Close
Logo

Meistä

Cubanfoodla - Tämä Suosittu Viini Arviot Ja Arvostelut, Ajatus Ainutlaatuisia Reseptejä, Tietoa Yhdistelmistä Uutisointi Ja Hyödyllisiä Oppaita.

Kulttuuri

Miksi viinikoulutuksen vähentäminen voisi pelastaa teollisuuden

Kolmannelle ja viimeiselle jaksolle kolmiosaisessa sarjassamme korostetaan useita 2023 Future 40 Tastemakers , Marie Cheslik käsittelee pakollista kysymystä: 'Kuinka saan viinin kaikkien saataville?'



Chicagossa asuvana sommelierina ja yrittäjänä Cheslik huomasi, että viini ei ollut kovin kuuma aihe Keskilännessä. Mutta se ei välttämättä johdu siitä, että ihmiset eivät olleet kiinnostuneita. Usein alan ammattislangista ja tukkoisista kulttuurikäsityksistä joutuneena heillä ei vain ollut turvallista ja informatiivista tilaa puhua siitä.

Saatat pitää myös: Oletko viinisnobi? 8 punaista lippua paikalla

Cheslik perusti vuonna 2020 Sellaisia ​​viinejä viinikoulutusalustana, joka tekee viinistä hauskempaa ja helpompaa. Hänen tehtävänsä on auttaa useampia ihmisiä luottamaan viiniin kääntämällä monimutkainen terminologia selkeäksi englanniksi ja luomalla tukeva yhteisö, jota hän hellästi kutsuu 'Slik Squadiksi'.



Cheslik on sittemmin laajentanut ulottuvuuttaan TikTok , jossa hänen suhteelliset sketsinsä auttavat yli 65 000 seuraajaa tuntemaan olonsa nähdyksi, mukavaksi ja kuulluksi – olennainen ainesosa osallistavamman alan luomisessa, hän huomauttaa.

Kuuntele, kun Cheslik jakaa teollisuuden matkansa; löytää oivaltavia yhtäläisyyksiä entisen sairaanhoitajan uransa ja viinialan välillä; ja jakaa näkemyksensä kattavammasta viinimaisemasta.

  Apple Podcast -logo
  Google Podcast -logo


Jakson transkriptio

Litteraatit luodaan käyttämällä puheentunnistusohjelmiston ja ihmisen transkriptioiden yhdistelmää, ja ne voivat sisältää virheitä. Tarkista vastaava ääni ennen lainaamista.

Kaiuttimet : Samantha Sette, Marie Cheslik, Jacy Topps

Jacy Topps 00:09

Hei ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Palvelet juomakulttuuria ja ihmisiä, jotka ajavat sitä. Olen Jacy Topps. Tämä on viimeinen jakso kolmiosaisessa sarjassamme, joka korostaa joitakin tämän vuoden ominaisuuksia. 40 makuntekijää Wine Enthusiast on aina pyrkinyt keskittämään yhteisöjä, jotka ovat perinteisesti jääneet viinikeskustelun ulkopuolelle. Aiemmin 40-vuotiaat alle 40-vuotiaat. Tulevaisuuden 40 koostuu keksijistä, mauntekijöiden puolestapuhujista, jotka tuovat heille viinialan tulevaisuuteen. Mikä johtaa minut vieraillemme tällä viikolla. Marie Cheslik. Marie on sertifioitu sommelier ja Slik Wines -yrityksen perustaja, jonka tehtävänä on tarjota lähestyttävää viinikoulutusta. Marie istuu alas digitaalisen web-tuottajamme Sam Setten kanssa. Kuuntele siis, kun Marie selittää, miksi hän on intohimoinen viinikoulutuksen helpottamiseksi, mitä hän pitää viinialalla turhauttavana, että yhden asian hän opettaisi, jos hänen täytyisi opettaa vain yksi asia viinistä ja kuinka hän tekee verkkokoulutusalustaan mukaansatempaava ja interaktiivinen. Kutsumus on unelmakokoelma Kalifornian viinejä, jotka tarjoavat erottuvan valikoiman lajikkeita, tyylejä ja luokkansa parhaita Appalachialaisia. Viininvalmistaja James MacPhail antaa jokaiselle viinille selkeän, ainutlaatuisen äänen. Hän tekee yhteistyötä tunnettujen perheviljelijöiden kanssa Chardonnayn, Pinot Noirin ja Cabernet Sauvignonin luomiseksi ja kerää samalla yli 7090 plussaa. Liity johonkin kutsumuksista, täysin muokattavissa olevista viinikerhoista, jotta pääset ensimmäistä kertaa uusiin julkaisuihin, erikoiskirjastojen vuosikertaan ja muihin. Neljällä jäsenyysvaihtoehdolla on klubi jokaiselle viinin ystävälle, saat kolme lähetystä vuodessa tai kokeile kuukausitilausta, joka toimittaa kolme pulloa kuukaudessa suoraan kotiovellesi. Saat lisätietoja ja pääsyn vierailemalla soittavan wine.comin backslash-harrastajan luona.

Samantha Sette 02:29

Hei kaikki ja tervetuloa Wine Enthusiast -podcastiin. Nimeni on Samantha Setter ja olen Wine Enthusiastin digitaalinen web-tuottaja, ja tänään minulla on ilo puhua Marie Cheslikin kanssa, joka on yksi tämän vuoden tulevasta 40 palkitusta. Joka vuosi Wine Enthusiast tunnustaa monipuolisen joukon mauntekijöitä, jotka tuovat juomaliiketoimintaa tulevaisuuteen. Heidän joukossaan on viininviljelijöitä, kouluttajia, panimosommeliereja ja kaikenlaisia ​​ammattilaisia, jotka löytävät ainutlaatuisia tapoja avata ovia ja rakentaa siltoja alalla. Marie on sertifioitu sommelier ja slik-viinien perustaja, hauska, helposti lähestyttävä, mutta informatiivinen viinikoulutusalusta. Marie, ennen kuin sukeltaamme esteettömän viinikoulutuksen maailmaan, haluatko kertoa hieman enemmän itsestäsi ja siitä, miten slik-viinit syntyivät?

