viinistä ja olit todella innoissasi luonnonviineistä. Ovatko useimmat appelsiiniviinit luonnollisia vai luomutuotteita? Ne luokitellaan usein samalla tavalla. Onko totta, että viinit eivät ole luonnollisia, luomulaatuisia?

Doreen Winkler 10:27

Joten niiden ei tarvitse olla luonnollisia, useimmat niistä ovat. Ja se on monimutkaista, koska kuten, keneen voit luottaa? Minulle? Siihen liittyy paljon tutkimusta. Mutta tavallisen kuluttajan on mielestäni erittäin vaikea saada selville, onko tämä luonnollinen appelsiiniviini vai ei.

Jacy Topps 10:46

Entä kaupassasi ja klubissasi, myytkö enimmäkseen luonnonviinejä vai luomuviinejä,

Doreen Winkler 10:53

Kaikki viinini ovat yhtä luonnollisia kuin tulevat. Emme siis myy luomuviinejä, koska minulle se tarkoittaa, että se on luonnonmukaisesti korjattu ja valmistettu luomurypäleistä. Joten siihen voidaan silti lisätä paljon lisäaineita. Suurin osa kaupassa olevista viineistäni on biodynaamisia. viljelty, koska minusta tuntuu aina siltä, ​​että siihen on enemmän sitoutumista. Meillä on paljon 00-vuotiaita viinejä. Ja minun on sanottava, että se, mitä on tapahtunut viime vuosina sen kanssa, että ihmiset todella voivat todella viinitila voi todella toimia ilman lisättyä sulfidia, on erittäin mielenkiintoista, koska vuosia sitten se vain muuttuu ruskeaksi mehuksi tunnin avaamisen jälkeen. Eli se on ollut erittäin jännittävää. Mutta joo, katson todella alhaisia ​​rikkipitoisuuksia. Oikeasti miten tuotanto menee. Esitän paljon kysymyksiä. Tykkään aina työskennellä uusien viinitilojen kanssa. Mutta tietysti meillä on paljon kuten, sijaitsevat erittäin vakiintuneet viinitilat kanssamme. Mutta joo, mahdollisimman vähän sulfiteilla ja mahdollisimman luonnollista.

Jacy Topps 12:03

Ja vain joillekin kuuntelijoillemme, jotka eivät ole tuttuja, missä appelsiiniviini tai iho kosketti? Minusta meidän pitäisi puhua myös siitä, koska mielestäni monet jakelijat ja tuottajat osavaltioissa voivat kutsua sitä appelsiiniviiniksi, mutta sitä kutsutaan myös ihokontaktiksi? Mistä se sai alkunsa?

Doreen Winkler 12:23 pm

Joten se syntyi Georgian tasavallasta. Ja se on ollut kuin tämä piilotettu salaisuus hyvin pitkän aikaa.

Jacy Topps 12:31 pm

Niin, kuten vuosisatoja, eikö? Kuten 1000 vuotta.

Doreen Winkler 12:35 pm

Joten se juontaa juurensa 8000 vuotta sitten, ja he vain kirjaimellisesti halusivat tehdä valkoviiniä. Mutta aikoinaan heillä ei ollut puristinta, he polkivat jalkaa, mitä monet tekevät vielä tänäkin päivänä. Ja sitten he jättivät nahat, varret ja istuimet sinne. Ja se alkoi muuttua tähän meripihkan väriin. Mutta he eivät halunneet heittää pois alkoholia. kokeillut sitä?

Jacy Topps 13:04

Luin jostain, että appelsiiniviini on valkoviinille yhtä ruusuista kuin punainen.

Doreen Winkler 13:10

Joten sanoisin, että ehdottomasti ei.

Jacy Topps 13:14

Ei, okei.

Doreen Winkler 13:16

Vain siksi, että punainen on enemmän kuin appelsiiniviini. Appelsiiniviini valmistetaan kirjaimellisesti täsmälleen samalla tavalla. Jos puristat vain punaisia ​​rypäleitä, voit valmistaa niistä valkoviiniä. Aivan kuten voit tehdä valkoisista rypäleistä valkoviiniä kuten yleensäkin. Mutta jos sinun on käytettävä sitä kuorille kuten punaviiniä, se muuttuu punaiseksi. Ja tässä tapauksessa siitä tulee oranssi.

Jacy Topps 13:43

Koska väri, tanniinit tulevat kuorista, eivät mehusta.

