Close
Logo

Meistä

Cubanfoodla - Tämä Suosittu Viini Arviot Ja Arvostelut, Ajatus Ainutlaatuisia Reseptejä, Tietoa Yhdistelmistä Uutisointi Ja Hyödyllisiä Oppaita.

Kulttuuri

Mikä on trendissä viinimaailmassa, WSET Americasin Dave Rudmanin mukaan

Kun suosio ja saatavuus viinikoulutusohjelmat yleisempää kuin koskaan, halusimme mennä suoraan yhden maailman tunnetuimman ja tunnetuimman organisaation lähteelle saadaksesi lisätietoja alan trendeistä. 



Tässä podcast-jaksossa Wine Enthusiastin koulutuspäällikkö Marshall Tilden III istui globaalin liiketoiminnan kehitysjohtajan ja toiminnanjohtajan kanssa. Wine and Spirit Education Trus t (lyhennettynä WSET) Amerikan mantereesta, Dave Rudman saada laiha tämänhetkisistä tapahtumista.

Opimme paljon kehittyvästä koulutusmaisemasta ja jännittävistä ohjelmista, jotka ovat nyt saatavilla viinin, väkevien alkoholijuomien, saken ja viimeksi oluen ystäville. 

Pohdimme myös, millaiset ohjelmat sopivat parhaiten eri tasoisille viininjuojille ja täysviiniharrastajille. Ja miksi tekoälyllä voi olla positiivinen vaikutus viinialan koulutusmaailmaan tai ei. Rudman valaisee myös, kuinka WSET perustettiin ja kuinka siitä tuli koulutuksellinen voimatekijä täällä Yhdysvalloissa.



Ja tietysti mitä olisi kahden tason 4 diplomin valmistuneen viinikeskustelu ilman WSET-tyyliä Systemaattinen lähestymistapa maistamiseen viinin syvällinen analyysi. Kuuntele siis, kun Rudman ja Tilden analysoivat viiniä SAT-menetelmällä ja katso, oletko samaa mieltä heidän arviostaan.

  Apple Podcast -logo
  Google Podcast -logo

  Sokeamaistajaviini

Wine Enthusiast Academy tarjoaa virtuaalisia kursseja rypälelajikkeista, alueista, viininvalmistusprosessista ja systemaattisesta maistamisen lähestymistavasta.

Opi Wine Enthusiastin kanssa

Jakson transkriptio

Litteraatit luodaan käyttämällä puheentunnistusohjelmiston ja ihmisen transkriptioiden yhdistelmää, ja ne voivat sisältää virheitä. Tarkista vastaava ääni ennen lainaamista.

KAIUTTIMET

Samantha Sette, Marshall Tilden III, DWS, CSW, Dave Rudman

Marshall Tilden III, DWS, CSW  00:09

Hei, ja tervetuloa Wine Enthusiast Podcastiin, tarjoilet juomakulttuuria ja ihmisiä, jotka ajavat sitä. Olen Marshall Tilden, Wine Enthusiastin tulo- ja koulutuspäällikkö. Ja kuten voit kuvitella, olemme melko intohimoisia viinikoulutuksesta täällä, mikä on yhteistä Wine and Spirits Education Trustin, joka tunnetaan paremmin nimellä WSET, kanssa. Vuonna 2020. Loimme jopa oman Wine Enthusiast Academyn ja tarjoamme WSET:n kuratoimia ykkös- ja kakkoskursseja levittääksemme ja jakaaksemme viinikoulutuksen intohimoamme mahdollisimman monelle viinin ystävälle Yhdysvalloissa. Viinikoulutus on yhtä suosittu kuin koskaan, ja kasvaa eri viinikouluissa jopa 15%. Ajattelimme vuodesta toiseen, että olisi hienoa kuulla, mitä WSET-maailmassa tapahtuu heidän globaalilta liiketoiminnan kehitysjohtajalta ja WSET Americasin toiminnanjohtajalta Dave Rudmanilta. Minulla on onni ja ilo istua täällä ystäväni Dave Rudmanin kanssa. Ja minun on luettava otsikkosi, koska se on aivan liian pitkä, WSETs of Americans:n Global Business Development -johtaja ja toiminnanjohtaja. Oikein. Oikein. Se on pitkä. No, tervetuloa.

Dave Rudman  01:17

Kiitos, että sain minut.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:18

Kyllä, on todella hienoa, että olet täällä. Ja sinä juuri tulit sisään ja puhuimme. On ollut? On ollut kuuma minuutti siitä, kun olet ollut täällä.

Dave Rudman  01:23

Joo toki.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:24

Milloin viimeksi tulit sisään?

Dave Rudman  01:26

Luulen, että se oli 2019. Joo, se oli luultavasti kuin loppukesä, eli vain noin viisi vuotta sitten.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:31

Ja se oli tavallaan silloin, kun aloitimme akatemiamme kanssa. Eikö? Se oli…

Dave Rudman  01:35

Joo, luulen, että olit melkein kuin viimeisessä vaiheessa saada hyväksyntää palveluntarjoajaksi. Ja sitten ilmeisesti kävimme yhdessä läpi pandemian. Joo. Jossa oli omat haasteensa.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:47

Ja mikä oli mielenkiintoista, oli se, että suunnittelimme kurssien järjestämistä täällä henkilökohtaisesti, ja sitten yhtäkkiä meidän piti tehdä nopea vaihto, joka on rehellisesti sanottuna toiminut todella hyvin, koska meillä on niin valtava ulottuvuus sen kanssa.

Dave Rudman  01:58

Joo, se oli hienoa. Meillä ei oikeastaan ​​ollut edes sitä vaihtoehtoa siihen aikaan asti. Koska pandemia alkoi, WSETille, tajusimme nopeasti, että jos kestämme tämän asian, meidän on löydettävä tapa, jolla ihmiset voivat suorittaa nämä kokeet, ei henkilökohtaisesti. koska meillä ei ole aavistustakaan kuinka kauan tämä kaikki kestää. Joten nyt toimme sen vaihtoehdon, että ihmiset voivat tehdä tason yksi ja taso kaksi kokeet kaikilla eri kursseilla etänä. Ja ja meidän oli pakko, toimme sen pöytään melko nopeasti. Ja olemme varmasti selvittäneet joitain mutkia yhdessä aiemmin. Se ei ole liian hauskaa

Marshall Tilden III, DWS, CSW  02:39

Ei ei, mutta on hauskaa, että mainitsit, koska unohdin, ettemme vain me osuneet ja virtuaalinen sinä, tarkoitan, että aloitit sen juuri tästä syystä. Kyllä, se on hämmästyttävää. Tiedät siis kahdeksalla nimikkeelläsi ja etenemiselläsi WSET-maailmojen läpi, joissa olet vain vähän taustaa kaltaisistasi itsestäsi ja kuinka päädyit WSETiin ja mitä se on niille, jotka eivät tiedä , koska se on upea ohjelma.