Marie Cheslik 03:14

Varma. Ja osuit siihen. Se oli mahtavaa. Oikeastaan ​​vain hissivälini ei ole pohjimmiltaan, mutta kyllä, nimeni on Marie Cheslik. Uskon hauskaan, helposti lähestyttävään, jokapäiväiseen viinikoulutukseen ja aloitin slikviineihin, mikä on vain sukunimeni loppupää. Joten se S L I K alkoi COVIDin alussa elokuussa 2020. Olen todella päättänyt, minne haluan mennä viinimaailmassa. Työskentelin ravintoloissa ennen COVIDia. Työskentelin jopa sairaanhoitajana ennen ravintoloissa työskentelyä. Olen siis elänyt pari elämää ja päättänyt todella, että viini on minulle intohimoinen asia, mutta myös ihmiset ja ihmisten kouluttaminen sen takana. Joten slik-viinit oli minun tapani ja tehtäväni tutkia, kuinka saan viinin kaikkien saataville? Ja miltä se näyttää? Ja kun aloitimme tuolloin, se näytti enemmän virtuaalitapahtumista, koska se oli ilmeisesti alussa erittäin suosittu ja COVID. Ja se on todella vain muuttunut ajan myötä. Ja tiesin, että sen täytyi tapahtua, jotta slick kasvaisi. Mutta tehtävä pysyy samana. Hauskaa ja lähestyttävää viinikoulutusta kaikille. Ja tapa, jolla tämä alkoi muuttua Kyllä, virtuaalisia tapahtumia, kyllä, tapahtumia ihmisille. Mutta se alkoi muuttua enemmän online-liiketoiminnaksi, jossa aloin luoda sisältöä, ei vain slikille itselleni mainostaakseni tekemistäni ja taitojani, vaan myös muille ihmisille. Aloin saada tunnustuksia monilta erilaisilta viinimerkeiltä. Ja ihmiset alkoivat todella pitää tekemästäni sisällöstä. Ja sain pienen seuraajamäärän melko nopeasti. Minulla on lähes 90 000 seuraajaa kaikilla alustoillani, ja käytän heitä todella palautetauluna sanoakseni: Mitä pidät viinistä? Mikä viineissä on mielestäsi turhauttavaa? Mitä toivoisit viinimaailmassa, joten kutsun heitä hellästi, liukas ryhmäni, ihmiset, jotka seuraavat minua, seuraajani, joita yritän parhaani mukaan olla vuorovaikutuksessa kaikkien kanssani, jotka tavoittavat minua. Ja se on todella luonut tämän vahvan tuotemarkkinoiden rakenteen, joka sopii viinimarkkinoille. Joten olen luonut verkkoviinikurssin, joka sopii mielestäni uskomattoman hyvin slik-joukkueeseen ja heidän tarpeisiinsa. Ja työskentelen myös joidenkin kirjojen parissa, kuinka lukea viinietikettiä, eli jos minun pitäisi opettaa yksi asia viinistä, se luultavasti olisi se asia. Joten sen tehtävänä on tarjota kaikille helposti lähestyttävää viinikoulutusta.

Samantha Sette 05:36

Kiitos paljon tämän kaiken jakamisesta. Näyttää siltä, ​​että tehtäväsi laajenee niin moneen eri suuntaan. Ja haluaisin jopa ottaa askeleen taaksepäin hetkeksi, koska mainitsit, että sinulla on aiempaa kokemusta terveydenhuollosta. Ja mistä se piste tuli. Ja mikä todella inspiroi sinua ryhtymään viiniin?

Marie Cheslik 05:53

Kyllä, siellä on vitsi sairaanhoitajista, jotka tarvitsevat lasillisen viiniä päivän päätteeksi, tai kenelle tahansa terveydenhuollon tarjoajalle, etenkin COVID-tilanteen aikana. No, päädyin sairaanhoitajaksi, koska pidin todella ihmisistä. Ja pidin todella yhteydenpidosta ihmisten kanssa. Ja pidin todella siitä, että tunsin auttavani, eikö niin. Ja todella ilmeinen objektiivinen tapa auttaa jotakuta on auttaa pelastamaan hänen henkensä. Ja niin, kun olin nuorempi, se oli järkevintä. Ja sitten kun pääsin sairaanhoitajakouluun, työskentelin isäntänä ravintolassa täällä Chicagossa, josta olen edelleen kotipaikkani, ja rakastin sitä, aivan kuin olisin työskennellyt tällaisessa typerässä velibaarissa Chicagon keskustassa, ja ei todellakaan ollut mitään keinoa pitää siitä niin paljon kuin minä. Mutta muistan olevani 19. Ja meillä oli kuin välilehdet isännän takana ja että saimme kaataa olutta odottaville. Ja minä vain ajattelin, että se oli siistein asia. Ja minä ajattelin, että ravintolat ovat siistejä. Kuten, minä todella kaivan tätä, eikö niin. Ja kun aloin työskennellä sairaanhoitajana, ajattelin, että sairaanhoitajana oleminen on hienoa, eikö niin? Se tekee monet ihmiset tyytyväisiksi ja onnelliseksi. Mutta tiedän vain, että minulla on tämä toinen asia, johon minun on pyrittävä. Ja minun on tiedettävä enemmän ja katsottava, kuinka pitkälle voin viedä sen. Ja niin, viiniin pääseminen oli oikeastaan ​​vain tapani päästä ravintolaan. Se oli korkealuokkainen ravintola, halusin todella tehdä jotain Michelin-tähden, vain jotain ylempää. Ja minusta tuntui, että viini oli vain taito, jota monilla muilla ei ollut. Ja halusin saada jalan ylhäällä siinä. Joten terveydenhuollon viiniin pääsy oli todella pragmaattisempaa kuin mikään muu. Mutta se on muuttunut tällaiseksi hulluksi. Ja olen vain rakastanut sen jokaista askelta.

Samantha Sette 07:35

Ehdottomasti. Ja mikä on yllättänyt sinut tähän mennessä eniten tällä matkalla tästä siirtymävaiheesta?

Marie Cheslik 07:43

Minua yllätti eniten se, kuinka samanlaista työskentely sairaanhoitajana on kuin ravintolassa työskentely. Ja vaikka nyt teenkin, se on niin samanlainen taitokokonaisuus ottaa monimutkaisia ​​aiheita, olipa kyseessä diabetes tai sydämen vajaatoiminta, ja kääntää ne viinin maailmaan, näen niin monia yhtäläisyyksiä lähestyttävyydestä ja oudosta ammattikielestä ja siitä, että olen liian monimutkaista, eikö? Tai ehkä jopa pieni tabu, kuten kuolemasta puhuminen jollain tavalla, eikö niin? Kuten, näen paljon yhtäläisyyksiä viinimaailmassa. Ja vitsailisin myös, että minusta tuntuu, että saan vettä ihmisille molemmissa skenaarioissa, oli se sitten sairaalassa tai ravintolassa, se oli päätehtäväni 40%, vesilasien täyttäminen.