Doreen Winkler 13:47

Kyllä täsmälleen. Okei. Tarkoitan, suosittelen aina ihmisiä tekemään sadonkorjuuta, koska silloin voit nähdä sen koko matkan. Punaviini imeytyy hyvin pitkään. Mutta myös rypälelajikkeesta riippuen, ja se on todella tärkeää appelsiiniviinin suhteen. rypälelajike.

Jacy Topps 14:06

Joten voidaanko niitä tehdä mistä tahansa valkoisesta rypäleestä vai ovatko ne hyvin erityisiä, jotka sopivat paremmin Amberin viineille.

Doreen Winkler 14:13

Joten sanoisin todella, että tämä on viinintekijäkysymys. Mutta minusta tuntuu, että olen aina yllättynyt, kun ajattelin, että Riesling ei toimi. Ja sitten näin esimerkkejä monta vuotta Rieslingistä tehdyn appelsiiniviinin jälkeen, ja se kirjaimellisesti ilahdutti minua. Joten en usko, että sanoisin, ettei sitä voi tehdä, mutta olen todella sitä mieltä, että mitä tulee appelsiiniviiniin, rypäleistä tulee niin paljon, ja ihmiset pitävät aina valkoisista tai valkoisista rypäleistä, mutta se ei ole niin. koska niissä on kaikenlaisia ​​eri värisävyjä. Kun on kyse niistä rypäleistä. Heillä on erilainen ihon paksuus. Aiemmin oli erilaisia ​​fenoleja, jotka rakentuivat eri tavalla. Tarkoitan, että siinä on niin paljon asiaa ja viininvalmistaja tuntee rypäleensä todella hyvin, eikä heidän tarvitse alueella tutkia kaikkia, 20 000 rypälettä. He tuntevat heidät hyvin alueilla ja he tietävät, kuinka he voivat nähdä kuinka pitkä itsetyydytys tietylle lajikkeelle on hyvä. Joten minusta tuntuu, että se voidaan tehdä, ja minusta tuntuu, että muut viinirypäleet sopivat paremmin siihen ja jotkut viinirypäleet sopivat paremmin kuin toiset.

Jacy Topps 15:34

Okei, kyllä, mielestäni se on loistava vastaus. Minusta tuntuu appelsiiniviiniltä. Ne, joita olen kokeillut, ovat tuoreita ja hyvin vähän vanhentuneita, mutta olen kuullut tammen ikääntymisestä. Joten tunnetko paljon appelsiiniviinejä, jotka ovat myös tammessa kypsytettyjä.

Doreen Winkler 15:51

Joten ensinnäkin on olemassa monia erilaisia ​​appelsiiniviinejä, jotka ovat todella ikääntyviä, joten niitä on paljon myymälässä. Ja niin se on kuin muiden viinien kanssa. Jotkut on tehty nautintoa varten nyt, ja jotkut on tehty niin, että voit säilyttää niitä useita vuosia ja nauttia niistä 10 vuoden tai 20 vuoden kuluttua. Joskus siihen liittyy tammen ikääntymistä, mutta se on yleensä luonnontammea tai neutraali tammea, kuten sitä kutsutaan. Joten se ei ole kuin vastapaahdettua tammitynnyriä ensimmäisellä käyttökerralla. Koska kyseessä on luonnonviini, ja sitä lähinnä appelsiiniviini on, emme pyri lisäämään viiniin minkäänlaista makua. Joten kyllä, näen paljon suuria tynnyreitä, 600 litran ruokaa, ranteita ja niin edelleen, joita on käytetty monta vuotta eikä koskaan, tiedäthän, ja sitten niitä käytetään appelsiiniviiniin.

Jacy Topps 16:54

Vietä viikonloppu tutkimalla tuntemattomia rypäleiden polkuja. Sijaitsee vain minuuttien länteen Portlandista Oregonin kuuluisassa Willamette Valley -kokemuksessa ja poikkeuksellinen intiimi viinimaailma Tualatin Valleyssa paljasti yli 30 maailmanluokan viinitilaa ilman väkijoukkoja, maistele kymmeniä erilaisia ​​lajikkeita, jotka kaikki on kasvatettu ja tuotettu Tyynenmeren luoteisosassa. Tutustu Tualatinin laaksoon Tualatinissa. valley.org Se on latinalainen valley.org

Jacy Topps 17:35

Tämä on niin kiehtovaa. Mielestäni. Tarkoitan, olen juonut appelsiiniviiniä paljon viime vuosina. Ja olen ymmärtänyt, että kategoria on niin laaja, kuin se olisi niin laaja. Tiedätkö, luonnollinen tai ei-ikäinen tai ei. Se on siis niin kiehtovaa. Minusta se on hienoa.