Dave Rudman  03:03

Joo, tottakai. Kiitos. Luulen, että ensimmäinen asia, jonka yleensä sanon, kun puhun tästä, on, että olen aina halunnut olla kouluttaja. Joten palaten takaisin pitämään yläkoulusta ja lukiosta, uratoiveeni oli tuolloin pitkälti olla opettaja, ja halusin lukion opettajaksi ja menin yliopistoon. Sain melko arvottoman tutkinnon historiasta ja filosofiasta. Mutta menin suoraan tutkijakouluun lukion historian opettajaksi ja minulla on itse asiassa väliaikainen lisenssi toisen asteen koulutuksen opettamiseen Massachusettsin osavaltiossa. Luultavasti en koskaan käytä, mutta se on okei. Varma. Se ei ole vanhentunut. Joo, ei, se ei todellakaan ole vanhentunut. Tarkistin äskettäin. Ja kyllä, mutta itse asiassa opetin sijaisopettajana aika lailla päiväkodissa 12. luokalle. Ja vain, tiedäthän, vietin muutaman vuoden työskennellessäni julkisissa kouluissa ja päätin juuri, että en halua enää lukion opettajaksi. . Se on todella kovaa. Hattuni on ehdottomasti nostettu lapsillemme kouluttaville ihmisille. Varsinkin kun puhuimme juuri, lapseni päätti juuri päiväkodin. Joten olen todella vasta alkanut kokea sen tällä tavalla. Mutta minä, tiedätkö, pidän edelleen monista luultavasti useimmista ihmisistä, joilla on filosofian tutkinto, kuten päädyin töihin ravintoloihin. Ja olin New Yorkissa. Ja tiedäthän, tämä on sellainen tarina, jonka kerron aina, että odotin pöytää yliopistossa, kuten aamiaisravintolassa tai missä tahansa. Joten ajattelin, että minulla oli kokemusta odotuspöydistä sellaisessa ravintolassa kuin olisin New Yorkissa. Joo, paljon ravintoloita. Saan työpaikan. On paljon vaikeampaa kuin luulin, että työpaikan löytäminen odotuspöydistä New Yorkissa. Joo. Asuin Brooklynissa, ei liian kaukana asuinpaikastani. Siellä oli viinibaari, joka oli postitettu, he etsivät tarjoilijaa tai jotain sellaista. Joten menin ja minulla oli haastattelu, ja se oli aviomies ja vaimo -tiimi, ja vaimo kuten juoksi talon edessä. Ja haastatteluni alkoi hänestä. Ja se meni todella hyvin. Ei niin kuin, joo, ruudukko, tai niin kuin hän kysyisi, kuten, varmasti kysyisi kuin joitain, joitain ostokysymyksiä. Se, mitä myin, vaikutti hyvältä, että hän on kuin: No, okei, joten nyt mieheni aikoi tulla istumaan, hän oli kuin viinimies tai mitä tahansa. Ja hän kysyi minulta, että yksi ensimmäisistä kysymyksistä, joita hän kysyi minulta, oli työskennellä täällä, kuten meillä on 60 lasillista viiniä eri puolilta maailmaa, joitain hämäriä alueita, meillä on kuin pullolista, myymme kalliita. tavaraa. Sinun täytyy tietää, vähän, ainakin vähän viinistä, työalueista, mitä tiedät viinistä? Ja minä sanoin keltahäntä. Se oli? Joten me ja nauroimme. Vähän nauroimme tälle. Se on, tiedätkö, en yrittänyt sovittaa, ei ole mitään keinoa teeskennellä sitä, ei, ei, ei, ei ole mahdollista. Todella. Tiedäthän, jotta ihmiset eivät tiedä, että et voi teeskennellä Ei, et voi teeskennellä sitä. Ja niin sanoit onnekas. Voit olla täällä tarjoilija, mutta minä etsin parturia. Myös viikon kolmen pahimman päivän ajaksi? Tai mitä? Jos haluat, niin kuin voit saada sen, niin katsotaan. Ja opit viinistä ja muista, katsotaan mitä tapahtuu tai mitä tahansa. Ja sitten joo, opin viineistä. Ja siitä vain tuli jotain, minä tavallaan tajusin, että samankaltaisten välillä oli risteys, haluni kouluttaa, kuten rakkauteni koulutukseen, niin viinin oppiminen, mutta sitten myös sen opettaminen, mikä on myös yksi tärkeimmistä tavoista Opin ajattelemalla, kuinka järjestäisin ja opetan jollekulle toiselle, kuinka se on oikein. Ja kyllä, se vain auttaa laittamaan asiat paikoilleen, mutta kuten myös historia ja filosofia ja kulttuuri, ja kaikki syyt, miksi ihmiset pitävät viiniä niin houkuttelevana, se vain tuli. yhdessä. Ja noin kahden vuoden aikana päädyin kuin vuoropäälliköksi. Joten aivan kuin juoksin parin yli muutamana iltana viikossa, he oppivat paljon. Ja sitten pomppisin parin eri työn ympärille vieraanvaraisuudessa. Viimeinen oli se, että avasin viinibaarin West Hartfordissa, Connecticutissa, joka on edelleen siellä.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  07:24

Onko se lähellä nykyistä sijaintiasi?

Dave Rudman  07:27

Joo, hyvin lähellä nykyistä sijaintiani, viinibaari on edelleen siellä noin 12 vuotta myöhemmin, mikä on melko merkittävää. Jotain, josta olen tavallaan hillitty ylpeä. Joo, aivan COVIDin kautta, ravintolan jokainen elinikä on selvästi lyhyempi kuin floppi. Mutta menin naimisiin juuri sen jälkeen. Ja vaimoni sanoi: Sinun täytyy saada päivätyö, mikä on erittäin järkevää. Joten sieltä pääsin jakeluun. Joten työskentelin Connecticutin suurimmalla jakelijalla seitsemän vuotta, ja päädyin siellä koulutus- ja tilikehitysjohtajaksi. Ja sieltä aloin käydä WSET-kursseilla ensimmäistä kertaa. Ja se oli itse asiassa yksi niistä lipuista, joilla sain tuon koulutusjohtajan tehtävän, ja löysin WSETin. Ja suosittelin sitä heille. Ja he pyysivät minua ajamaan koko ohjelman. Ja minä kävin läpi prosessin tulla hyväksytyksi ohjelman tarjoajaksi, jonka sinä kävit läpi kanssani. Muutama vuosi sen jälkeen tiukkana. Se oli, se oli erilaista. Se oli tuolloin hyvin erilaista, koska kun kävin sen läpi ennen palkkaamista, WSETillä ei ollut ketään Yhdysvalloissa. Ja he eivät hoitaneet omia asioitaan EOC:ssa, jota hoiti Marian Mulligan MW kansainvälisessä yksikeskuksessa. Joo, se onkin sitten aivan toinen tarina. Mutta joo, joten se oli hyvin erilainen kokemus. Joo, erilainen kokemus. Mutta puhuin WSETistä Salesforcelle siellä pari vuotta, viineistä ja väkevistä alkoholijuomista, ja sitten kuulin, että WSET halusi palkata ensimmäisen henkilön Yhdysvaltoihin, ja kyllä, pääsin siihen prosessiin ja olin onnistunut ja olin työntekijä numero yksi ja kyllä, se on ollut

Marshall Tilden III, DWS, CSW  09:27

En itse asiassa tajunnut, että olit ensimmäinen, joka julkaisi todella kaiken täällä Yhdysvalloissa. 