Samantha Sette 08:30

En ole koskaan ajatellut sitä sillä tavalla. Ja minäkin olen kotoisin hieman tieteellisestä terveydenhuollon taustasta, jos haluatte. Ja olet niin oikeassa, että niin monet ihmiset eivät tiedä viinistä. Ja se on vaikeaa, koska on helppo ymmärtää, ettei kommunikointi ole kovin helppoa. Ja siellä on se este, josta oletan, että yrität irtautua, yrittää pikemminkin ylittää sen.

Marie Cheslik 08:53

Joo, ehdottomasti.

Samantha Sette 08:55

Ja miksi siis viiniä eikä olutta, koska mainitsit, että aloitit kaatamalla lasisi.

Marie Cheslik 09:02

Minusta tuntui, että viinissä oli enemmän mahdollisuuksia, sillä viinin osuus ravintolamyynnistä on 30 %. Ja niin minusta tuntui, että voisin antaa enemmän, voisin olla arvokkaampi ravintolalle ymmärtämällä viiniä. Ja tietysti oluen maailmalla on yhtä monimutkainen historia kuin viinin maailmalla. Mutta oli vain jotain, joka todella herätti minut viinin maailmaan. Ja mielestäni myös viinissä on iso kysymysmerkki. Olen esimerkiksi Milwaukeesta Wisconsinista, joten olen juonut oluita aiemmin. Olen tehnyt sen, ymmärrän sen, mutta minusta tuntuu, että blue collar Americana -kulttuuri on jo omaksunut olutkulttuurin. Minusta tuntui, että tähän kysymykseen on jo olemassa vastauksia: no, on olemassa käsityöpanimoita, joita ihmiset rakastavat ja joita ihmiset rakastavat erityisesti Keskilännessä. Ja viinin kanssa. Tuntuu kuin en näe ketään puhuvan viinistä Keskilännessä, ja jos joku puhuu, voinko vannoa tämän? En vanno, mutta sinä Jotkut ihmiset vain, tiedätkö, todella kakkaa koko viinijutun, eikö niin? Ja olen halunnut pystyä ratkaisemaan sen. Ja minusta tuntuu, että tarkoitan, minusta tuntuu, että minulla on ja minusta tuntui tuolloin, että voisin ja siksi minun matkani liukas on yrittää selvittää, kuinka tehdä siitä helpommin lähestyttävä.

Samantha Sette 10:18

Ehdottomasti. Ja mitä luulet viinissä olevan se, joka tekee siitä käsittämättömän verrattuna olutta vastaan ​​ehkä margaritaan? Vai nyt näyttää siltä, ​​että purkitettuja cocktaileja on kaikkialla?

Marie Cheslik 10:27

Joo toki. Tarkoitan, siellä on pari eri asiaa, eikö niin. Ja luulen, että voit mennä moniin eri tavoin tämän keskustelun kanssa. Mutta päässäni tuntuu, että se on yhdistelmä, kaksi suurinta asiaa ovat terminologia. Ja aivan kuten termit, joita käytämme viinimaailmassa, ja vain kulttuurinen havainto, niin tavallaan, kuten viittasin aiemmin terveydenhuollon yhteydessä, kuten, voit kuvata diabetesta jollekulle todella hyvin tai todella huonosti. Ja miten teet sen, ratkaisee viime kädessä, kuinka yhteneväiset he noudattavat insuliinin käyttöä tai kuinka paljon he huolehtivat itsestään. Aivan kuin olisi erittäin voimakasta pystyä viestimään näistä monimutkaisista aiheista tehokkaasti lähestyttävällä tavalla. Ja luulen, että monet ihmiset yrittävät tehdä sitä. Ja uskon, että monet ihmiset kaipaavat jälkeä parissa asiassa. Ja olemme edelleen hieman liian ammattikieltä, käytämme edelleen sanoja, kuten tiedät, tanniini ja happamuus, jopa jalat, ja sen kaltaisia ​​asioita, joissa ihmiset ovat vain hämmentyneitä siitä. Nämä sanat ovat tärkeitä, kun opit lisää viinistä, mutta et voi aina käyttää sitä sanajoukkoa heti. Joten uskon, että vain käyttämämme termit voivat olla todella pelottavia ihmisille. Ja sitten tietysti kulttuuriset käsitykset. Teen tiktokeja koko päivän nyt. Ja näen trendejä viinin sisällössä. Ja minä näen aina suosituimmat viinivideot ovat niitä, joissa ihmiset pilkkaavat viinisnobeja, eikö niin? Kuten ne aina räjähtävät, olipa kyseessä jonkunlainen sketsi, kuten väärennösmaistajaviini, tai vaikkapa, tiedätkö, olet viininmaistajassa. Ja tämä tapahtuu, eikö? Kuten ihmiset suhtautuvat siihen niin paljon. Ja se on ilmeisesti niin tuskallinen kohta ihmisille. Viini on aina liitetty hienostuneisuuteen ja hienostuneisuuteen. Ja ihmiset eivät halua näyttää tyhmiltä, ​​eihän? Ja ihmiset pitävät siitä, että heillä on paine saada se oikein, lainata, lainata, kun he maistelevat tai puhuvat viinistä, ja siksi tunnet itsesi luontaisesti lähestymättömäksi, kun et halua tehdä noita virheitä. Nämä ovat siis kaksi suurinta asiaa, jotka näen, jos olet viinin lähestyttävyydestä.

Samantha Sette 12:32

Tuo on niin totta. Muistan, että kun ensimmäisen kerran maistelin viiniä, olin niin peloissani, koska minusta tuntui, että minua testattiin. Ihan kuin se olisi tietokilpailu. Ja minun piti saada oikea sana ja jotain, kuten rusketus ja kaltainen, en edes tiedä mitä kuin tarkoittaa. Ja minusta tuntuu oudolta sanoa se tässä podcastissa juuri nyt. Mutta se on siinä, siinä on niin paljon vivahteita. Ja siis arvelen mitä neuvoja antaisit jollekulle, jos hän olisi sellaisessa tilanteessa? Missä he eivät osaa kuvailla viiniä tai he tunsivat painetta? Tai miten siitä paineesta pääsee eroon? Miten sitä voi lievittää?