Doreen Winkler 17:54

Kyllä, minun on sanottava, että aina tapahtuu uusia aluksia. Ja se on todella, todella jännittävää. Uusin trendi on ilmeisesti marmori Italiassa. Italiassa on ilmeisesti paljon halvempaa saada marmoria. Sementti x tietysti Georgiassa, kyselyt ovat edelleen erittäin suuria, ja olen sitä mieltä, että niitä valmistetaan nyt monissa muissa maissa. Koska ne olivat aina peräisin Georgiasta. Nyt näen, että niitä tehdään Espanjassa ja Portugalissa ja muissa maissa. Ja sinulla on lasikuitu. Tarkoitan, se on tavallaan kuin se olisi loputon. Mitä nyt tarjotaan aluksille, joissa viiniä kypsytetään.

Jacy Topps 18:40

Tiedätkö, tämä oli appelsiiniviiniä. Meripihkaviini on ollut olemassa vuosisatoja. Mutta tiedäthän, vasta viimeisten kolmen, viiden vuoden aikana näet sen esiintyvän ravintoloiden ja baarimenuilla ja nyt appelsiiniviinikaupoissa. Okei, olet ainoa New Yorkissa. Mahtava. Sepä hienoa. Maailma maailmassa.

Jacy Topps 19:04

Vau se on mahtavaa. Miksi luulet, että siitä on tulossa enemmän trendi vasta nyt viimeisen viiden vuoden aikana? Toivoisin tuntevani oloni erityisesti osavaltioissa. Tunnen olevani Euroopassa, ehkä en niin paljon. Se ei välttämättä ole trendi, mutta täällä Yhdysvalloissa. Se on ehdottomasti trendikästä.

Doreen Winkler 19:22

Hyvin. No, sanoisin, että ehkä vain astua taaksepäin hetkeksi. Joten se voi olla 8000 vuotta vanha, mutta se pidettiin salassa 40 vuotta sitten muualta maailmalta, koska Georgian tasavalta ei koskaan ollut turistimaa. Niin kuin ihmiset eivät tienneet siitä, he eivät lentäneet sinne ja halusivat altistua sille. Mutta noin 40 vuotta sitten kaksi hyvin kuuluisaa viinintekijää, nykyään Gravner ja Radikon, he itse asiassa menivät Georgiaan, saivat yhden näistä kyselyistä, ja he alkoivat yrittää tehdä tuota tyyliä. Ja kuten tiedät, he menestyvät siinä erittäin hyvin. Ja sieltä se on levinnyt Italiasta, Sloveniaan, Kroatiaan, muualle Eurooppaan, nykyiseen Australiaan. Tarkoitan, että meillä on viiniä täällä, se on Japanista, se on appelsiiniviiniä. Joten näin tämä kaikki tapahtui. Sanoisin, että ihmisiä ei vain ole koulutettu appelsiiniviinistä. Minusta tuntuu, että kaikki on edistystä. Katsotaanpa, että kukaan ei halunnut minun tekevän luonnollista viinilistaa 1010 vuotta sitten. He halusivat, että laittaisin listalle pari luonnonviiniä, mutta sitten he halusivat minun olevan sen takana. biodynaaminen, orgaaninen, kestävä. Ja se hämmensi kaikkia ja sai ihmiset pelkäämään sellaisia ​​viinejä. Otetaan jotain normaalia. Ja viime vuosina, aivan kuten tiedät, ne ovat täynnä luonnollisia viinibaareja, täynnä luonnonravintoloita, joita olen ymmärtänyt, että olen auttanut joitain heistä rakentamaan. Ja siellä oli vain enemmän koulutusta. Kun katson, että viisi vuotta sitten olen tehnyt tätä listaa täällä Lower East Sidessa, meillä oli 15, appelsiiniviinit laittoivat 15 appelsiiniviiniä tälle listalle, ja laitoimme niistä kolme lasiin. meillä oli Piquette. Meillä oli kevyempi, edelleen oranssi viini ja täysi. Ja juuri sellaisista ihmisistä tuli enemmän koulutettuja ja alttiimpia sille. Sanoisin, että minusta tuntuu vain siltä, ​​että viiniteollisuus on ehkä tehnyt jotain näiden viinien hyväksi ja on, tiedätkö, me rakennamme trendejä siinä mielessä, tiedäthän, viinintekijät, viiniteollisuus, maahantuojat auttamaan viinien kustannuksia. tämä, ja sitten lapset kuulevat siitä. Ja sitten he menevät ympäristöön. Haluan esimerkiksi kokeilla appelsiiniviiniä.