Dave Rudman  09:33

Joo, jossain määrin. Joo, koska haluan sen, tiedät, menin naimisiin, me molemmat tunnemme Marrian Mulligan MW Mollyn. Teimme molemmat tutkintomme International Wine Centerissä New Yorkissa, joka on koulumme.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  09:45

Meillä oli juuri kynäsi. En käyttänyt omaani, mutta minulla on myös se.

Dave Rudman  09:49

Se on hyvä. Voit pyytää vaihtoa. On lomake

Marshall Tilden III, DWS, CSW  09:53

olen hyvin tietoinen

Dave Rudman  09:55

Hän teki sopimuksen, jonka hänellä oli WSET:n kanssa päättymässä, ja he olivat tehneet yhteisen päätöksen 25 vuoden kuluttua tai jotain vastaavaa, että he aikovat antaa sen loppua, koska WSET-liiketoiminta Yhdysvalloissa oli kasvanut niin paljon. Ja se oli vain, se ei ollut todella mahdollista. En usko

Marshall Tilden III, DWS, CSW  10:19

Se meni vain sen ulkopuolelle

Dave Rudman  10:20

Joo, se oli todella vaikeaa

Marshall Tilden III, DWS, CSW  10:23

Hänen kunniakseen se oli valmis tapahtumaan, koska siitä tuli niin suosittu hänen keskuudessaan.

Dave Rudman  10:29

Ehdottomasti. Joten he tiesivät, että heidän oli tarpeensa, heidän täytyi luoda perusta, jotta he voisivat ottaa yrityksen hallintaansa täällä ensimmäistä kertaa. Joten he palkkasivat minut, aloitin, periaatteessa tammikuun 2018 tienoilla. Ja se sopimus päättyi elokuussa 2018. Joten todella lyhyessä ajassa meidän piti olla valmiita hallitsemaan omaa logistiikkaamme ja kaikkea asiakaspalvelua ja asioita, jotka olivat aina olleet. on hoitanut Mary. Joo. Ja IWC-tiimin piti tulla WSETille.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:06

Selvä.

Dave Rudman  11:07

Siinä me tulimme sisään. Ja sinä ja sinä tavallaan tulimme sisään, aivan kaiken tapahtuneen jälkeen?

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:14

Joo. Joo. Oli siis heinäkuu 2019. Suunnitelmamme käynnistyvät vuonna 2020. Ja kuten sanoit, saimme ensikäden joitakin noista kolhuista ja mustelmista matkan varrella. Ja minun on sanottava, että tiedäthän, että opiskelijamme voisivat kertoa suuren eron, jos alkuperäiset opiskelijamme näkisivät, mitä teemme nyt.

Dave Rudman  11:33

Se on valtava ero. Joo. Ja näemme, että näemme sen kaikkialla maailmassa. Pandemian aikana jouduimme ottamaan käyttöön erityisesti digitaalisen päästä päähän, jota käytämme edelleen ja joka on edelleen erittäin suosittu. Joo. Kaikkialla maailmassa, erityisesti täällä Yhdysvalloissa, mutta se on täysin erilainen kokemus, mikä on erittäin positiivisella tavalla.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:55

Varmaa on.

Dave Rudman  11:56

Erinomainen.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:56

Sepä hienoa. Kiitos tuosta taustasta. Koska Ei, en tiennyt, mutta monet en tienneet, että se on todella mielenkiintoista kuulla. Joten vain taustaksi itse WSETistä, eikö? Alkuperä ja miksi se aloitettiin ja kenelle se sopii, ehkä voit tehdä sen pohjatyötä.

Dave Rudman  12:11

Varma. Joten tiedättekö, trivia täällä kuulijoille, WSET perustettiin samaan huoneeseen, että Institute of the Masters of Wine ja Quartermaster Somalia perustettiin, niin että se huone on paikassa nimeltä Vintners Hall. Se on Lontoossa, tiedäthän, pohjimmiltaan, hyvin perustavanlaatuinen ja tämä on, tämä on minun amerikkalainen selitykseni, en luultavasti tee sille oikeutta, mutta heillä on nämä, se on hyvin samanlainen kuin Yhdysvalloissa, luulisimme kuten kauppajärjestö tai mikä tahansa, kuten lobbausryhmä tai jotain sellaista. Se on pohjimmiltaan puolueeton elin, joka tavallaan huolehtii alan kokonaisvaltaisista eduista, ja sitten ihmiset ostavat sen. Tiedätkö, se juontaa Englannissa kuin 1000 vuotta taaksepäin sellaisiin kiltatalouksiin, eikö niin? Varma. Joten, tiedäthän, on olemassa jotain, jota kutsutaan viininvalmistajayhtiöksi, ja se on tavallaan kuin kauppajärjestö, joka huolehtii viinikaupan eduista. Tiedätkö, ja kun mennään 1000 vuotta taaksepäin, Englannissa ei todellakaan ollut viinintuottajia, jotka olisivat puhuneet. Mutta siitä huolimatta Englanti vakiintui viiniyliopiston keskukseksi ja kaikki tärkeät asiat tulevat ja kaikki virtasi Lontoon läpi, viini, puristin, tiedäthän, karahvi, ja tiedätkö, sellaisia ​​asioita, kuten varhainen, varhainen viinikirjoitus on kaikki olemassa. Oikein. Joten WSET perustettiin vuonna 1969. Ja yleensä, kun puhun tästä, sanon olevani kuin viinialalla vuonna 1969. Ja ajattele, miltä viiniteollisuus näyttää sillä hetkellä, eikö niin. Olemme siis edelleen kuin viisi vuotta ennen Pariisin tuomiota, eikö niin, mikä on kuin USA:n avajaissisäänkäynti. Mutta jos ostat ja myyt viiniä tai harjoitat jollain tapaa viinikauppaa, sinun täytyy huomata, että sijoituksia tehdään yhä enemmän paikkoihin perinteisen viinialueen ulkopuolella. . Joten et vain tuo viiniä dramaattisesti useammista paikoista kuin olit viimeisen 100 vuoden aikana, vaan myös vientimarkkinasi kasvavat näissä paikoissa. Joten kuin viini oli tavallaan kuin Yhdysvalloissa, hyvin alkeellista, ja sitten yhtäkkiä, kuten se on, se alkaa todella laajentua

Marshall Tilden III, DWS, CSW  14:38

Reilun vuosikymmenen sisällä.