Marie Cheslik 13:06

Oikein. Minulle? Minusta tuntuu, että miksi aloitin slikin, tunsin, että koulutus oli vastaus tähän kysymykseen. Se on kuin koulutus ja hyvä yhteisö, eikö niin. Ja kun sanon molemmilla asioilla, kuten koulutuksella, sinun täytyy tietää perusasiat, eikö niin? Ja vertaan sen kielen opiskeluun kuten sinä voit, jos olet tällainen henkilö, joka voi käydä ranskan kurssilla, käydä espanjan kurssilla ja oppia ranskaa tai espanjaa istumalla luokkahuoneessa, niin mahtavaa, lisää voimaa sinulle, sinun pitäisi tehdä se. Ja voit tehdä sen viinin kanssa. Ja siellä on paljon mahtavia ilmaisia ​​resursseja. Mutta useimmat ihmiset hyötyisivät todennäköisesti enemmän muuttamalla Ranskaan tai muuttamalla Meksikoon oppimaan uutta kieltä ja uppoutumaan siihen täysin. Se on pelottavampi vaihtoehto. Ihmiset eivät tee sitä vaihtoehtoa. Mutta jos todella haluat tehdä sen niin, se olisi paras tapa tehdä se, on vain uppoutua kokonaan itseesi. Ja huomaan tietysti, että jos sinulla ei ole mahdollisuutta muuttaa heti Napaan tai burgundiin, tiedäthän, että etsit vain ryhmän ihmisiä, joissa tunnet olosi hyväksi ja jotka puhuvat sinun kieltäsi ja olet todella samanlainen ja onko se henkilökohtaisesti viinikaupassa, se on vain kadulla, eikö? Kuten tiedän monia ihmisiä, jotka osallistuvat maistajaisiin viinikaupoissa, ja se saa heidät tuntemaan olonsa mukavammaksi ja ajattelemaan, että se on aivan kadun varrella. Menen sinne töiden jälkeen. Ja tiedätkö, pidän todella siitä, kuka siellä työskentelee tai mitä tahansa, eikö niin? Slik on ratkaisuni online-vastaukseen, jossa niin suuri osa toimistamme on verkossa, mutta jos meillä on verkkoyhteisö, joka saa ihmiset tuntemaan olonsa tervetulleeksi ja tuntemaan olonsa hyväksi, ja luon sisältöä, joka on helposti lähestyttävää ja joka on vähän tyhmää. mahdollistaa rehelliset keskustelut aiheesta, en tiedä mitä tanniinit ovat, ja olla kuin, se on hyvä. Hyvä juttu. Tervetuloa. Tiedätkö, tule sisään. Joten hyvän ryhmän löytäminen ja siihen ihmisryhmään uppoaminen, josta pidän, on paras tapa tehdä se.

Samantha Sette 15:00

Ehdottomasti. Mitä tulee sellaisiin yhteisöihin, millaisia ​​ihmisiä löydät? etsivät tätä tietoa ja etsivät tätä koulutusta?

Marie Cheslik 15:09

Joo. Siis tarkoitan, että asun Chicagossa, eikö niin? Olen todella keskilänsi, tuon sen esille sivullani silloin tällöin. Joten uskon, että ihmiset tekevät tämän hyvin luonnollisen asian, kun he vetoavat ihmisiin, joilla on samanlaisia ​​yhteisiä kokemuksia, tai joku, joka jopa näyttää heiltä. Tämä on vain ihmisen psykologiaa. Joten luulen, että saan paljon keskilänsiläisiä, ja saan paljon naisia, jotka tulevat sivulleni, kun on niin virkistävää nähdä jonkun kaltaiseni puhuvan viinistä tavalla, joka on niin kevytmielinen ja hauska. Joten se on tavallaan suurin ihmisjoukko, jonka saan liukasjoukkueessa. Ja sitten olen myös Saksan viinilähettiläs. Joten saan myös paljon kansainvälisiä slik-ryhmän jäseniä, mikä on ollut todella mielenkiintoista, koska yritän kehystää paljon keskustelujani ja sisältöäni American Wine Experiencesta, mikä minusta tuntuu pienenä dippinä, tämä voisi olla koko muu podcast, toisin kuin European Wine Experience, jossa se on kuin se seinä ja se muuri on edelleen olemassa. Mutta tiedäthän, ainakin jos olet Saksassa, voisit mennä kaikkiin kastikkeisiin järjen rajoissa ja olla kuin, oi, joo, täällä tehdään viiniä, kuin voisit mennä, tiedätkö, moselille ja olla kuin Voi, joo, kuin näkisin viinitarhan, ymmärrän sen. Mutta Chicagolle se on kuin, minne mennä, eivätkä ihmiset edes tiedä, että teemme hienoa viiniä Michiganissa. Ihmiset eivät tiedä sitä vielä. Eikö? Tai ihmisistä tuntuu siltä. Se ei ole, lainaus lainaamatta, oikea paikka tehdä viiniä. Mutta meillä on niin paljon opittavaa Amerikan puolella. Joten on ollut mielenkiintoista nähdä, millaiset ihmiset seuraavat slikiä. Mutta se on ollut laaja valikoima. Se on ollut upeaa.

Samantha Sette 16:39

Joo. Ja huomasin tämän eron nousevan kokemisen ja oppimisen välillä. Ja on, että en halua kutsua sitä seinäksi tai siirtymäksi, mutta se on melkein harmaa alue näiden kahden välillä, jossa voit tavallaan saada molemmat ja online-virtuaalialustalla, miten simuloit sitä kokemusta? Miten pääset tälle oppimisen tasolle,

Marie Cheslik 16:59

johdonmukaisuus, tarkoitan, minä ja johdonmukaisuus, ja todella tavoittaessani ihmisiä, jotka tavoittavat minut, kuten yritän vastata jokaiseen saamaani viestiin, yritin todella tehdä jotain, joka on interaktiivista ja saa ihmiset tuntemaan nähty, mutta tämä tietysti vie aikaa. Ja en aina ymmärrä sitä oikein. Tiedätkö, joskus teen osan sisällöstä ja se kaatuu, menen hyvin, kuten miksi niin tapahtui? Mitä se oli siinä, mitä minun pitää muuttaa ja saada ihmiset tuntemaan, he haluavat olla tekemisissä sen kanssa enemmän XYZ-juttuja. Joten se on, tiedäthän, se on, en ole koskaan aiemmin pyörittänyt yritystä. Joten opettelen näitä asioita edetessäni. Ja olen lukenut paljon samanlaisia ​​markkinointikirjoja, koska suuri osa siitä, mitä teen, on markkinointia ja suuri osa markkinoinnista on viestintää. Joten monet näistä oppitunneista, joista markkinoijat opettavat, kuten: Okei, olet liiketoiminnassa, haluat ihmisten tietävän siitä. Se on markkinointia, eikö? Se on mainontaa. Joten käytän tavallaan omaa henkilökohtaista kokemustani asioissa, joita olen oppinut yrityskirjoista ja markkinointikirjoista. Ja siellä on tämä yksi kirja, Anne Hadley on todella kuuluisa, markkinointiasiantuntija ja kirjailija. Ja hänellä on tämä loistava lainaus, jota ajattelen, mikä on hyvä markkinointi, joka saa yrityksen näyttämään älykkäältä. Ja hyvä markkinointi saa asiakkaan tuntemaan itsensä älykkääksi. Älä siis tee asioita, koska sinusta tuntuu, että se on hyvä idea. Se on ehkä hyödyllinen työkalu aloittaaksesi vain nähdäksesi, mikä toimii. Mutta itse asiassa perimmäinen tavoite on kuin palvella tätä henkilöä ja auttaa muita ihmisiä, jotka auttavat slik-ryhmää näkymään, ja auttaa ihmisiä tuntemaan olonsa mukavaksi. Se on siis perimmäinen tavoitteeni, mitä yritän tehdä saadakseen ihmiset tuntemaan, että heitä kuullaan.