Jacy Topps 21:51

Joo. Luulen, että tein sen, kuten, muutama vuosi sitten oli kuin, oi, siellä on appelsiiniviini. Okei, tottakai. Yritän sitä.

Doreen Winkler 21:58

Joo, en pidä sanasta trendikäs. Luulen vain, tiedätkö, en sulje kauppaa huomenna. Appelsiiniviini ei ole enää trendi huomenna. Tiedät mitä tarkoitan? Kyllä, mielestäni siellä on vain enemmän koulutusta, ja se vain kehittyy, ja osavaltiossa on vain pari 1000 viinitilaa, jotka valmistavat appelsiiniviiniä, ja se varmasti kasvaa ja monet ihmiset kokevat rasvaa, mutta se on silti erittäin pieni määrä, kun vertaat sitä valkoviinin tuotantoon.

Jacy Topps 22:34

Okei, joten tiedän, että myös minun mielestäni appelsiiniviini on erittäin monipuolinen ja erittäin ruokaystävällinen. Johtuen tavasta, jolla se on käynyt, koska se on kosketuksissa kuorien ja tanniinien kanssa. Löydätkö sinäkin sen?

Doreen Winkler 22:49

Se on erittäin monipuolinen. Ja todellakin, niin se tavallaan alkoi, kun sanoin yhdistäväni tämän 19 ruokalajin menun ja tämän ravintolan vuonna 2013. Ja se oli itse asiassa hyvin monimutkainen menu. Monia asioita suolattiin ja savustettiin ja niin edelleen. Ja se oli skandinaavinen ravintola. Ja minä vain, se on vain todella monipuolista, sillä voit nauttia kuten sushia joidenkin kuohuviinien ja jopa kevyempien edelleen appelsiinien kanssa. Voit nauttia paistettua kanaa rikkaamman kuin kuohuviinien kanssa. On kuin tiedät, että meillä on todella siisti Sauvignon Blanc Itävallasta, joka sopii tosi kivasti kampasimpukka crudoon. On jopa joitain ostereita, joita voit syödä, sitten erilaiset juustot, suklaa tai uudelleen jätetään aina lainaksi. On viinejä, joista voit nauttia lampaankyljyksiä, ja kyllä, se on kirjaimellisesti kuin se ei lopu. Siellä on paljon aasialaisia ​​ruokia, jotka toimivat hyvin, ramen. Se on aika loputon. Se on erittäin monipuolinen. Pidän siitä todella. Ja kun ihmiset tulevat kauppaan, he näkevät itse asiassa aina joitain makupalat, mutta myös parit ja ne ovat aina kuin: Voi luoja, saat minut nälkäiseksi. Joskus jotkut todella haluavat mennä sen kanssa. Ja he sanovat: Joo, niin me aioimme tehdä sen tänä iltana, koska tiedät, että tarvitset aina inspiraatiota. Mitä tehdä illalliseksi tai mitä ostaa mukaan.

Jacy Topps 12:18 pm

Tarkalleen. Joo. Saat minut ehdottomasti nälkäiseksi. Joten kun ihmiset kokemuksesi mukaan todella yrittävät tulla kauppaasi ja tiedät, että kun sinulla on maistajaisia ​​ja ovatko he todella kiinnostuneita siitä siinä vaiheessa, kuten jos näet heti, kun he kokeilevat sitä, ihmiset ovat todella kiinnostuneita. se.

Doreen Winkler 12:37 pm

Joten maisteluissamme varmistan aina, että meillä on erilaisia ​​viinejä. Joten he eivät aloita 10-vuotiaista, vuoden ikäisistä ihokontakteista. Se on yleensä kuin evoluutio. Pidämme siitä kerran kuukaudessa. Pidämme syvästä sukelluksesta, jossa me todella syvälle tietylle alueelle ja maistamme erilaisia ​​rypälelajikkeita Espanjassa. Hakeminen ja edelleen. Ja niin opit siitä paljon. Sitten meillä on säännöllisesti maistajaisia, jotka ovat yleensä myös kuin tietystä maasta. Ja kyllä, he yleensä vain, jos ne ovat uusia, he ovat hyvin yllättyneitä. Ja he ajattelevat, että se on itse asiassa helpommin sulavaa, että he olisivat luulleet sen olevan, tiedäthän, aina on, että ihmiset ovat aina hieman peloissaan. Joskus se on minun, se on herkullista, tiedäthän, jotain jokaiselle tässä kategoriassa. Se on niin, tiedäthän, se saattaa olla niin kapea, mutta se on niin laaja. Ja loppujen lopuksi on olemassa erilaisia ​​tapoja jopa valmistaa kuohuviiniä. Se ei ole vain oranssi lemmikkipähkinä, vaan niitä on erilaisia. Ja katsokaapa, siellä on mineraalisesti hiljaisia ​​viinejä, siellä on kukkaisia, on trooppisia, on umamia, siellä on vain niin laaja kirjo.