Dave Rudman  14:38

Joo, oikein. Aivan juuri niin. Ja niin he näkivät, että oli tarvetta kouluttaa ihmisiä, jotka aikoivat työskennellä Yhdistyneen kuningaskunnan viinikaupassa tulevassa viini- ja väkevien alkoholijuomien kaupassa. Ja pitääkseen sinut tietoisena, he ovat tavallaan kapteenin paikka maailmanlaajuisessa viinikaupassa, jonka he tarvitsivat saadakseen parhaansa, jotta heillä olisi maailman tietävimmät ihmiset työskentelemässä alalla. Sitä varten WSET perustettiin. Kyseessä on siis koulutus hyväntekeväisyysjärjestö. Ja tiedäthän, sen missio on karkeasti aina ollut tarjota merkkitöntä, puolueetonta, maailmanlaajuista, maailmanlaajuisesti relevanttia koulutusta viini- ja väkevien alkoholijuomien parissa työskenteleville. Alun perin se oli todella vain Iso-Britanniaa varten. Nyt se on maailmalle. Ja sinulla on WSET yli 80 maassa. Mutta tiedäthän, perusta on pysynyt samana kaikkialla, missä ihmiset oppivat viinistä tai väkevistä alkoholijuomista tai sakesta tai nyt oluesta WSET:n kanssa, kyse on puolueettomasta, brändättömästä, maailmanlaajuisesti tunnustetusta ja yleisesti relevantista materiaalista.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  15:50

En halua puuttua sakeen ja olueen, koska nuo esineet ovat isoja, suuria ja kasvavat osat siitä, mitä te teette. Mutta öh, niin, tiedäthän, vain yleisesti ottaen ajattelemme, kuka voi hyötyä, eikö niin? Kuten, kuka kuuluu tai kenen pitäisi käydä WSET:llä ja kursseilla, ja sitten meiltä aina kysytään, että mitä, minkä tason minun pitäisi suorittaa? Eikö? Joo, pitäisikö minun aloittaa yhdestä? Pitäisikö minun aloittaa kahdelta? Voinko tehdä kolme? Onko neljä hullua? Olenko sekaisin? Kuten? Ja vastaus tähän on kyllä.

Dave Rudman  16:18

Neljä on erittäin vakava asia. Todella vakava.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  16:22

Mutta mutta kuka siellä, kaikkien kuuntelijoidemme oikealla puolella, meillä on valtava joukko ihmisiä, jotka vain istuvat ympäriinsä nauttien viinistä ollakseen todella intensiivisiä ja tekevät tämän ja loppuvat tarinat. Eikö? Joten miten se sopii?

Dave Rudman  16:35

Katson, sanoisin sinulle, että jokainen, joka kuuntelee tätä juuri nyt, hyötyisi siitä, että ottaisi WSET-pätevyyskassin juuri nyt satunnainen henkilö Yhdysvaltain väestöstä? Jos et ole, jos et ole kiinnostunut viinistä, niin miksi vaivautua? Et todennäköisesti ole kiinnostunut oppimaan lisää. Mutta ihmiset, jotka kuuntelevat, ovat kiinnostuneita viinistä. Se johtuu joko siitä, että he työskentelevät viinikaupassa, tai siksi, että he ovat viiniharrastajia. Kyllä, he ovat viinin kuluttajia. Kiitämme muuten teitä kaikkia kuuntelemisesta. Kyllä, ja WSETillä oppimiseen liittyy monia asioita, jotka ovat mielestäni vaikuttaneet arvolupaukseen, josta uskomme sen nauttivan. Ja sen näemme ilmeisesti heijastuvan ihmisten määrän kasvuna ja siitä, mistä nämä ihmiset tulevat. Jotkut tärkeimmistä asioista WSET-opiskelussa verrattuna muualla opiskelemiseen on, että se todellakin on maailmanlaajuisesti tunnustettu tutkinto. Ja se voi olla tai ei, tiedäthän, että se voi olla tärkeämpää joillekin kuin toisille. Mutta se on jotenkin siistiä. Ja on tärkeätä ajatella, että varsinkin kun viiniala muuttuu jatkuvasti ja viiniä tulee yhä useammista paikoista, joista se ei tavallaan ole koskaan tullut, tai ei ainakaan kaupasta ostettavia. Toki Kiina, Intia, Iso-Britannia, joo, ja niin edelleen, ja niin edelleen. WSETillä opiskelu tarkoittaa sitä, että minne ikinä menetkin, on olemassa vertailukohta, johon kaikki ovat yhteydessä, ja jos puhut jonkun kanssa, joka on opiskellut WSET:ssä Hongkongissa ja jollekin, joka opiskeli WSETillä vuonna Etelä-Afrikka, puhutte kaikki hyvin samanlaista kieltä, olette oppineet saman materiaalin, sitä on opetettu johdonmukaisella tavalla. Joo. Ja se on siistiä. Uskon, että se tuo paljon lisäarvoa.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  18:40

Ja saamme sinulle tietää, taas pääsemme siihen maisteluista. Aiomme tehdä viininmaistajaisia, joten älkää ottako siihen, että niin tapahtui, mutta puhun siitä aina tunneillani yhteisestä kielestä ja sen kanssa käytetystä sanakirjasta, minkä vuoksi siellä on sallittuja ja kiellettyjä kuvaajia, eikä se ole olla hyvin tiukka sen suhteen, mitä voit sanoa, mutta tiedät sen, tiedät miltä Blackberry tuoksuu ja maistuu oikein ja olin tottunut esimerkkiin, jos joku sanoo hyvin, se haisee isoäitini kellarilta No, en minä tunnetko isoäitisi kellarin, kuten kuinka minun pitäisi analysoida sitä oikeutta niin mullistavaa vuoropuhelua kielestä, jota kaikki ymmärtävät maailmanlaajuisesti? Valtava niin tärkeä

Dave Rudman  19:15

Joo, me ja te tiedätte, olemme taas niin kuin sanoin, että viiniteollisuus muuttuu edelleen ja olemme me, kuten tiedät, julkaisimme pari vuotta sitten videon, jossa naurettiin, kuten kääntäisimme brittiläistä terminologiaa. sanastomme tulee amerikkalaiseksi, kuten, mikä on karviaista? puuroa tai mitä tahansa, eikö niin? Joten meillä, tiedätkö, meillä on vähän hauskaa sellaisena, että meillä on maailmanlaajuisesti, tiedätkö, globaalina organisaationa. Ja säilyttääkseen samanlaisen globaalin johdonmukaisuuden tunteen. Meidän on käveltävä raja meidän täytyy todellakin meidän kaikkien on puhuttava samaa kieltä, viinistä tai niin siitä tulee hyvin vaikeaa. Mutta mitä muuta voimme tehdä varmistaaksemme, että mikä tahansa yhteinen kieli onkin, se on kattava ja helposti saatavilla? Aivan, ihmiset? Koska paljon, tiedäthän, Amerikassa, ehkä 80 % siitä, mitä Yhdistyneen kuningaskunnan sanakirjassa on, on heti tunnistettavissa. Joo. Mutta jos menet muihin paikkoihin maailmassa, se laskee. Joo. Se on siis hyvä pointti. Joo. Joten meillä on, meillä on tutkijoita, ja meillä on hankkeita, jotka ovat käynnissä nyt loppuun asti joidenkin muutosten tekemiseksi. Sepä hienoa. Ja tarkastella joitakin tapoja, joilla voimme kehittää sitä

Marshall Tilden III, DWS, CSW  20:35

Eli kaiken osallisuus. Mahtava. Kuunnellaan siis meneillään olevaa oluttrendiä. Ja te olette kaikki ohi? Oikein. Tarkoitan, tämä on suuri sinulle.