Samantha Sette 18:36

Se kuulostaa todella täyttävältä. Ja rakastan sitä, kuinka puhuit markkinoinnista, koska et vain markkinoi slik-ryhmää ja slik-viinejä, vaan myös viinejä yleensä. Koska se näyttää siltä saavuttamattomalta, jos se on sana. Viinialalla se saa ihmiset hieman epäröimään. Mutta huomaatko kokemuksesi perusteella, että maallikolla, joka ei tiedä paljon viinistä, hän itse asiassa innostuu näistä asioista, kun heillä on sananmukaisuus ja kieli puhua siitä.

Marie Cheslik 19:08

Joo, minä rakastan, rakastan sitä. Se on yksi suosikkiasioistani, kun joku kommentoi tai lähettää minulle viestin ja sanoo: en juo viiniä tai en pidä viinistä tai luulen, että en pidä viinistä. Mutta tykkään katsella sisältöäsi. Ja se on kuin, no, se on voimakasta. Kuten en tiedä kuinka monta ihmistä voit muuntaa tällä tavalla tehdäksesi sen. Minusta se on uskomattoman voimakas asia. Ja en todellakaan uskonut, että pystyisin siihen vain olemalla oma itseni. Mutta siinä se oikeastaan ​​on kaikki. Ja se on ollut uskomattoman palkitsevaa, kuten sanoit.

Samantha Sette 19:13

Ja näille ihmisille. Mitä ajattelet, kun he aloittavat viinimatkansa ja näet heidän kasvavan, edistät sitä kasvua heissä. Mikä näyttää olevan tyydyttävin osa siinä?

Marie Cheslik 19:51

Tarkoitan lyhyesti sanottuna, että pidän ihmisistä. Pidän ihmisten auttamisesta. Se tuo minulle iloa. Se on minun itsekästä. Vain sinun kasvusi katseleminen saa minut tekemään sen ja saa minut tuntemaan oloni täytetyksi. Minulla on esimerkiksi ollut luultavasti 12 ihmistä slik-ryhmästä, jotka jahtaavat viiniä ja pitävät minut ajan tasalla viinimatkastaan ​​ammattilaisena, koska he ovat katsoneet juttujani. Sain juuri tällä viikolla puhelun tälle kaverille, joka työskentelee myyntityössä ja Los Angelesissa, ja hän sanoi, että haluan ryhtyä viinin pariin. Ja minusta se on mahtavaa. Puhutaanpa sinusta, missä olet hyvä ja kuinka pääset perille. Ja hän vain kertoi minulle, että hän haki myyntityötä viinialalla, tiedätkö sinä samalla viikolla, saman päivän tapahtumissa. Joten se on vain ollut, tulokset ovat konkreettisia, ja se on hullua. Enkä koskaan uskonut, että pystyisin siihen viinin kautta. Tarkoitan, että on ilahduttavaa tehdä niin terveydenhuollossa, varmasti nähdä kovan työsi tulokset ja varmistaa, että potilaasi on turvassa ja pääsee kotiin. Se on palkitsevaa. Ja minun vastineeni liukas on katsoa, ​​miten ihmiset pääsevät viiniin ja heidän elämänsä rikastui sen kautta. Se pitää minut liikkeellä.

Samantha Sette 21:02

Ja huomaatko, että se on yleinen malli, että ihmiset eivät vain opettele viiniä, vaan myös pyrkivät siihen urallaan ja työelämässä?

Marie Cheslik 21:11

Tiedätkö, sanoisin, että se on luultavasti harvinainen skenaario, luulen, että useimmat ihmiset vain nauttivat siitä. Ihmiset, jotka ovat käyneet kurssillani, vetäisin heidät sen jälkeen, kun he ovat käyneet sen, sanoisin, että luultavasti vain 20% ihmisistä pyrkii ammattimaisempaan uraan sen takia. Mutta minulla ei ole myöskään muuta vertailukohtaa sille. Se on paljon. Tai jos se on vähän, tiedätkö, minulla ei ole mitään taustatietoa esim. siitä, mitä WSET tekee seuraavan kurssin muuntamiseksi ja sellaisista asioista, eikö niin. Mutta luulen, että olen vain minun asiani ja raivaan tämän polun itselleni. Mielestäni se on voimakas asia. Mielestäni ihmisten pitäisi tehdä mitä haluavat tuulen tiedolla. Mutta uskon kyllä, että hyvä osa heistä päätyy ammattimaisemmaksi kuin harrastajareitille ja vain elämän rikastusreitille.

Samantha Sette 21:57

Ehdottomasti. Ei. Ja mielestäni se on osoitus siitä, että opimme aina, eikö niin? Eikö se tee meidät hauskoiksi ja jännittäviksi, ja haluamme vain nauttia enemmän maailmasta. Ja Wine on loistava paikka tehdä se. Koska juuri tämä asia on niin monille ihmisille vain juotavaa, punaista tai valkoista. Ja sitten alat irrottaa kerroksia, ja siinä on vain niin paljon enemmän vivahteita. Ja on olemassa maailma ja sinun kaltaisiasi ihmisiä, jotka ovat niin innostuneita puhumaan siitä.

Marie Cheslik 22:23

Ehdottomasti. Se on ollut hämmästyttävää. Todella. Se on ollut mahtavaa.