Jacy Topps 25:55

Onko siis niitä, joita myyt kaupassasi? Pystyvätkö he menemään kaikkiin 50 osavaltioon vai pitämään siitä, että joku voi kirjautua verkkosivustollesi ja ostaa ne tällä tavalla?

Doreen Winkler 26:06

Voimme lähettää 44 osavaltioon.

Jacy Topps 26:09

Okei. 44 osavaltiota ja myymäläsi? Onko se klubi? Vai onko sinulla viinejä, joita myyt vain yksittäisinä?

Doreen Winkler 26:20

Emme siis myy klubin viinejä. Cupviinit ovat vain seuralle. Ja sitten meillä on noin 70-100 appelsiiniviiniä hyllyillämme. Voiko ne siis vain valita?

Jacy Topps 26:34

Joo, tulin kauppaasi, mikä se oli kaksi vuotta sitten. Näin oli myös COVIDin aikana. Mutta se oli, se oli hienoa. Pidin kaupastasi. Joten minulla on vain yksi viimeinen kysymys sinulle. Mitä juot näinä päivinä? Mitä lasissasi on?

Doreen Winkler 26:55

Olen siis ollut vähän pakkomielle piketteihin viime aikoina. Joten ne on valmistettu vain toisesta puristimesta nahkoja, vettä ja hiivaa. Se on vain superhelppo juoda kesällä. Ja kun työskentelet yhtä paljon kuin minä, on hyvä juoda vähän alkoholijuomia. Ja aivan kuten pieni määrä päivän päätteeksi tai ei joka päivä, tietysti, joskus, mutta pidän myös siitä, se riippuu tavallaan. Olen aina kuin erilaisella tuulella. Tiedätkö, mitä yhdistän? Mitä minä teen tänä iltana? Menenkö ystävän katolle? Mitä tuon? Minä vain rakastan Rhydiania, koska kyllästyisin todella helposti. Mutta appelsiiniviinin kanssa en kyllästy, koska siellä on niin paljon muuta tutkittavaa ja niin paljon juotavaa. Joten kuten kyllä, olen juonut paljon Piquettea ja toivon, että useammat ihmiset tekisivät PCAT:ia miellyttämään viininvalmistajia. Se on niin hyvä. Ja mutta joo, olen tavallaan eri tuulella koko ajan.

Jacy Topps 27:56

Olen samaa mieltä. Rakastan ehdottomasti mukavaa jäähdytettyä pikettiä. Tuntuu kuin ei olisi mitään parempaa hienoa aperitiivia tai saisit ruokaa, se on hienoa. Kiitos paljon, että liityit joukkoomme tänään, enkä malta odottaa, että pääsen taas katsomaan tarinaasi. Olen niin onnekas, että asun New Yorkissa.

Doreen Winkler 28:16

Kiitos paljon Jacy.

Jacy Topps 28:22

Käytetyistä erilaisista valkoisista rypälelajikkeista maseroinnin pituuteen. Monimuotoisuus on loputon. Ei ihme, että appelsiiniviinit; eli ihokontaktiviiniä ponnahtaa juomamenuille kaikkialla. Okei, appelsiiniviiniä ei todellisuudessa tehdä appelsiineista. Se kuitenkin herättää innovaatioita tuottajien keskuudessa ja mielenkiintoisia keskusteluja ja dialogia viininjuojien keskuudessa. Ja se on aina hyvä asia. Mitkä ovat ajatuksesi? Jos pidit tämän päivän jaksosta, luemme mielellämme arvostelujasi ja kuulemme mielipiteesi. Voit lähettää meille kommenttisi ja kysymyksesi sähköpostitse Wine Enthusiastin podcastissa. dotnet. Ja hei, miksi et kertoisi viiniä rakastaville ystävillesi, että he vierailevat ja muistat, että voit tilata tämän podcastin Applesta, Google Spotifysta ja missä tahansa muualla, missä kuuntelet podcasteja. Voit myös siirtyä wine enthusiast.comin kenoviiva-podcasteihin. Lisää jaksoja ja transkriptioita. Olen Jacy Topps. Kiitos kuuntelemisesta.