Dave Rudman  20:45

Kyllä, se on todella suuri WSETille. Joten viimeinen uusi tuote, joka meillä oli, oli sake. Ja esittelimme saken, melko muutama vuosi sitten, ja itse asiassa julkaisimme juuri tason kaksi saken tänä vuonna. Joten meillä oli taso kolme ensin. Joo. Ja sitten taso yksi. Ja nyt taso kaksi. Ja sen takana on paljon menetelmää. Mutta meidän ei tarvitse puhua enää.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  21:11

Luulen, että voin tiivistää sen todella helposti ja voisit kertoa. Olen hullu. Eikö? Siis viinien suhteen, eikö niin? Kolme on seuraava taso kolme on erittäin vaikea kurssi. Eikö? Ja yksi on kuin, todella uusi, ja vain todella johdatus viiniin ja todella perustermeihin. Ja kaksi on sellaista. Missä se on sweetspotin välissä, missä olet vain hieman alle kolme, mutta korkeampi kuin yksi, on luultavasti paljon vaikeampaa määrittää, missä tuo keskitie on.

Dave Rudman  21:36

Se voi olla Joo, tarkoitan, odota, taso kolme ensin johtui siitä, että tiesimme tarvitsevamme ihmisiä, jotka voivat opettaa alempia tasoja? Joo, tiedäthän, koska ilman sitä se on Joo, joo, tulvia, varsinkin kapealla luokassa, kuten jalkapallo. Joten keksimme tason kolme luodaksemme kriteerit ja riman ihmisille, jotka pystyisivät opettamaan alempia tasoja, ja sitten tuli taso yksi. Ja sitten kun olet tavallaan saavuttanut kriittisen massan, ja ihmiset, jotka ovat tehneet tason 1, eivät siirry tasolle kolme, he tarvitsevat sen keskikohdan. Sinne rakensimme sillan. Se on siis hieno pätevyys. Joten käynnistimme sen. Mutta olut on jotain, mitä siellä oli 50 vuotta sitten, WSETissä oli olutta. Erillisiä tuoteluokkia ei siis ollut. Siellä oli vain yksi kappale ja se kattoi enimmäkseen viinejä, mutta se kattoi paljon väkeviä alkoholijuomia, peitti olutta, kattoi asioita, kuten sikarit, itse asiassa sikarit olivat osa WSET:tä, joka

Marshall Tilden III, DWS, CSW  22:37

Ja se on summa, eikö? Onko se myös peitettyjä sikareita?

Dave Rudman  22:41

Muistaakseni siitä on kulunut muutama vuosi, kun tein todistukseni oikeudessa. Mutta joo, tiedän, muistan, että jossain vaiheessa puhuttiin sikarista. Joo, mielestäni siellä ei ole lainaa minua. Joo. Joten oluesta oli puhuttu vuosia, tiedäthän, ihmiset, se oli suosittu kysymys, jonka saisimme, tiedätkö, saisimme kysymyksiä ihmisiltä. Entä oluen kaltainen, tämä olisi hyvä oluelle. Kuten, miksi ette ole kiinnostuneita tästä? Tiedätkö, se on niin suuri ala sinänsä. Se on jollain tapaa hyvin erillään viinien ja väkevien alkoholijuomien keskittymisestä. Ja joo, en tiedä, sen vain oli aika. Joo. Meidän oli aika miettiä, mitä muuta haluaisimme tehdä. Ja luulen, että meille tärkeimpiä näkökohtia oli todella kaksi. Onko meillä tai voimmeko hankkia asiantuntemusta tähän? Oikein. Varma. Ja uskon, että osoitimme, että vastaus siihen oli kyllä. Koska olemme olleet tekemisissä ja meillä on yksi 20:stä pätevimmästä ihmisestä, joka työskentelee kanssamme. Hänen nimensä on Mirella Amato, hän on yksi noin 20 isosta, mestari Cicerone's Yeah, maailmassa. Ja hän, hän tuli sisään ja työskenteli joidenkin muiden asiantuntijoiden ja tiimini ihmisten kanssa, joten Marilla on vanhempi liiketoiminnan kehityspäällikköni Beerologysta täällä Amerikassa, mutta työskentelemme Natalia Watsonin kanssa, joka on erittäin vaikutusvaltainen, erittäin suuri asia, että voimme työskennellä hänen kanssaan EMEA-alueella. Ja sitten myös Jane Lewis, joka tuli uransa jälkeen panimoiden pyörittämiseen ja panimon omistajaan, oli erittäin tunnettu ja hyvin tunnettu, joten työskentelemme uskomattomalla lahjakkuudella. Mutta kuten sanoin, se oli harkinta. Meillä ei ollut sitä lahjakkuutta. Ja meidän ei välttämättä ollut helppoa saada yhteyttä yhteen ihmiseen, koska olemme syvällä tuossa verkostossa. Meillä ei ollut verkkoa, joten meidän piti mennä ulos etsimään se. Teimme hienoa työtä. Teemme työtä joidenkin maailman parhaiden ihmisten kanssa sen eteen.

Samantha Sette  24:57

Löydä aina mitä rakastat, täydellinen valikoima ja sota niin monista mahtavista pulloista, joista valita halvimmalla hinnalla, on helppo löytää suosikki Cabernet tai uusi yksitynnyrillinen bourbon, jota voit kokeilla heidän ystävällisen oppaansa avulla. Ja jokaisen pullon mukana tulee itseluottamus siitä, että olet löytänyt juuri jotain hämmästyttävää. Alhaisimmat hinnat yli 30 vuoteen. Löydä mitä rakastat ja mitä rakastat vain Total Wine -sivustolta. Useimmilla alueilla on tarjolla enemmän noutoa ja toimitusta oven varrelta. . Juo vastuullisesti olla 21.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  25:26

Haluan puhua, kun pysymme trendeissä, koska jokin, mitä näemme vain viiniteollisuudessa, ja ihmettelen, mistä tiedät, että se vaikuttaa myös WSETiin, on alhaisempi alkoholipitoisuus ja alhaisempi ABV-viinit. Eikö? Onko siihen siis puututtu? Tiedätkö, että se on osa opetussuunnitelman lisäystä? Vai onko se vain jotain, jota katsomme

Dave Rudman  25:48

Se on 100 % osa tavallisia tuotearviointiprosessejamme. Meillä on siis kaikkia erilaisia ​​pätevyyksiämme kaikilla eri tasoilla, meillä on tuotearviointijaksoja, joissa olemme joko julkaisemassa uutta lisäystä ja päivitystä tai otamme vastaan ​​palautetta. ja mieti seuraavaa. Se on siis jatkuva iteratiivinen prosessi. Ja tiedäthän, meidän on jatkuvasti pohdittava, minkälaisten maailman alueiden pitää olla sisällä ja miksi meidän on oltava ulkona, ja se muuttuu, mutta monet muut asiat ja, tiedäthän, alhainen ja ei. , on todella tärkeä asia. Ja jos haluat jatkaa sanomista, että olet maailmanlaajuisesti tunnustettu ja yleisesti relevantti, sinun on pysyttävä ajan tasalla. Joo. Se edustaa siis tekijöitä. Ja uskon, että siitä on paljon opittavaa ja kuinka se eroaa ja miten se on sama.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  26:48