Samantha Sette 22:28

Kyllä, ja mielestäni tämä on loistava paikka siirtyä, koska haluan puhua TikTokista. Haluaisin kuulla vain tähänastisista kokemuksistasi, luulisin alusta alkaen, milloin aloitit alustasi ja läsnäoloasi?

22:43

TikTok-keskustelu, tarkoitan, se on ollut typerää, se on niin hullua, minä vain rakastan sen jokaista sekuntia, koska se on niin absurdia, kuten erityisesti TikTokissa, se on tavallaan sitä enemmän, mitä hullumpi olet, todennäköisemmin sinut huomataan. Joten mielestäni sen avulla ihmiset voivat todella ilmaista itseään tavoilla, joita et mielestäni voi tehdä muilla alustoilla. Joten aloitin TikTokin tammikuussa 2022. Joten viime vuoden tammikuussa ja tammikuun tavoitteessani sanoin, että aion julkaista TikTokin päivässä tammikuussa ja katsoa mitä tapahtuu. Ja niin minä tein, ja ensimmäinen parini sukkasi, koska sen, tiedäthän, täytyy tapahtua sinun sukkasi ennen kuin tulet hyväksi jossain. Mutta kuun loppuun mennessä minulla oli 10 000 seuraajaa, sanoin, se on hullua. Olen tehnyt tätä kuukauden ja Instagramissa, jossa olen tehnyt tätä nyt puolitoista vuotta. Minulla on kolme kertaa enemmän seuraajia kuin minulla. Ja se on kuin, okei, se on mielenkiintoista. Jatketaan siis sen tekemistä. Ja sitten jatkoin sitä. Ja sitten löydät sellaisia ​​trendejä ja markkinarakoja, jotka toimivat. Tein tällaisia ​​koomisia, stand up vähän viininmaistajaisia ​​arvosteluja, joista ihmiset todella pitivät. Ja se sai minut maaliskuuhun mennessä pitämään 23 000 seuraajasta, ja olin kuin, vau, okei, en tiedä mitä tämä on. Mutta minusta tuntuu, että minun täytyy jatkaa tämän lisäämistä ohjelmistooni ja vain jatkaa sitä ja katsoa mitä tapahtuu. Ja nyt, tiedäthän, nyt olen kuin 65 tai jotain sellaista. Ja sen kanssa on ja on tietysti hyviä ja huonoja päiviä. Ja joskus saan miljoona katselukertaa videolle. Ja joskus saan videolle 200 katselukertaa ilman mitään syytä. Mutta se johtuu vain siitä, että opin edelleen, eikö niin. Olen tehnyt tätä vasta puolitoista vuotta. Joten minusta tuntuu, että minulla on vielä paljon vyön alla. Mutta se on ollut todella hauskaa. Ja suurin osa asiakkaista tulee sosiaalisessa mediassa. Suurin osa viinikurssin myynnistä tulee sosiaalisessa mediassa. Joten se on uskomattoman tehokas työkalu, johon en välitä käyttää paljon aikaa, koska se on käytännössä mainosbudjettini, johon en kuluta rahaa. Se on ilmainen. Ainoa mikä maksaa on minun työni. Minulle se on sen arvoista ja sitten yrittää tutkia muita alustoja, kuten YouTubea. Joten se on ollut matka, mutta se on ollut todella hienoa.

Samantha Sette 25:07

Tässä on myös jotain niin voimakasta, koska etenkin TikTokin kaltaisen median kanssa, eikö niin? Jos sisältöä ei aina etsitä, se laskeutuu syliisi. Ja uskon, että nopea kasvusi osoittaa, tai ainakin minulle, että tämä on sisältöä, jota ihmiset haluavat, mutta eivät todellakaan tiedä, miten löytää. Ja se kasvaa, koska se on tärkeää ja mielenkiintoista, ja ihmiset pitävät siitä. Ja näyttää siltä, ​​että tässä on ehkä epäröintiä, josta olemme puhuneet viinin oppimista kohtaan, tai vain hyödyntämätön uteliaisuus, jonka avulla autat ihmisiä oppimaan itsestään ja ymmärtämään, hei, vaikka en pidä tästä, tämä on hienoa oppia siitä, vaikka en haluaisikaan juoda sitä.

Marie Cheslik 25:51

Joo, ehdottomasti. Minusta tuntuu erityisesti TikTokilta, tarkoitan, että voisin taas käydä keskustelun sosiaalisesta mediasta. Mutta mielestäni TikTok on erityisen mielenkiintoinen, koska saat viinisisältöä, vaikka et kuluttaisi muuta viinisisältöä. Joten kuten, joskus saat vain satunnaisen videon siitä, mitä he ajattelevat sinun haluavan. Ja tämä tarkoittaa vain sitä, että ulottuvuutesi menee paljon pidemmälle, kuten kyllä, voit opettaa viinistä ja se voi houkutella tietynlaisia ​​ihmisiä. Mutta jos voit lisätä viiniä toisella taitosarjalla, joka sinulla on, olipa se sitten esimerkiksi, kuvitus, huumori tai mikä tahansa muu vastaava työkalu, jossa olet hyvä, minusta tuntuu, että se vain laajentaa sinua entisestään, koska kuten käytä paljon huumoria sisällössäni. Joten on kuin minulla ei ole vain viiniasiakaskuntaa, vaan minusta tulee myös ihmisiä, jotka katsovat komediasivuja, mikä on paljon suuremmat markkinat, paljon isompi joukko tikkuja, tiedätkö, spektri. Joten käytä kaikkea mitä sinulla on, mikä on myös tavallaan kuuluisa sananlasku, liiketoiminnassa, aivan kuten käytä sitä, mitä sinulla on, missä olet hyvä, jatka vain sen tekemistä. Ja mistä tahansa ihmiset pitävätkin, älä lopeta sen tekemistä, älä, jos sinulla on video, joka leviää viruksen leviämiseen, vaan toista sitä, kunnes ihmiset vihaavat sinua sen takia, kunnes olette vain ihmiset ovat täysin kyllästyneitä siihen. Oikein. Joten se on opettanut minulle paljon paitsi johdonmukaisuudesta, myös liiketoiminnasta yleensä, se on ollut todella hienoa.

Samantha Sette 27:17

Yksi suosikkiasioistani, jonka kuulen oppiessani tuntemaan sinut, ja tarinasi on, että kun autat muita ihmisiä oppimaan, opit myös matkan varrella. Ja sinä omistat sen niin paljon. Ja mikä on se asia, joka mielestäsi sinun on vielä opittava? Olipa kyse viinistä tai ihmisten opettamisesta viinistä tai jopa TikTokista, jos haluat? No, tick tockista on paljon opittavaa, luulen, että me kaikki kamppailemme sillä rintamalla.

Marie Cheslik 27:39

Tarkoitan, rehellisesti, sillä, tiedäthän, viiniin liittyvän, tarkoitan, että minulle suurimmat kamppailuni ovat viiniä ympäröivä liiketoiminta. Kuten tiedän, olen hyvä näissä taidoissa. Kuten, minusta tuntuu, että olen melko tehokas kommunikaattori, tiedäthän, ehkä tämä ei ole kuin sadun loppu. Mutta tämä on kuin sanonnan todellinen loppu, okei, teen mitä teen, ja rakastan sitä. Ja brändit maksavat minulle XYZ-jutun tekemisestä. Ja se on mahtavaa. Ja se on hämmästyttävää. Ja sen avulla voin levittää hyvää sanaa liukkaasta, levittää hyvää sanaa viinistä ja jatkaa sitä, mitä teen. Mutta kuten tiedät, tuskin pystyn, en käynyt kauppakorkeakoulua, vaan opettelen jongleeraamaan ollakseni joka ikinen hattu yrityksessä. Ja se on vaikeaa, tiedätkö, ja yrittää selvittää, kuinka paljon aikaa varaan laskutukseen? Kuinka paljon osoitan markkinointiin verrattuna tuotteeni vs. tuleviin tuotteisiin? Verrattuna siihen, kuinka hallitsen tiimiä, se oli aivan kuin, se on kokonainen taitosarja, jossa se on, en opi tätä. Minä en tiedä. Minusta tuntuu, että yritän vain selvittää sen matkan varrella. Mutta mitä tulee tuotteeseen, niin pitkälle, mitä tulee itse viiniin, se on niin jättiläinen maailma, enkä aio tietää kaikkea. Luulen, että olen melko tehokas generalisti, opetan ihmisille viiniä ja olen siitä melko ylpeä. Olen hieman tarkempi saksalaisen viinin suhteen vain siksi, että olen Saksan viinilähettiläs, aivan kuten terveydenhuolto, eikö niin? Voit oppia perhelääkäriksi, mikä on kuin paljon eri asioita, eikö? Enimmäkseen lastentautien, tai voit olla nefrologi, eikö? Voit erikoistua vain munuaisiin koko elämäsi ajan. Ja se tulee aina muuttumaan, eikö niin? Ja siksi vertaan viiniä siihen, missä se on, voisin oppia Saksasta, luultavasti ikuisesti, tiedäthän, voisin luultavasti vain hioa yhteen paikkaan ja olla erikoistunut pitkään, mutta olen iloinen, että olen enemmän generalisti, koska minusta tuntuu, että se sallii suuremman joukon ihmisiä innostua. Ja sitten vain luodaan sisältöä, joka on tehokasta, mielenkiintoista ja kiinnittää huomion. Joten minusta tuntuu, että kyse on monista asioista, mutta sanoisin lähinnä bisnespuolta ja sitten sen ympärillä olevaa sisällöntuotantoa, koska se auttaa bisnespuolta.

Samantha Sette 29:54

Ehdottomasti. On niin paljon opittavaa. Rakastan sitä, mitä sanoit ollessasi generalisti, koska tarvitsemme sinua. Ikään kuin se auttaisi sinua esittämään asiat selkeämmällä kielellä, koska aivan kuten terveydenhuollossa et mene nefrologille, jos en tiedä, minä tyhjennän. Sinulla on flunssa. Juot liikaa viiniä.

Marie Cheslik 30:16

Joo, täysin, täysin.

Samantha Sette 30:18

Joten arvaan, mitä seuraavaksi tapahtuu slik-viineille, onko sinulla jotain tulossa tai ideoita, joita olet valmis jakamaan tällä alustalla?

Marie Cheslik 30:27

Joo, 100%, työskentelen kirjan parissa, jonka nimi on kuinka lukea viinietiketti. Ja tämä kirjasarja syntyi, kun tein online-viinikurssiani, joka kannattaa myös käydä katsomassa, sen hinta on 189 dollaria. Se on neljä tuntia pitkä. Tein sen liukkaalle joukkueelle. Se on hyvin käytännöllistä tietoa. Rakastan sitä. Rakastan sitä, että se on asia, jonka voin ja jonka voin antaa ihmisille, joista mielestäni on todella hyötyä viinimaailmassa. Mutta kun tein tuota kurssia, siellä on osio viinin etiketin lukemisesta. Ja minä ajattelin, että se on voimakas taito, jonka uskon, että monet ihmiset voivat samaistua siihen, missä he ovat viinikaupassa, ja he katsovat kaikkia näitä etikettejä ja menevät, en tiedä. mitä haluan. Joten joko valitset oletuksena sen, mitä tavallisesti saat, tai hankit vain halvimman asian tai toiseksi halvimman asian, tai mikä tahansa ajatusprosessisi on. Ja niinpä viinietiketin lukemisen oppiminen tarkoittaa, että tiedät miltä viini tulee maistumaan edes avaamatta sitä. Ja se on taitosarja. Oikein. Ja se on jotain niin opetettavaa, että en ole vielä nähnyt opetettavan. Ensimmäinen kirja on siis melkein valmis. Näin luetaan ranskalainen viinietiketti, jaotamme sen maakohtaisesti, koska mielestäni on tärkeää tehdä se sillä tavalla. Joo, jatka vain liukas joukkueen seuraamista ja jatka sen seuraamista vain tietääksesi, minulla on myös agentti tulossa pian siihen, mikä on uskomatonta, mahdollisuuksia on ollut niin paljon. Ja niin se tulee olemaan laillista, se auttaa slik-ryhmää ulos ja saa ihmiset luottamaan enemmän viiniin, mikä taas on aina tavoitteeni. Joten se on eräänlainen iso projekti, jonka parissa olen työskennellyt näinä päivinä, on se, että kurssi tekee siitä mahdollisimman kiiltävän ja kiiltävän. Ja sitten tulevat nämä kirjat.

Samantha Sette 31:59

Se on erittäin jännittävää. Ja en halua jättää väliin suosikkikysymystäni, jonka esitän ihmisille, joten ennen kuin unohdan, mieleeni lipsahtaa, odotitko päätyväsi siihen, missä olet tänään?