Ajatukseni tai tiedätkö mitä, mihin se menee, on kuinka kauan trendi pysyy. Ja jos se on täällä, onko se trendi? Vai onko se vain asia? Ja sitten vaikuttaako se viinien keskimääräiseen alkoholiin yleensä? Aivan, koska juuri nyt siitä 11-14 prosentista tulee keskimmäinen? Laajentuuko se 10:een? 14%:iin? Joo, tiedätkö,

Dave Rudman  27:06

Se on todella mielenkiintoista. Ja olisin kiinnostunut, ei, kunpa tietäisin juuri nyt, onko olemassa historiallinen ennakkotapaus noiden tasojen muuttamiseen, koska selvästi viimeisen 55 vuoden aikana maailman näyttämölle pääsevien viinien keskimääräinen ABV on noussut. aika huomattava määrä

Marshall Tilden III, DWS, CSW  27:25

Esimerkiksi, jotta kaikki tietäisivät, että WSET sanoo, että 11–14 %:a pidetään alkoholin keskitasona. Mutta jos näet melkein kaiken, mitä tahansa Kalifornian ulkopuolelta, valkoista tai punaista, niin, olet 14 tai vanhempi. Oikein. Ja tiedättekö, niin, tiedättekö, tämä trendi on mielenkiintoinen siinä mielessä, että joo, anteeksi, aion katkaista sen.

Dave Rudman  27:43

Ei, ei, ei ollenkaan. Sanoisin myös, että ajattele, tiedäthän, ilmastonmuutoksen kaltaiset asiat ovat vähentäneet dramaattisesti alhaisten ei-tahallisesti luonnollisten, eikö, niin kyllä, 50 vuotta sitten, saksa katsot opiskelet tutkintotodistustasi tai tasoa kolme, opiskelet kuten saksaa. viinilaki. Ja alat ymmärtää ja arvostaa, miksi jotkin asiat ovat paljon kuin luvun toteutus, kuten miksi se on sallittua? No, koska se on todellinen historiallinen, viinin tekeminen oli todellinen taistelu. Joo, joissain kylmissä ja kylmempien ilmasto-olosuhteissa olisi muuten ollut mahdotonta päästä sellaiselle sokeritasolle, että voit valmistaa alkoholia tai tehdä käymisen.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:26

Mikä se on, on sokerin lisääminen.

Dave Rudman  28:28

Eikö? Joo.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:29

Ja haluan selventää joitain asioita.

Dave Rudman  28:30

Ajattelin, että ei todellakaan ole enää mitään ongelmaa.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:36

En ole kuullut tuota sanaa pitkään aikaan.

Dave Rudman  28:38

Kukaan ei vain kamppaile saavuttaakseen edes perussokerin tasoa. Joo. Saksassa tai missä tahansa muuallakin. Niin. 

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:47

Joo. Joten tavallaan johdattelemme maisteluamme täällä, koska olen kiinnostunut kuulemaan, mitä mieltä olet tästä. Mutta sokeamaistajainen viininmaistaja on valtava osa erikoistasoa neljä. Ja joo, vähän tasoa kolme, eikö? Joo, vaatii paljon harjoittelua. Piti maistaa paljon viinejä. Tiedätkö, kun opiskelin, ja olen varma, että kaikilla on samanlainen tarina, ja tarvitset jonkun kaatamaan viinit sinulle. Joo. Oikein. Koska toiseksi näet pullopelit ohi. Ja niin minulla oli vaimoni ja tiedäthän, 10-11 yöllä, kun lapset ovat alhaalla. Joten onneksi täällä. Tarjolla on paljon viinejä maistettavaksi. Pidätkö kyljyksesi edelleen ennallaan sokeamaistelusi suhteen?

Dave Rudman  29:29

Rakastan maistelua. Joo. Ja kerron ihmisille, enkä tiedä onko tämä totta vai ei. Onko tämä tarina, jonka kanssa menen? Johtuuko siitä, että olin, minulla oli niin rajoitettu pääsy viiniin, koska olin köyhä. Joo. Tiedätkö, mitä opin viinistä barbackina. New Yorkissa. Yritin todella muistaa niin paljon kuin pystyin, kuvaukset, joita muut ihmiset käyttäisivät eri viinityyleille. Joo, niin, olen luultavasti se kirja, joka vaikutti minuun niinä alkuaikoina, oli Karen McNeilin Viiniraamattu. Ja hän tekee todella hienoa työtä kuten kaikki lajikkeet tai nimitys, joista hän puhuu. Hän sisältää paljon sellaista, joka on todella tyypillistä käsikirjoittajille. Eikö? Niin. Joten luulen, että aivoni toimivat nyt eri tavalla. Koska olen oppinut, tykkään kaivertaa profiileja päähäni maistelematta niitä koskaan. Ja kuten ehkä voin tarjota todisteeksi, eikö niin. Joten kuten, kun tein tutkintotodistustani, menin sisään ja tein kimaltamiseni, joka oli D kuusi, kuusi tuolloin, oikein. Ja pärjäsin todella hyvin, kuten huomasin kurssin jälkeen, että naulasin lain. Ja mikä siinä oli todella mielenkiintoista, minulle oli se, että olin yhden viinin ääressä ja ajattelin: Tältä se maistuu. Tiedän, miltä tämä maistuu. Eikö? Ja minä luulen, että tämä on Zach. Koska tiedän, miltä Zachin pitäisi maistua hänen saksalaiselta kuohuviiniltaan. Joo, en ole koskaan maistanut Xactia elämässäni, en ole kirjaimellisesti koskaan maistanut. Luulen, että tämä on luultavasti, jos tämä on Zach, tämä on ensimmäinen kerta, kun olen koskaan maistanut sitä. Oikein. Mutta olin hyvin varma siitä, että vaikka en ollut koskaan maistanut sitä ennen, vain siksi, että kuten olin, voin kuvailla, miltä tämä maistuu. Ja minä ja minä tiedämme, että se muistuttaa eniten Zachin tyypillistä makupalaa, ei mitään muuta. Ja minä kirjoitin sen, ja on ollut pari muuta, jonka naulasin sillä tavalla. Ja se ei ole, se ei johdu siitä, että olisin kuin poikkeuksellisen lahjakas maistaja. Mutta luulen sen johtuvan siitä, että minulla on viinipäässäni huomattavan hyvin kehittynyt tietokanta. Ja siksi olen hyvin, hyvin, kuten deduktiivinen ja looginen toisin kuin pidä, subjektiivinen. Ja siksi se on ollut minulle etu. Kyllä, sinun täytyy käydä tiedustelemassa. Mistä puhuen, odotimme tarpeeksi kauan.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  32:20

Selvä. Joten aiomme tehdä sokean, mutta halusin antaa Davelle pienen tauon tässä. Joten ajattelimme käydä läpi todellisen WSET-tyylisen maistelun. Ja meillä on Wine Enthusiast -lasejamme, joita haluaisin myös Daven kokeilla, koska en usko, että olet nähnyt näitä. Joten se on Sommology Somm ja tämä on meidän Ariamme. Tämä on taksilasi, mutta tälle viinille. Tämä on siis vuoden 2020 yhden viinitarhan Chard St Giacomo, he eivät tee mitään tästä, kuten 320 koteloa. En aio puhua alkoholista. Joten aion puhua kaikesta ja haluatko paperisi?