Marie Cheslik 32:13

No ei, tarkoitan, ei tietenkään. Tämä on niin naurettavaa. Joten kuten en TikTokia, videoiden tekeminen ei edes ollut edes rekisterissäni. Mutta olen aina rakastanut työtä, jossa se voi olla luovaa. Ja voisin taas olla yhteydessä ihmisiin. Tiesinkö siis, että tekisin luovaa työtä elantoni vuoksi? Luultavasti ei. Olin taas vähän liian pragmaattinen. Minulla oli syy, miksi halusin sairaanhoitajaksi. Ja minulla on syy, miksi olen niin kiitollinen. Olen sairaanhoitaja, sanon aina itselleni, jos slik-viinit räjähtäisivät huomenna, eikä minulla ole sitä enää. Voisin silti olla sairaanhoitaja, voisin, voisin vain tehdä Botox-sairaanhoitajan ja soittaa sille päivä, tiedäthän, ja olla varma siitä, että olisin taloudellisesti vakaa ja voin siirtyä seuraavaan asiaan. Mutta mitä en koskaan uskonut voivani tehdä tätä työtä, tekisinkö kokopäiväisesti? Ei, ehdottomasti ei. Mutta se on ollut niin siistiä. Se on ollut sellaista. Tunnen itseni yrittäjäksi. Ja se sai minut säikähtämään. Ennen vihasin sitä sanaa. Kuulostaa vain teeskentelyltä. Se on melkein kuin kutsuisit itseäsi pieneksi Joo, se on kuin, siinä on jotain, jossa sinusta tuntuu, että olet enemmän kuin olet. Mutta oikeastaan ​​mikään muu työ palkitsee itsensä parantamisesta, mitä paremmin saan slikin ja mitä paremmin voin kommunikoida viinistä, sitä paremmin pääsen luomaan sisältöä, sitä paremmin pääsen XYZ-asiaan, sitä parempi se slik aikoo tehdä ja sitä paremmin aion tehdä. Ja näen siitä palkinnon taloudellisesti ja tiedäthän, emotionaalisesti, eikö niin? Maailmassa ei ole toista työtä, joka todella tekisi niin. Olisin voinut palata takaisin saadakseni maisterin tutkinnon sairaanhoitajaksi tai sairaanhoitajan anestesialääkäriksi tai muuksi, varmistamaan, että ansaitset rahaa, mutta sinulla on silti korkki, eikö niin? Olet edelleen kuin, okei, menit kouluun, olet valmis. Onnittelut tästä työstä. Se on kuin voisin, se voisi muuttua mitä tahansa. Tiedätkö, voisin, joo, tein tämän kurssin ja aion kirjoittaa kirjan. Tiedätkö, ehkä tulevaisuudessa tilanne on kuin tiili ja laasti. Tiedätkö, siinä on niin paljon potentiaalia. Ja se on mielestäni todella jännittävää siinä, mitä teen. Ja olen niin kiitollinen siitä, että saan jatkaa tätä matkaa ja että ihmiset, kuten sinä, ihmiset, kuten Viiniharrastaja, pitävät kaltaisteni ihmisten kaasutuksesta, ja olen vain kiitollinen jokaisesta mahdollisuudesta, joka minulle tulee. Joten haluan vain sanoa: Kiitos, kaverit. Arvostan sitä, että. Se on aika siistiä.

Samantha Sette 34:33

No, olet niin ansainnut sen. Ja uskon, että useimmille ihmisille epävarmuus siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu, olisi hyvin pelottavaa. Ja olen varma, että se ei ole aina jännittävää, koska se on pelottavaa. Se on epävarmuutta, mutta kiitän sinua vain siitä, että sinulla on niin avoin, innostunut mieli asiasta ja kaikista mahdollisuuksista, jotka voivat tulla tiellesi tulevaisuudessa.

Marie Cheslik 34:51

Kyllä, olen harhaanjohtavan optimistinen, koska minusta tuntuu, että sinun täytyy olla

Samantha Sette 34:57

Tsemppiä siihen ja kyllä. jos huudamme, mitä lasissasi on?

Marie Cheslik 35:04

Minulla on edessäni jääkahvi ja vesi. Mutta minulla on myös pullo 2007 Gigi Rieslingiä, joka vain istuu täällä. Joten olen kiitollinen siitä, ja ehkä siemaillen sitä myöhemmin juhlana.

Samantha Sette 35:19

No, Marie, taiamme olla keskustelun loppupäässä. Halusin kiittää, että käytit aikaa ja vielä kerran, tunnusta saavutuksesi tulevaksi 40-palkinnonsaajaksi, jos oli vielä viimeisiä sanoja, tai mistä kuulijamme löytävät sinut? Ota puheenvuoro? Tässä on osumasi.

Marie Cheslik 35:38

Joo, kiitos kun kuuntelitte. Haluan sinun olevan osa slik-ryhmää. Haluan tavata sinut Haluan tutustua sinuun. Haluan saada sinut innostumaan viinistä. Tsekkaa siis joko Instagram Tik Tok tai YouTube slik wines S L I K -viinit ja tule moikkaamaan, tule kommentoimaan. Muussa tapauksessa katso nettisivuni. Joo, minulla on kurssi juuri sinua varten. Jos haluat. Jos olet utelias viinistä ja haluat saada enemmän pätevyyttä viinin suhteen, suosittelen ehdottomasti, että muuten kaikki sisältöni on ilmaista ja näen sinut Internetissä.

Samantha Sette 36:08

Pyyhkäisy on se, mitä osoitat jälleen kerran kiitollisuutesi.

Marie Cheslik 36:15

Kiitos paljon. Olen todella kiitollinen.

Jacy Topps 36:22

Viinistä oppimisen ei tarvitse olla monimutkaista. Mutta usein se on. Monien ammattilaisten käyttämät termit ja ammattikieltä nähdään usein esteinä ja uhkaavina kuluttajille, erityisesti uudemmille kuluttajille. Me alalla sanomme, että koulutus on avainasemassa. Mutta ehkä se on lähestyttävämpää koulutusta. Se on avain. Mitkä ovat ajatuksesi? Jos pidit tämän päivän jaksosta, haluaisimme lukea arvostelusi ja kuulla mielipiteesi. Voit lähettää meille kommenttisi ja kysymyksesi sähköpostitse Wine Enthusiastin podcasteissa. dotnet. Ja hei, miksi et kertoisi viiniä rakastaville ystävillesi, että he vierailevat ja muistat, että voit tilata tämän podcastin Applesta, Googlesta, Spotifysta ja missä tahansa muualla, missä kuuntelet podcasteja. Voit myös mennä osoitteeseen wine enthusiast.com backslash podcast. Lisää jaksoja ja transkriptioita. Olen JC-toppeja. Kiitos kuuntelemisesta