Dave Rudman  32:56

Toki, kiitos.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  32:58

Muuten minun täytyy syyttää sinua ja kutsua sitä oikein. Joten väri, etsimme intensiivisyyttä ja väriä sekä valkoviinejä. Tiedätkö, me teemme eräänlaisen tason kaksi, ehkä kolmella, ehkä plussalla tai miinuksella. arvella. Saatamme olla syvästi mielessä, että se tapahtuu, eikö niin? Joten missä olet kevyellä medialla?

Dave Rudman  33:21

Sanoisin, että se on keskitehoinen

Marshall Tilden III, DWS, CSW  33:23

Pigmentaation takia? Joo, oikein. Joten tarkastelemme tällä tasolla olevaa väriä nähdäksemme kuinka pitkälle pigmentti nousee reunaan asti ja jos se on melko vetistä, se on vaalea. Jos pigmentti menee lähelle reunaa, se on keskitasoa ja jos se on reunaan asti, se on syvä. Joo. Ja sitten tason kaksi väriä meillä on joko keltainen tai kulta. Nojaudun kultaan tässä.

Dave Rudman  33:44

Kyllä, valitsisin myös keskikultaisen. Joo.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  33:46

Joten uskon, että olemme keskitasolla. Rakastan, kun Dave ja olemme samaa mieltä monista asioista. Se on kaunista. Selvä, niin sitten kierretään

Dave Rudman  33:53

Me pyörittelemme

Marshall Tilden III, DWS, CSW  33:56

Intensiteetti? Miten sinulla on intensiteetti? Niin intensiteettiä minulle ja tälle ja aloitamme leuasta, jos voisit haistaa sen leuastasi. Ja jos voisit tuoksua hyvää tavaraa, eikö niin? Et voi vain haistaa jotain, sinun on kyettävä pitämään siitä irti jotain.

Dave Rudman  34:10

Joo, mielestäni se on äänekäs

Marshall Tilden III, DWS, CSW  34:13

Tunnen sen hajun myös, kun kaadin sen.

Dave Rudman  34:15

Missä määrin luulet niiden olevan nämä premium Wine Enthusiast -lasit?

Marshall Tilden III, DWS, CSW  34:19

Ei tämä kaikki ole viinistä kiinni. Anna teille vähän, se on hieman niin voimakas, joten nyt alamme haistaa aromeja ja menen aina ensin hedelmät. Ensimmäinen hedelmä, jonka haistamme, vaikka toisinaan ei, hedelmät eivät ole ensimmäinen asia.

Dave Rudman  34:36

Saan kultainen omena on erittäin vahva täällä ehdottomasti ne tarhan hedelmät Jep. Joten ja se on melko kehittynyt kultainen omena, niin melkein kuin paistettu kuin piirakkatäyte. Ne ovat tavallaan Apple Joo, joo, joka sopii todella mukavasti myös sitruunankukan kanssa. Joten jotain sitrushedelmien tuoksua luulen täällä Jep.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  34:57

Mikä Chardonnaylle erityisesti Napasta. Aivan, tämä on tyypillistä melko tyypillistä. Lämmin ilmasto, isot hedelmät, 2020. Niin, puhumme siis esivaaleista. Entä toissijaiset? Mitä me siellä teemme? Mausteet siis

Dave Rudman  35:10

Runsaasti tammen tuoksua

Marshall Tilden III, DWS, CSW  35:11

Paljon vaniljaa

Dave Rudman  35:13

Kyllä sinulla on vähän muskottipähkinää. Tilanne on kuin creme kuten creme au.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  35:22

Joten saimme osan tuosta kermaisesta voimaisesta keksistä tietää oikein. Varma. Sekoittele lehtiä hieman tässä. Kolmannen asteen siksi en saa paljon.

Dave Rudman  35:38

Mennään. Kippis.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  35:39

Terveisiä Joten opiskelijoideni ja toistaiseksi kaikilla WSET-tasoilla menemme SATAB:iin: makeus, alkoholi, tanniinit, alkoholin runko ja eri tasoilla, eikö niin? Joten käytän lyhennettä siemaillen kaikkea mahtavaa Brunelloa tai Bordeaux'ta tai Burgundiaa. Pidän pienestä lyhenteestä. Voit käyttää sitä. Kiitos. Niin makeutta.

Dave Rudman  36:10

Ei täällä.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:11

Ei täällä, eihän. Kuiva kuin luu. Happamuus.

Dave Rudman  36:15

Se on korkea.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:16

Se on korkea, eikö? Joo, se ei ole edes keskikokoinen. Joten happamuustemppu on minulle maku. Odota noin 10 sekuntia laske päätäsi ja kun tunnet kaiken sen syljen, tiedät tulevan alas ja kuivuvan, tiedät tulevan suustasi melkein kuolaana. Joo, solmio. 

Dave Rudman  36:29

No, kyllä, se on hetki, jolloin tiedän, että tulen todella pitämään siitä. Mukava, varsinkin New World Chardonnaylle. Tämä on hetki, jota olen odottanut. Joo, jätkä, käännämme sen oikealle, ei tuottanut pettymystä.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:40

Joo, hyvä.

Dave Rudman  36:41

Paljon happamuutta. Joo. Tanniini

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:43

Ei tanniinia valkoviinissä. Alkoholi.

Dave Rudman  36:48

Tuntuu korkealta alkoholilta. Joo. Joten viskositeetin ja tavallaan, tehon yhdistelmä. Joo.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:55

Kielen takaosa palaa, oikea. Se kielen takaosa palaa. Se on 14,5%. Okei, hyvä soitto. Ja runko B vartalolle.

Dave Rudman  37:01

Täyteläinen viini

Marshall Tilden III, DWS, CSW  37:03

Koko vartalo, oikein. Onko siinä korkea alkoholi, happamuus, pitoisuus? Joo, makuja. 

Dave Rudman  37:09

Suuri paino kitalaessa. Kermaisuus.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  37:11

C reaminess, joo. Tämän kermainen rakenne on dynamiittia. Eikö? Oi, hän menee takaisin toiselle siemaukselle. Tämä on Wine Express -viini. Olen siis erittäin onnellinen. Tämä nimi näyttää nauttivan siitä. Maku nenän kaltainen. Eikö? Mausteet tulevat esiin hieman yleisemmin.

Dave Rudman  37:26

Kyllä, ajattelen milloin tahansa, varsinkin kun sinulla on korkea intensiteetti ja happamuus. Maussa se yleensä tuo esiin enemmän sitrushedelmiä, joita saan paljon. Siis nenässä. Tämä tuoksuu paljon enemmän tammelta ja kaltaiselta, tavallaan uuniomenalta, mutta aivan varmasti erittäin napsahtanut lime saa esiin limetit, joita rakastan. Rakastan sitä paljon. Koska mielestäni on tärkeää tasapainottaa, kuten sitrushedelmät, kivihedelmät, erityisesti uuden maailman Chardonnayn kanssa.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  37:59

Täysin.

Dave Rudman  38:00

Joten kyllä, minusta se on tärkein ero. Muuten enimmäkseen vahvistaa paljon siitä, mitä sanoimme, mutta juuri silloin, kun sinulla on tämä happamuus, niin se temppuilee ja sanoo, että ah, joo, nyt se taitaa olla herkempi.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:15

Joo, täysin. Pituus? No, intensiteetti. Anteeksi. Maun intensiteetti.

Dave Rudman  38:19

Sen intensiivinen.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:20

Joo, lausuttu

Dave Rudman  38:21

Ehdottomasti. Joo.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:22

Ja pituus?

Dave Rudman  38:23

Pitkä, pitkä. Joo, oikein. Testaan ​​sitä edelleen ehdottomasti.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:27

Juuri kun puhumme

Dave Rudman  38:28

Sekä sitrushedelmiä että kiviä, aitoa vaniljaa. Jep.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:32

Joo. Taso kaksi siis. Nyt on tehtävä pieni arviointi. Oikein. Ja WSET, puhuimme BLICistä. Tasapainon pituus, ennen intensiteettiä, tunnistettavia ominaisuuksia, eikö niin? Molemmat silmämme, joten on hyvä, että se toimii, ja monimutkaisuus. Joten tasapaino, katsotaan, saako se rastin kaikista näistä. Nyt voimme päättää, mikä se on. Se saa valintamerkkini Joo. Tasapainoa, kun tasapainota aina sitä, mikä on tasapainossa sen kanssa, mitä juuri sanoit. Eikö? Happo tasapainottaa sitrushedelmien kanssa. Tiedäthän, korkealla alkoholilla. 

Dave Rudman  38:57

Paino, alkoholi, joo.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:59

Pituus. Me saimme sen. Sanoimme, että se on pitkä. Tunnistettavat ominaisuuksien intensiteetti, voimakas ja siinä se on

Dave Rudman  39:06

Nenässä ja kitalaessa. Joo. Se tuo paljon makua, sekä ensisijaisia ​​että toissijaisia ​​makuja. Kyllä, ne kaikki ovat hyvin yksilöllisiä. Kuten harmoninen

Marshall Tilden III, DWS, CSW  39:17

Ja monimutkaisuus.

Dave Rudman  39:21

Joo, valitsimme, valitsimme hyvän määrän tavaraa ensisijaisten ja toissijaisten aromien väliltä.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  39:27

Joo. Ja luulen, että kun sinulla on se, niin, kun saat ensisijaisen, toissijaisen ja korkea-asteen, tietysti, tiedät, pääset no brainer check -kuplaan, mutta luulen, että molemmissa on tarpeeksi. 

Dave Rudman  39:36

Ja me emme edes pitäneet pelistä koko matkan ajan. Soitetaanko oikein? Tämä on kuin nopea tilannekuva, eikö? Olisin voinut mennä vähän enemmän

Marshall Tilden III, DWS, CSW  39:43

100%, mutta sitten Rob suuttuu. Joten se saa kaikki neljä valintamerkkiä. Eli tasolla kaksi, totta. On huonoa, hyvää, ei huonoa hyväksyttävää, hyvää, erittäin hyvää, erinomaista.

Dave Rudman  40:00

Se on ehdottomasti erinomainen. Tiedätkö, meidän arviomme siitä asettaa sen ehdottomasti tähän kategoriaan.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:07

Ja olen samaa mieltä. Se on kuin yksi suosikki Chardonnaysistani juuri nyt, kun tuomme sen. Joten nyt poikkeamme WSET-tiimistä, kysymme viimeisen kysymykseni kaikista näistä viineistä, erityisesti Wine Expressistä, mitä maksaisit?

Dave Rudman  40:20

Tuntuu kuin 40 dollarin Chardonnay, ehkä 40, 40-60 taalaa

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:24

Vuodesta viinitila olla hieman pois, kuten 50-55. Mutta täällä Wine Expressissä 30 taalaa 30 taalaa.

Dave Rudman  40:31

Sellainen järjetön. Syö housut pois 30 dollarin Chardonaysta, jonka olen juonut elämässäni.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:38

Tiedättekö, se on se, mitä teemme, että olemme maistaneet monia hyviä ja erittäin hyviä viinejä. Mutta me haluamme niitä, jotka ovat erinomaisia. Joo. Joten istumme ja puhumme lisää

Dave Rudman  40:51

sS ngle -viinitarha Sonoma Coast. Sepä hienoa. Ei liian nuhjuinen kiva.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:57

Kiitos, että liityit joukkoomme Dave. Tämä on ollut loistava keskustelu kuten aina, nautin puhumisesta kanssasi, mutta jopa tällä alustalla, jossa annat kuulijoillemme niin paljon tietoa WSET:stä ja kaikesta mitä siellä on ja mitä on tulossa.

Dave Rudman  41:06

Joo, arvostan sitä. Ja kuten sanon ihmisille, olen kiitollinen kaikesta mitä teet ja kaikesta siitä, mitä jokainen täällä yksi harrastaja ja kaikki kuuntelijamme tekevät, mitä he tekevät WSETille ja viinikoulutukselle, alkoholille, koulutukselle ja sakelle ja tutustu olutta. Joo. Ja ihmiset voivat vierailla verkkosivuillamme osoitteessa wsetglobal.com. Jos haluat oppia lisää ja selvittää, missä he voivat suorittaa kurssin ja 

Marshall Tilden III, DWS, CSW  41:35

Joo, tietysti, saamme lisää tietoa kursseista täällä: Wine Enthusiast Academy, jossa työskentelee oluen parissa pian. pysy kuulolla. Dave, hurraa.

Dave Rudman  41:47

Kiitos paljon, arvostan sitä.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  41:53

Onko sinulla intohimo viinikoulutukseen? Jos näin on, tutustu Wine Enthusiast Academy -opistoon, jossa voit suorittaa online-tason 1 ja tason kaksi kursseja missä tahansa Yhdysvalloissa omaan tahtiisi. mene vain WineEnthusiastacademy.com rekisteröityä. Voit lähettää meille kommenttisi ja kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen podcast@wineenthusiast.net . Muista, että voit tilata tämän podcastin Applessa, Google Spotifyssa ja missä tahansa muualla, kun kuuntelet suosikkiohjelmiasi. Voit myös mennä osoitteeseen wine enthusiast.com backslash podcast, josta löydät lisää jaksoja ja transkriptioita. Olen Marshall Tilden, kiitos kuuntelusta.